Dziś sprawdzałem u siebie luzy zaworów, i okazało się że były ustawione wg. zaleceń większości z was - ssący 0.10 i wydechowy 0.15 (tzn. ssący pomiędzy 0.10 a 0.15, wydechowy pomiędzy 0.15 a 0.20, nie mam pośrednich listków). W materiałach producenta znalazłem "Inlet: 0.04-0.07mm Exhaust: 0.04-0.07mm", czyli (mniej więcej) tak jak w materiałach przewijających się przez temat. Jak będę miał więcej czasu to planuję zmniejszyć luzy na 0.05 i 0.07.
I tutaj moje pytanie - czemu większość z was ustawia luzy większe (znacznie większe, właściwie x2) niż wynika z sugestii producenta? Zawory by się podparły i wypaliły przy braku luzu, a większy luz daje coś ponad subiektywne odczucie "lepszego ciągnięcia"? Pytam oczywiście o pozytywne skutki

.