regulacja luzów zaworowych

regulacja luzów zaworowych

Postautor: cruenzo dodano: 06 sty 2012, 23:18

Arcon pisze:Michał, jak ja ustawiłem, to Ty też dasz radę :ugeek: Jakby co, to mogę Ci pożyczyć porządny szczelinomierz :D


ja to się boje, że po mojej regulacji szerszeń zacznie jeździć przodem do tyłu....Może lepszym rozwiązaniem będzie wybrać się (niestety) do jakiegoś serwisu.
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

regulacja luzów zaworowych

Postautor: Arcon dodano: 06 sty 2012, 23:21

No jak uważasz. To groźniej brzmi w opisie niż w rzeczywistości, a jaka satysfakcja z własnoręcznie wykonanej regulacji :))
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

regulacja luzów zaworowych

Postautor: krysz dodano: 07 sty 2012, 00:11

Dodam jeszcze, że jednak należało by zdemontować zbiornik /ja tak zrobiłem/ co znacznie ułatwi pracę. A w Cruiserze to już koniecznie. Ustawienie tłoka w GMP jak opisał Michoł jest wystarczające. U mnie w chopperze jakoś dużo tych znaczków jest i nie wiedziałem, na którym bazować, więc tłoki ustawiałem jak opisał to właśnie Michoł.
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 12 sie 2014, 09:51

Swego czasu, w podobny sposób ( także przy użyciu pręcika wkładanego w otwór po świecy) regulowało się kąt wyprzedzenia zapłonu w Jawie 350, Cz - tkach i innych tego typu wynalazkach. Ale opis Michała bardzo ładny, szkoda że nie zrobił paru zdjęć.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 16 sie 2014, 09:59

Witam wszystkich

ostatnio sprawdziłem sobie stopień sprężania w Cruiserze i wynosił on:

przedni cylinder - 9 barów,
tylny cylinder - 8,8 bara , pomiary zrobione przy dobrze rozgrzanym silniku.

Patrzyłem do serwisówki, i standardem jest 11 barów, minimum to 10, a maksymalne to 12 barów.

Nie wiem czy moje wartości mieszczą się w granicach "praktycznej" tolerancji,
Poza tym zauważyłem, że silnik zimny to jakby miał więcej mocy, po rozgrzaniu nieco słabnie,
ale odpala za każdym razem prawidłowo.

Jak sądzicie, czyżby trzeba regulować luzy zaworowe ?
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: jurek1306 dodano: 16 sie 2014, 10:42

Z tego co wiem to w silnikach samochodowych reguluje się luzy zaworowe przed pomiarem stopnia sprężania więc i w motocyklu też się chyba powinno.
Awatar użytkownika
jurek1306
Forumowicz
 
Posty: 169
Rejestracja: 10 lip 2014, 01:18
Motocykl: Benelli BN 251
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 1501844
Wiek: 56

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: jacek.rc dodano: 16 sie 2014, 11:12

Skoro dobrze jeździ to nie trzeba trzymać ciśnienia :D ,gdyby nawet sprężanie było mniejsze ,to co czy opłaca się robić kapitalkę ?? ,no chyba że szykujesz maszynę do rajdu :swir: .Swoją drogą znajomy robi silniki żużlowcą i dowiedziałem się , że tam kapitalki robi się co kilkanaście biegów (na zawodach, bo treningi można rzadziej).
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2298
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 17 sie 2014, 08:06

Jacek, właśnie o to chodzi , że coś jest nie tak.
Trochu brakuje mu mocy.

Zmieniłem świece na irydy,fajki i kable WN.
Trochę się poprawiło, ale to jeszcze nie to.

generalnie jak zauważyłem jest problem z tylnym cylindrem, który "wolniej" chodzi od pierwszego ( podczas pracy silnika i wyciągnięciu poszczególnych fajek ze świec, pierwszy cylinder samodzielnie pracuje szybciej, niż drugi (samodzielnie).
Tylny jakby spalał mieszankę co drugi cykl.(zresztą przepalony wydech tylnego cylindra także może świadczyć o niepełnym spalaniu mieszkanki )

Podejrzewałem cewki, ale iskrę podaje ładną (niebieską).

Jakieś sugestie?
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: jacek.rc dodano: 17 sie 2014, 10:40

Nie wiem jaki masz przebieg ,ale rzeczywiście powinieneś zacząć od regulacji zaworów.Kiedyś w laycie ustawiłem zawory na minimalny luz i moc dość znacznie spadła ,u Ciebie może być podobnie.W Cruiserku ,najgorsze dojście jest do zaw. wydechowego z tylnego cylindra (najwygodniej jest wsunąć szczelinomierz od tyłu, za rurą :D ), reszta jest wzgl. wygodna do regulacji ,oczywiście jajca i dekielki na cylindrach musisz zdemontować ,wygodniej jest też odkręcić śruby 10-ki ,trzymające zbiornik i go podnieść i czymś podłożyć.Okrągłe pokrywy zaw. klucz 24 ,nakrętki na zaw. klucz 9. POWODZENIA i przyjemnej zabawy.
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2298
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Romas dodano: 18 sie 2014, 22:26

To że podaje ładną iskrę nie oznacza że cewka jest sprawna, bo może przerywać i będą właśnie takie cyrki z niedopalaniem każdego cyklu ( podobnie i moduł). co daje do 20% spadku mocy, zawory jeśli będą zbyt ciasne i się nie będą domykać może moc spaść nawet o 35%.
Nie mylcie panowie stopnia sprężenia z kompresją. Robiłeś pomiar kompresji , a przez zbyt małe luzy zaworowe może pokazywać niższą wartość.
Masz motor na gaźnikach czy wtrysku? jeśli na gaźnikach to proponuje synchronizację.
jeśli cylinder spala co drugi cykl to nie jest możliwe żeby przebarwił Ci się wydech na nim bo do przebarwienia potrzebował byś ubogiego spalania a w takim przypadku jak piszesz miał byś bogate czyli by nie przepalał wszystkiego.
Jak jakieś pytania techniczne to służę radą ;)
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości