Luz na łożysku główki ramy

Luz na łożysku główki ramy

Postautor: fsomr88 dodano: 13 kwie 2014, 20:08

Witam, pojawił mi się luz na łożysku główki ramy, w praktyce nie da się zahamować przednim hamulcem gdyż cała kierownica lata. Zrobiło się tak w przeciągu kilkudziesieciu kilometrów. Motocykl ma 1200km przebiegu. Czy da się to łożysko dociągnąć? Co może być tego przyczyną?
Awatar użytkownika
fsomr88
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 09 lut 2014, 14:17
Motocykl: Romet R250
Płeć: mężczyzna

Re: Luz na łożysku główki ramy

Postautor: Peliks dodano: 13 kwie 2014, 20:21

Już dwa miesiące jesteś zarejestrowany na forum nie sądzisz że już czas się przedstawić w powitalni ? ? Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Re: Luz na łożysku główki ramy

Postautor: krysz dodano: 13 kwie 2014, 21:48

Oczywiście, że luz można skasować; odpuszczasz nakrętkę kontrującą (tą pierwszą) , dociągasz z wyczuciem nakrętkę pod półką (kasujesz luz) i dokręcasz mocno tą pierwszą. Powinno wykasować luz. Dobrze byłoby tą pierwszą wkręcić na silikon, ja tak zrobiłem i mam spokój...
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Luz na łożysku główki ramy

Postautor: fsomr88 dodano: 13 kwie 2014, 23:16

Witam, czyli w skrócie, odkręcam tą śrubę która jest pod kierownikiem, wtedy półka powinna lekko odpuścić nakrętkę z nacięciami. Nakrętkę muszę dokręcić kasując luz i dokręcić śrubę półki? Nie wiem jak to jest tam zbudowane, i nie wiem też dlaczego ten luz w tak zastraszającym tempie się powiększył, dziura, nierówność w drodze?

Po za tym mam jeszcze jeden problem, hamulec przedni niemiłosiernie szarpie - wrażenie jakby część tarczy była grubsza i na niej klocek lepiej hamował - przy mocniejszych hamowaniach jest to ciekawe (zachowuje się jak ABS) natomiast przy lekkich dohamowaniach trzepie całym motocyklem co wyklucza przedni hamulec z takiego zastosowania (strach pomyśleć, jakby zachował się na piasku). Co może być hipotetycznie przyczyną?
Awatar użytkownika
fsomr88
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 09 lut 2014, 14:17
Motocykl: Romet R250
Płeć: mężczyzna

Re: Luz na łożysku główki ramy

Postautor: Arcon dodano: 13 kwie 2014, 23:32

Niestety, może to być krzywa tarcza. To zdarza się w chińczykach, zwłaszcza jeśli wjechałeś po hamowaniu np. w kałużę.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: Luz na łożysku główki ramy

Postautor: fsomr88 dodano: 13 kwie 2014, 23:50

Motocykl nigdy nie widział wody, ma tak od nowości. Jak jest u was?

Obuło mi się o uszy, że Chińczycy wymyślili pseudoABS który właśnie powodował szarpanie, ile w tym prawdy?
Awatar użytkownika
fsomr88
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 09 lut 2014, 14:17
Motocykl: Romet R250
Płeć: mężczyzna

Re: Luz na łożysku główki ramy

Postautor: Maciu56 dodano: 14 kwie 2014, 06:39

Peliks pisze:Już dwa miesiące jesteś zarejestrowany na forum nie sądzisz że już czas się przedstawić w powitalni ? ? Pozdrawiam. Peliks.

... no i ? :czapa:
Awatar użytkownika
Maciu56
Sympatyk
 
Posty: 1308
Rejestracja: 19 lis 2013, 10:17
Lokalizacja: Warszawa (obecnie UK)
Motocykl: Była"Ziuta"...
Płeć: mężczyzna
Komunikator: Skype: maciu561
Wiek: 69

Re: Luz na łożysku główki ramy

Postautor: Michoł dodano: 14 kwie 2014, 08:43

A ja niestety obstawiam krzywą piastę koła.
Zdejmij zacisk hamulcowy i wyjmij klocki z jarzemka. Podstaw motocykl aby przednie koło było w górze. Pokręć kołem i skup wzrok na wolnej przestrzeni między jarzemkiem a tarczą. Jeśli tarcza "faluje" to zdejmij ją i ponownie zakręć kołem, tylko tym razem oprzyj na jarzemku jakiś przymiar i dotknij przylgni tej na której była przykręcona tarcza. Jeśli ta powierzchnia "faluje" no to albo piasta do przetoczenia albo nowe koło. Jeśli jednak piasta jest prosta, no to wychodzi na krzywą tarczę, którą można szlifować lub wymienić na nową.

Zrób eksperyment i opisz co zaobserwowałeś. U mnie od nowości w chwili wyjazdu na drogę też tak szarpało. Niestety ale ja mam na milion % krzywą piastę bo to dokładnie sprawdziłem.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Luz na łożysku główki ramy

Postautor: Luca dodano: 14 kwie 2014, 10:02

fsomr88 pisze: i nie wiem też dlaczego ten luz w tak zastraszającym tempie się powiększył, dziura, nierówność w drodze?

Jak było niewłaściwie skręcone to się rozkręciło podczas jazdy i masz luz. Jeśli łożyska są właściwie nasmarowane, luz właciwie skasowany i nakrętka kontrująca dokręcona to nie ma z tym problemów.

fsomr88 pisze:
Po za tym mam jeszcze jeden problem, hamulec przedni niemiłosiernie szarpie

Najpierw zlikwiduj luz główki ramy a potem dopiero można się zabrać za przedni hamulec.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5084
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Luz na łożysku główki ramy

Postautor: fsomr88 dodano: 20 kwie 2014, 23:46

Witam, skasowałem luz na główce ramy, jest zdecydowanie lepiej. Przy okazji rozebrałem zacisk, wyczyściłem, nasmarowałem a klocki potraktowałem grubym papierem ściernym i jest zdecydowanie lepiej. Nie trzepie kierownicą przy delikatnym hamowaniu. Czy te zaciski są wyposażone w jakiś ABS?

tarczy nie sprawdziłem - nie mam podnośnika.
Awatar użytkownika
fsomr88
Forumowicz
 
Posty: 31
Rejestracja: 09 lut 2014, 14:17
Motocykl: Romet R250
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości