close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: nitros5 dodano: 05 mar 2014, 23:37

Odpowie ktoś co z tymi zębatkami?
nitros5
Forumowicz
 
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:44
Motocykl: Benzer Shaft 50, eMZ TS 250
Płeć: mężczyzna

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: nitros5 dodano: 25 mar 2014, 23:04

Zastanawiam się nad kupnem zębatek przód 15z przód i 38z tył. Pozwoli mi to na osiągnięcie około 100km/h?
nitros5
Forumowicz
 
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:44
Motocykl: Benzer Shaft 50, eMZ TS 250
Płeć: mężczyzna

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: beniamin82 dodano: 25 mar 2014, 23:26

Jakie masz teraz zębatki?
Sposób obliczania prędkości jest taki:

X= stara zębatka tył/stara zębatka przód

Y= nowa zębatka tył/nowa zębatka przód

Prędkość maksymalna= x/y * prędkość maks dotychczasowa

Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr .
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: krysz dodano: 25 mar 2014, 23:46

nitros5 pisze:Zastanawiam się nad kupnem zębatek przód 15z przód i 38z tył. Pozwoli mi to na osiągnięcie około 100km/h?

Z góry i z wiatrem tak. W córki Nekenie kombinowałem różne przełożenia i ostatecznie zostawiłem przód 15z tył 42z. Na 4 biegu ma moc, zbiera się. Przy opcji 17/42 na trójce jechał szybciej niż na 4, brakło mocy (silnik 110ccm).
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: nitros5 dodano: 25 mar 2014, 23:57

beniamin82 pisze:Jakie masz teraz zębatki?
Sposób obliczania prędkości jest taki:

X= stara zębatka tył/stara zębatka przód

Y= nowa zębatka tył/nowa zębatka przód

Prędkość maksymalna= x/y * prędkość maks dotychczasowa

Oczywiście zakładam że masz wystarczającą moc i nie jedziesz pod silny wiatr .

110cm3. Czy te zębatki co wymieniłem będą okej? Aktualnie mam te co są montowane oryginalnie. Lub jak możesz zaproponuj takie co dadzą mi największa prędkość, ale także na tyle mocy żeby pod górkę się zbierał ;)
nitros5
Forumowicz
 
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:44
Motocykl: Benzer Shaft 50, eMZ TS 250
Płeć: mężczyzna

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: beniamin82 dodano: 26 mar 2014, 00:19

[quote="krysz" ]ostatecznie zostawiłem przód 15z tył 42z. Na 4 biegu ma moc, zbiera się.[/quote]
Czytaj ze zrozumieniem
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: nitros5 dodano: 26 mar 2014, 08:08

krysz pisze:
nitros5 pisze:Zastanawiam się nad kupnem zębatek przód 15z przód i 38z tył. Pozwoli mi to na osiągnięcie około 100km/h?

Z góry i z wiatrem tak. W córki Nekenie kombinowałem różne przełożenia i ostatecznie zostawiłem przód 15z tył 42z. Na 4 biegu ma moc, zbiera się. Przy opcji 17/42 na trójce jechał szybciej niż na 4, brakło mocy (silnik 110ccm).

Jaką prędkość pozwoliło ci to uzyskać?
nitros5
Forumowicz
 
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:44
Motocykl: Benzer Shaft 50, eMZ TS 250
Płeć: mężczyzna

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: nitros5 dodano: 04 kwie 2014, 23:38

Mam pewien problem. Kiedyś zepsuł mi się wałek rozrządu w głowicy i wymieniłem na nowy. Przy okazji zamówiłem nowe zębatki i łańcuch napędowy (15z przód i 42z tył). Nie jeździłem nim więcej niż 40km-50km/h oraz nie kręciłem więcej niż 6tys obrotów na min. Dzisiaj chciałem zobaczyć co z tego projektu wyniknie i ile na maxa pojedzie. I ku mojemu zdziwieniu więcej niż jakieś 70km/h nie chce jechać. Po prostu tak jakby na 6tys na 4 biegu dalej się nie wkręca. Na postoju do 10.5tys obrotów max też mogę wkręcić, ale od 9tys na postoju ma także problemy. Nie wymieniałem wału na 110cm3. Siedzi tam nadal od 49cm3. Czy to może być od tego? Bo przerabiałem ten moto żeby chociaż 100km/h na nim osiągnąć, a tutaj jest 5km/h więcej niż było oryginalnie. Części które do tej pory do niego włożyłem to tak: cylinder 110 (wraz z tłokiem itp.), głowica 110, dłuższy łańcuszek rozrządu, gaźnik 110cm3 z dyszą 18, filtr gąbkowy, moduł odblokowany (przynajmniej tak na aukcji pisało), dłuższe szpilki cylindra, przednia zębatka 15z, tylna 42z, nowy łańcuch napędowy, przerobiony wydech metodą przelotką. To co może być przyczyną? Zaznaczam od razu że świeca też jest oryginalna (NGK). Z góry wam dziękuję za odpowiedzi ;)
nitros5
Forumowicz
 
Posty: 36
Rejestracja: 22 sie 2013, 12:44
Motocykl: Benzer Shaft 50, eMZ TS 250
Płeć: mężczyzna

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: Michał_66 dodano: 05 kwie 2014, 07:02

no i tyle będzie no może z 15 km/h więcej

Zmieniając cylinder dodałeś mu mocy (bo wiadomo 110 cm3 to nie 50 cm3), ale nie prędkości na przełożeniach zębatek zyskasz 10-15 km/h i tyle

przecież w skrzyni biegów zostały przełożenia z 50-tki więc na 100 km/h nie licz
Michał_66
 

Re: Benzer Shaft 50 - zwiększenie mocy

Postautor: Deamiens dodano: 05 kwie 2014, 07:14

Po pierwsze, Michol wspominał, że jeśli pojemność 110ccm jest osiągana nie tylko przez wzrost średnicy cylindra, to bez zmiany wału siądzie kompresja. Jeśli siądzie kompresja, całą ideę szlag trafi. Skoro musiałeś kupić dłuższy łańcuszek rozrządu, to pytanie brzmi - wałek rozrządu jest wyżej w głowicy (głowica jest wyższa), czy cylinder jest dłuższy? Ew. wylicz sobie obecną pojemność - skok tłoka oryginalnie jeśli się nie mylę to 41.4mm. Odpowiedź przyjdzie sama :)
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości