regulacja luzów zaworowych

Re: Odp: regulacja luzów zaworowych

Postautor: beniamin82 dodano: 18 sie 2014, 22:47

Piter pisze:Generalnie jak zauważyłem jest problem z tylnym cylindrem, który "wolniej" chodzi od pierwszego ( podczas pracy silnika i wyciągnięciu poszczególnych fajek ze świec, pierwszy cylinder samodzielnie pracuje szybciej, niż drugi (samodzielnie).


U mnie tylny cylinder samodzielne nie chodzi wcale. Od razu silnik gaśnie. A motocykl słabszy nie jest od motocykla Marcoji (cruiser na wtrysku). Z tym wypadającym zapłonem ciężko stwierdzić czy rzeczywiście wypada.

Gdyby nie to ze masz motocykl na wtrysku to podejrzewałbym ssanie, bo spalanie 5litrów to zdecydowanie za dużo.
Nagraj dźwięk silnika na wolnych obrotach, posłuchamy...
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: beniamin82 dodano: 19 sie 2014, 19:50

Piter pisze:co do mojego Keewaya
przebieg ma ok 1900km.

Mam go od ok. 2 miesięcy, jak dotąd wymieniłem olej + filtr oleju, świece na NGK irydy, przewody WN , fajki, oraz zamontowałem filtr powietrza ( wcześniej nie było, dzisiaj zamontowałem,). Informacyjnie filtr powietrza od Virago 250 pasuje idealnie.

Motor wg mnie działa nieprawidłowo, i ma nastęujące objawy :

1. dużo pali ok. 5l/100km (miasto)

2. z rur wydechowych czuć benzyną

3. tylny cylinder powoli się grzeje ( znaczniej szybciej grzeje się przedni cylinder)

4. po rozgrzaniu motoru traci na mocy ( spadek o ok.15-20 %) i lekko szarpnie przy dodawaniu gazu. Jak jest zimny nie szarpie.

5. świece mają czarny kolor (czarna sucha sadza)- na obu jest iskra ( niebieska).



Dostaje ewidentnie za dużo paliwa...nie sądzę żeby to była wina układu zapłonowego.
Szkoda że od razu nie zebrałeś tego w ten sposób,
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michoł dodano: 20 sie 2014, 16:24

A ja mam pytanie. Ten silnik to jest na gaźniku, czy na wtrysku?
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Odp: regulacja luzów zaworowych

Postautor: beniamin82 dodano: 20 sie 2014, 16:30

beniamin82 pisze:
Gdyby nie to ze masz motocykl na wtrysku to podejrzewałbym ssanie, bo spalanie 5litrów to zdecydowanie za dużo.
Nagraj dźwięk silnika na wolnych obrotach, posłuchamy...
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: DaJan dodano: 20 sie 2014, 16:40

Moim zdaniem ..prosi ustawienie wtrysku...mój R150..palił 5 l jak mu rozwiercili dysze...ten wtrysk musi lac...pozdro.
Największym przeciwnikiem marzeń jest portfel.
Awatar użytkownika
DaJan
Klubowicz
 
Posty: 1509
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:58
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: Keeway Cruiser 250V-Romet R150
Tel. kom.: 511429521
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 5789859
Wiek: 69

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 20 sie 2014, 19:39

Dzięki za podpowiedzi, na razie pod diagnozę idzie czujnik temperatury podłączony do tylnego cylindra.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michoł dodano: 20 sie 2014, 23:33

To ma sens, z tym czujnikiem temp. Nie wiem jak jest zrobione tu sterowanie układem wtryskowym. Jak bym miał jakiś schemat blokowy, to mógłbym ci coś więcej podpowiedzieć. Wydaje mi się że wpadłeś na dobry trop, bo możliwe że każdy wtrysk jest sterowany osobno i jeśli pokazuje niską temperaturę, to ładuj tyle paliwa co na ssaniu. Czyli jeden cylinder pracuje poprawnie, a drugi cały czas na ssaniu, tak by to można powiedzieć na chłopski rozum. Ale jest to dziwne, bo myślałem że jest tylko jeden czujnik temp. a nie dwa na każdym cylindrze (kłania się tu schemat, inaczej jestem zielony w temacie). Na pewno też są dwie sondy lambda, możesz sprawdzić czy obydwie zachowują się tak samo, na zimnym i rozgrzanym silniku. Tu też nie podpowiem jakie napięcia wyjściowe powinny się pojawić, bo nie mam pojęcia jakie są to sondy.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 21 sie 2014, 10:04

Michał w Cruiserze jest tylko jeden czujnik temp. silnika wmontowany w tylny cylinder. Zatem tylko on podaje informacje nt temp. silnika.
Idąc za radą Benia, chciałem się wpiąć pod ten czujnik lecz jest dobrze zaizolowany i nie da rady podłączyć się w multimeterm.
Obecnie będę eksperymentował z zwykłymi opornikami wpiętymi w gniazdo czujnika + próby jezdne.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michoł dodano: 21 sie 2014, 10:55

Bez sensu. Wypnij wtyczkę z czujnika i na zimnym silniku sprawdź ile ma ohmów. Zagrzej silnik i sprawdzi o jaka wartość spadł opór (przeważnie czujniki mają tendencje spadkową, rzadko się zdarza że jest odwrotnie). Jeśli np. ze 800ohm zrobiło się 400 to znaczy że czujnik chyba jest dobry. Zakładamy że jest dobry, bo gdyby była dokumentacja to czasem jest napisane, że załóżmy w temperaturze 20'C czujnik ma mieć załóżmy te 800ohm a przy temp. pracy 80'C - 90'C ma mieć te 400ohm. Możesz też wyjąć czujnik i podpięty w miernik, włożyć do wrzącej wody i zaobserwować czy ładnie liniowo spada rezystancja.
Wpinając rożnego rodzaju oporniki raczej ciężko będzie ci zaobserwować czy jest dobrze, czy utrafiłeś odpowiednią wartość po samej pracy silnika. Straszna doktoryzacja i wiele godzin testów. Nie komplikuj sobie życia :) Najlepszym rozwiązaniem było by poprosić kolegów z forum aby pomierzyli u siebie parametry swoich czujników i porównać to z twoim. Najszybciej i najwygodniej.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: beniamin82 dodano: 21 sie 2014, 11:16

Michoł, czytaj ze zrozumieniem...
Piter pisze:Idąc za radą Benia, chciałem się wpiąć pod ten czujnik lecz jest dobrze zaizolowany i nie da rady podłączyć się w multimeterm.


Skoro się nie da pomierzyć, a nowych czujników nie ma dostępnych to niestety trzeba próbować symulować oporność.
Przypuszczalnie taki czujnik nie moze być drogi, ale jak nie ma dostęu do części, to co ma kolega zrobić.

Szkoda że Krysz na urlopie bo pewnie by nam pomierzył.

Piter, może z tym 100ohm przesadziłem, zacznij od 500ohm.

Gdziekolwiek nie czytam to czujniki mają oporność od 100 kOhm przy minus 40stopniach do 100 Ohm przy 120stopniach.

przykład na podstawie Poloneza: http://warsztaty.samochodowka.internetdsl.pl/serwishdd/poradnik/elek_autom/czujniki/cz_tsil.htm
Zasymulowalibyśmy temperaturę silnika około 80-90stopni.

Nie wiem jak ma układ delphi, bo nawet w katalogu nie umiem znaleźć elementu o oznaczeniu WC-7D.
http://item.taobao.com/item.htm?spm=a230r.1.14.1.JDK0KY&id=37113177001&ns=1#detail.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości