Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: Michoł dodano: 14 lut 2014, 11:37

Nie wiem jakie gardło ma ten gaźnik z twojego linku. Najlepiej by było jakbyś kupił 26 z KEIHIN-a. Te chińskie gaźniki podobno szybko się rozregulowują i trzeba co jakiś czas kręcić śrubkami od mieszanki. Problem będzie z króćcem ssącym (to co łączy gaźnik z cylindrem). Oryginalny będzie dławić, bo jest mniejszej średnicy. Musi być taki jak średnica gaźnika. Podobno te silniki montowane są w jakiś małych krosach i od takiego da się wyrwać króciec o większej średnicy pod 110cm. Tz. wyregulujesz go na starym króćcu ale nie osiągniesz maxa z tego silnika. Jak dopadniesz odpowiedni króciec, to wtedy bierz się za wywalenie zwężki w rury wydechowej.
Jak byś był z okolicy to nawet bym wysmażył (uspawał) taki króciec ssący. Flansze też bym dorobił, i mogło by być nawet z alumanijum :)
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: nitros5 dodano: 14 lut 2014, 13:46

Michoł pisze:Nie wiem jakie gardło ma ten gaźnik z twojego linku. Najlepiej by było jakbyś kupił 26 z KEIHIN-a. Te chińskie gaźniki podobno szybko się rozregulowują i trzeba co jakiś czas kręcić śrubkami od mieszanki. Problem będzie z króćcem ssącym (to co łączy gaźnik z cylindrem). Oryginalny będzie dławić, bo jest mniejszej średnicy. Musi być taki jak średnica gaźnika. Podobno te silniki montowane są w jakiś małych krosach i od takiego da się wyrwać króciec o większej średnicy pod 110cm. Tz. wyregulujesz go na starym króćcu ale nie osiągniesz maxa z tego silnika. Jak dopadniesz odpowiedni króciec, to wtedy bierz się za wywalenie zwężki w rury wydechowej.
Jak byś był z okolicy to nawet bym wysmażył (uspawał) taki króciec ssący. Flansze też bym dorobił, i mogło by być nawet z alumanijum :)

Ten gaźnik co powiedziałeś niestety przerasta moje koszty, jeśli chodzi o wydech to on już jest "wybebeszony" + tłumienie w środku jest zrobione według zaleceń mechanika więc jest ok, ten motorek ma posłużyć jeszcze 1 max 2 sezony, później szykuję się prawdopodobnie na Kawasaki Ninje 250r ale puki jeszcze nie ma A2 to mogę sobie pomarzyć ;)
nitros5
Forumowicz
 
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:44
Motocykl: Benzer Shaft 50, eMZ TS 250
Płeć: mężczyzna

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: Michoł dodano: 14 lut 2014, 17:32

To tylko jedno, poskładaj to porządnie i zgodnie z normami. Ściągnij jakąś serwisówke od hondy DAX albo czegoś innego co napędza taki silnik i poskręcaj jak bozia nakazuje. Bo potem będziesz narzekać że uszczelkę głowicy wydmuchało, wypaliło zawór wydechowy albo zatarł się tłok. Ja nie wierz w to co piszą na innych forach, że jak miał 50-tke to nakulał 5000km bez żadnej awarii, a jak założył zestaw 110 to po 200km się różne cuda dzieją. No i uważaj na niedoróbki fabryczne, na forum zipp-a są czasem filmiki i zdjęcia jak np. nowa głowica z pudełka wyjęta, a jest pęknięta i nieszczelna. Ale to tyczy się tych bardzo tanich części.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: nitros5 dodano: 15 lut 2014, 00:18

Michoł pisze:To tylko jedno, poskładaj to porządnie i zgodnie z normami. Ściągnij jakąś serwisówke od hondy DAX albo czegoś innego co napędza taki silnik i poskręcaj jak bozia nakazuje. Bo potem będziesz narzekać że uszczelkę głowicy wydmuchało, wypaliło zawór wydechowy albo zatarł się tłok. Ja nie wierz w to co piszą na innych forach, że jak miał 50-tke to nakulał 5000km bez żadnej awarii, a jak założył zestaw 110 to po 200km się różne cuda dzieją. No i uważaj na niedoróbki fabryczne, na forum zipp-a są czasem filmiki i zdjęcia jak np. nowa głowica z pudełka wyjęta, a jest pęknięta i nieszczelna. Ale to tyczy się tych bardzo tanich części.

A odnośnie zatarcia tłoka, to ile trzeba będzie docierać znów go?
nitros5
Forumowicz
 
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:44
Motocykl: Benzer Shaft 50, eMZ TS 250
Płeć: mężczyzna

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: Michał_66 dodano: 15 lut 2014, 14:03

nitros5 pisze:
Michoł pisze:To tylko jedno, poskładaj to porządnie i zgodnie z normami. Ściągnij jakąś serwisówke od hondy DAX albo czegoś innego co napędza taki silnik i poskręcaj jak bozia nakazuje. Bo potem będziesz narzekać że uszczelkę głowicy wydmuchało, wypaliło zawór wydechowy albo zatarł się tłok. Ja nie wierz w to co piszą na innych forach, że jak miał 50-tke to nakulał 5000km bez żadnej awarii, a jak założył zestaw 110 to po 200km się różne cuda dzieją. No i uważaj na niedoróbki fabryczne, na forum zipp-a są czasem filmiki i zdjęcia jak np. nowa głowica z pudełka wyjęta, a jest pęknięta i nieszczelna. Ale to tyczy się tych bardzo tanich części.

A odnośnie zatarcia tłoka, to ile trzeba będzie docierać znów go?

no te pierwsze 500 km musisz przejechać na spokojnie potem zmiana oleju i już możesz pomału mu pociskać :D
Michał_66
 

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: Michoł dodano: 15 lut 2014, 14:25

Tak jak wspomniałem, czytam sobie to zipp-forum i tam zawsze ktoś płacze że mu tłok spuchł i się zatarł. A ja się pytam jakie powinny być szczeliny na pierścieniach tłoka. I jak zwykle nikt mi nie odpowiada, bo pewnie nawet nie wiedza o co chodzi. Sprawa jest prosta, wiadomo że podczas spalania i dość sporego ciśnienia wytwarza się temperatura. Tłok powinien być spasowany odpowiednio do tulei cylindra oraz muszą być odpowiednie szczeliny na pierścieniach. To tłok narażony jest na działanie tej temperatury oraz głowica, już nie tak dużo pochłania to cylinder. A jak wiadomo, co się nagrzewa, to się rozszerza. Zresztą można wziąć to na rozum, głowica i cylinder są większe od tłoka, mają większą masę, więc wolniej się nagrzeją. W silnikach samochodowych raczej podchodzi się standardowo. Szczelina pierścieni uszczelniających powinien mieścić się w przedziale 0,20 - 0,40 a olejowy 0,25 - 0,50. Oczywiście trzeba to sprawdzić i porównać z tym co zaleca producent. Te wartości czasem są trochę większe lub mniejsze, w zależności też i od tulei czy jest sucha czy mokra, czy blok silnika jest żeliwny czy aluminiowy, oraz czy jest natrysk oleju na denko tłoka. Ale ogólnie mniej więcej w takim przedziale się to zawiera.
Nie mam doświadczenia jeśli chodzi o silniki motocyklowe, robiłem tylko silniki w autach, więc nie wiem jakie tam powinny być te wymiary. Dlatego sprawdź, pociśnij z neta jakąś sewisówkę na temat tego silnika. Żeby potem nie było jęczenia że się coś zatarło albo pękło. Ważne jest też to jakimi momentami są dokręcone śruby głowicy, korbowodu i itd. Tu też Michał_66 dobrze mówi. Trzeba sprawdzić czy ta nowa głowic ma porządnie dotarte gniazda zaworowe. Sposoby na docieranie i sprawdzanie szczelności znajdziesz na necie.
Ogólnie chodzi mi o to że jak będziesz składać ten silnik zgodnie z zasadami, to pojeździsz, a jak polecisz po bandzie to wiecznie coś będzie się pitolić.

Aaa, szczeliny pierścieni na tłoku mają być co 120stopni, żebyś nie włożył tłoka ze szczelinami w rzędzie bo będzie ci żarł olej, no i troszku kompresji będzie uciekać, a potem pytania w stylu kopci mi się z odmy silnika i mam przedmuchy dopiero co po remoncie :)
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43


Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: Michoł dodano: 16 lut 2014, 17:22

Jeszcze jest jeden problem. Widzę że nie bierzesz pod uwagę wału wraz z korbowodem. Jestem przekonany, że przy większej pojemności jest też i większy skok tłoka, a co za tym idzie większe wykorbienie. Wał razem z korbowodem od 50, może i będzie pasować pod tłok do 110, ale będzie miał niższą korbę. I jak założysz cylinder i pokręcisz wałem na górny martwy punkt (w skrócie GMP), to zobaczysz że tłok będzie dużo niżej. Tłok powinien prawie podchodzić pod samą górną krawędź tulei cylindra. Zmniejszysz tym samym bardzo stopnień sprężania, a tym samym moc silnika.
Jednak musisz kupić wał wraz z korbą pod 110. Samego korbowodu nie kupuj, bo wał jest odpowiednio wyważony pod korbowód. Poza tym może kompletnie nie pasować do wału od 50. Dlatego lepiej nie kombinować i kupić komplet, wał z korbą.

Chyba że złożysz tak odprężony silnik i zakładasz do niego turbo-sprężarkę :D Wtedy spoko :) Tylko pamiętaj, że gaźnik podciśnieniowy nie ma wtedy racji bytu w takim układzie i trzeba go zastąpić gaźnikiem mechanicznym :)
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: selmen dodano: 16 lut 2014, 19:13

najprostszym rozwiązaniem jest wymiana całego silnika. Teraz są już nawet 175 cc do tych motorków. ja mam w kupionym od Deamiensa GB Street 110 cc i jest fajnie.
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: nitros5 dodano: 16 lut 2014, 19:30

selmen pisze:najprostszym rozwiązaniem jest wymiana całego silnika. Teraz są już nawet 175 cc do tych motorków. ja mam w kupionym od Deamiensa GB Street 110 cc i jest fajnie.

Niestety ale nie mogę wydać na remont więcej niż 400zł.
nitros5
Forumowicz
 
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:44
Motocykl: Benzer Shaft 50, eMZ TS 250
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość