regulacja luzów zaworowych

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: beniamin82 dodano: 21 sie 2014, 14:12

Znalazłem źródełko pdfów z czujnikami temperatury Delphi...

http://delphi.com/connectors/assets/product_profile/
Wszystkie które klinkąłem mają prawie identyczną charakterystykę, przy 90stopniach celcjusza mają oporność 238-0242 Ohm
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michoł dodano: 21 sie 2014, 15:35

Nie za bardzo rozumiem, jak to nie da się zmierzyć. Przecież musi być gdzieś jakaś wtyczka od tego czujnika. A następna sprawa to ja bym się zainteresował na jakim kompie sterującym to jest postawione i jak się diagnozuje ten sprzęt. Może się okazać ze nie trzeba mieć super ultra drogiego diagnoskopu tylko wystarczy przewód z odpowiednim wtykiem pod czarną skrzynkę z wyjściem na usb i do tego pociśnie się softa z ruskiego serwera i można diagnozować cruisera na swoim lapku :) Tak jak to się robi z gazownią w autach czy też takie kabelki sa prawie do wszystkich marek aut. Trzeba tylko dobrze poszukać i być dociekliwym. Na pewno z motocyklami jest już tak samo.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: beniamin82 dodano: 21 sie 2014, 15:54

NIKT pisze:Patrzylem jak malowalem rame. Wtryskiwacze i sterownik od wtryskow jest firmy Delphi.


Michoł działaj może coś znajdziesz.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 21 sie 2014, 17:22

Piter pisze:Idąc za radą Benia, chciałem się wpiąć pod ten czujnik lecz jest dobrze zaizolowany i nie da rady podłączyć się w multimeterm.
Obecnie będę eksperymentował z zwykłymi opornikami wpiętymi w gniazdo czujnika + próby jezdne.



Sorki chłopaki, wówczas źle podłączyłem miernik :kicha:

Jutro zrobię drugie podejście.

Dzisiaj w robocie cały dzień .
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 21 sie 2014, 22:39

Wracając z pracy zrobiłem próbę jezdną,po wstępnym rozgrzaniu silnika , odłączyłem wtyczkę od czujnika temperatury i trochę pojeździłem. Skutek jazdy bez czujnika:
wyraźny spadek mocy ( Vmax 100km/h), muł przy ruszaniu i przyspieszaniu. Lepiej reagował wówczas kiedy czujnik był podłączony.
Jutro wykrece świece i zobaczę jaki mają kolor.

Jutro pomiary czujnika multimetrem. Zrobię jak pisał Michoł, wymontuje czujnik i do garnka z wodą z nim :)
W tym celu wykorzystam podgrzewacz do butelek (dziecka z czasów dzidziusia) bo posiada skalę temperatur. Może super sposób to nie jest ale pozwoli się zorientować czy czujnik reaguje na zmianę temperatury.

Po tym , przyjdzie czas na oporniki (pomysł Benia)
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: beniamin82 dodano: 21 sie 2014, 23:04

Jeżeli czujnik będzie reagował prawidłowo to oporniki nic nie pomogą.
Będziemy diagnozowac dalej
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 21 sie 2014, 23:19

beniamin82 pisze:Jeżeli czujnik będzie reagował prawidłowo to oporniki nic nie pomogą.
Będziemy diagnozowac dalej


Powiem Ci Benio, że chciałbym aby było to to, przynajmniej czujnik ten jest dostępny na internecie
http://www.offerany.com/p-37113177001-L ... sor-(WC-7A).html
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 22 sie 2014, 13:42

Witam wszystkich,
dzisiaj zrobiłem pomiary oporności czujnika temp. używając do tego multimetru cyfrowego DT-830B,
oraz specjalnie przystosowanego stanowiska laboratoryjnego :
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8ec ... 5d3cf.html

oto wyniki pomiaru:

1. temp. wody zimna (ok. 10st C) : 11,2 kohm (miernik ustawiony na zakres 20k)
2. temp. wody ok. 40 st C: 7,78 kohm (miernik ustawiony na zakres 20k)
3. temp. wody ok. 70st C : 0,83 ohm (miernik ustawiony na zakres 20k) co się równa ok. 830 ohm (miernik ustawiony na zakres 2000ohm)
4. temp. wody wrzątek ok. 100 st. C : 700-710 ohm (miernik ustawiony na zakres 2000 ohm).

Nie jestem biegły, ale wydaje mi się, że w zakresie temp. 70-100 st C . opór czujnika powinien wynosić ok 200-400 ohm.

Co o tym sądzicie?
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: beniamin82 dodano: 22 sie 2014, 14:26

Toś teraz klasę pokazał BRAWO!!!

Piter, teraz to klina zabiłeś.
Poniżej wykresy dla trzech punktów pomiarowych, oraz czterech punktów pomiarowych.

Obrazek

Dokładając logarytmiczną linie trendu do wykresu z czterema punkatmi pomiarowymi wychodzi że charakterystyka czujnika jest prawidłowa.
Natomiast zastanawia mnie jedna rzecz, w większości takich czujników stosuje się opornik pull up, oznacza to że przy pewnym zakresie charaktarystyka jest podbijana o stałą wartość a tego na pomiarach nie widać.

I teraz tak:
Czujniki delphi wg. załączonego linka mają rezystancję w badanym zakresie temperatury od 6000 Ohm do 180 Ohm,
A nasz badany czujnik w tym zakresie ma od 12 000ohm do 700Ohm.

Albo ten jeden jedyny jest inny i działa prawidłowo, ma podniesioną charakterystykę.

Teraz musimy poczekać na kogoś kto może przemierzyć sprawny czujnik we wrzącej wodzie.

Napisz na PW do kolegi NIKT, on lubi takie rzeczy :-)

I spróbuj może podłączyć na ciepłym silniku opornik 500 Ohm. a później może 250Ohm.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 22 sie 2014, 14:57

Benio,
mądre rzeczy Ty mnie tu piszesz. Osobiście uważam, że czujnik ma tzw. podniesioną charakterystykę (czyli jego zakres nie jest odpowiedni dla tego silnika).
Po pomiarze, poszedłem i zgodne z Twoją sugestią zamontowałem w przewód opornik 240 Ohm ( koszt 40gr ).
Lampka F1 się nie zaświeciła.
Silnik był zimny (temp. ok. 15-18 st. C)
Odpalił za pierwszym razem ... od razu wyczułem, że chodzi na wyższych obrotach, ale mniej kopci. Rozgrzałem go trochę i pojeździłem krótkie odcinki po osiedlu )
Krótkie spostrzeżenia, motor trochę płynniej reaguje na gaz, po rozgrzaniu ( tak ok. 70 st C) mniej szarpie, ale stracił trochę na mocy (może podaje mu za dużo powierza, bądź komputer nie zdążył się przekalibrować do nowych parametrów).
Przy mocnym dodaniu gazu, czasami strzeli z rury czarnym dymem.

Pojeżdżę tak kilkanaście km, potem sobaczę świece. Ewentualnie po tym sprawdzeniu zamontuje opornik 380 Ohm i też sprawdzę jak się zachowuje.

Napiszę do NIKT-a, ja u niego wskazuje czujnik.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości