Luzy zaworów

Luzy zaworów

Postautor: abu dodano: 01 lip 2010, 16:57

W moim chomiku: Romet - Pomocne do Rometa - Luz zaworowy. Tam szukaj swojego silnika i zobacz jak powinny być ustawione zawory.
Awatar użytkownika
abu
Sympatyk
 
Posty: 507
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:48
Lokalizacja: Orzysz
Motocykl: HONDA CRF 250L
Wiek: 55

Luzy zaworów

Postautor: magik dodano: 02 lip 2010, 06:21

super wielkie dzięki
:dobrarobota:
Awatar użytkownika
magik
Forumowicz
 
Posty: 161
Rejestracja: 26 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Zielona G?ra
Motocykl: Ruda Zuza
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Luzy zaworów

Postautor: Deamiens dodano: 24 paź 2010, 15:47

Dziś sprawdzałem u siebie luzy zaworów, i okazało się że były ustawione wg. zaleceń większości z was - ssący 0.10 i wydechowy 0.15 (tzn. ssący pomiędzy 0.10 a 0.15, wydechowy pomiędzy 0.15 a 0.20, nie mam pośrednich listków). W materiałach producenta znalazłem "Inlet: 0.04-0.07mm Exhaust: 0.04-0.07mm", czyli (mniej więcej) tak jak w materiałach przewijających się przez temat. Jak będę miał więcej czasu to planuję zmniejszyć luzy na 0.05 i 0.07.

I tutaj moje pytanie - czemu większość z was ustawia luzy większe (znacznie większe, właściwie x2) niż wynika z sugestii producenta? Zawory by się podparły i wypaliły przy braku luzu, a większy luz daje coś ponad subiektywne odczucie "lepszego ciągnięcia"? Pytam oczywiście o pozytywne skutki :).
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Luzy zaworów

Postautor: robcw dodano: 09 lis 2010, 14:35

W końcu już zgłupiałem i nie wiem jakie luzy ustawić. Dzisiaj ustawiłem na 0,05, ale mam pewne zastrzeżenia po przeczytaniu tego tematu. Wibracje dużo mniejsze, moto bardziej dynamiczne, ale wydaje mi się, że po dobrym rozgrzaniu troszkę przymula. Może tylko tak mi się wydaje. Wolne obroty, gdy silnik nie był jeszcze dobrze rozgrzany - idealne, potem już nie tak równe. Czyżby jednak przy tych ustawieniach zawory się nie domykały?
Awatar użytkownika
robcw
Forumowicz
 
Posty: 2
Rejestracja: 10 paź 2010, 11:54
Motocykl: Romet R 250, Romet Z 125
Płeć: mężczyzna

Luzy zaworów

Postautor: andrzej dodano: 11 lis 2010, 14:42

Ja mam ustawione na 0,05 zarówno ssący jak i wydechowy i wszystko chodzi idealnie.
Motorek zbiera się przyzwoicie, nie ma efektu przymulania jak u Ciebie.

ps. wpadnij się przywitać ;p do powitalni.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Luzy zaworów

Postautor: robcw dodano: 12 lis 2010, 08:32

Zweryfikowałem ustawienia na 0,08 i 0,12. Silnik trochę głośniejszy, ale go nie muli po rozgrzaniu. Ile osób jeździ na ustawieniu 0,05 ?
Awatar użytkownika
robcw
Forumowicz
 
Posty: 2
Rejestracja: 10 paź 2010, 11:54
Motocykl: Romet R 250, Romet Z 125
Płeć: mężczyzna

Luzy zaworów

Postautor: sl1ck dodano: 12 cze 2011, 20:54

odbijam temat.
Jak sie spisują silniki z ustawieniami 0,05 a jak z ustawieniami 0,12 i 0,8 ??

0,15 i 0,10 mam ustawione.
Awatar użytkownika
sl1ck
Forumowicz
 
Posty: 85
Rejestracja: 30 mar 2011, 12:45
Motocykl: bad boy

Luzy zaworów

Postautor: andrzej dodano: 13 cze 2011, 08:38

Musisz sam ocenić.

Ja mam ustawione na 0,05 i silniczek pracuje ekstra.
Kiedy miałem ustawione na 0,10 i 0,15 silnik również pracował dobrze, ale drażnił mnie hałas klekoczących zaworów co przy otwartym kasku dawało się nieźle słyszeć.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Luzy zaworów

Postautor: sl1ck dodano: 13 cze 2011, 09:21

wypośrodkowanie na 0,08 i 0,12 będzie dobrym rozwiązaniem? nie powinny klekotac i nie powinno byc ryzyka wypalenia gniazd.
Awatar użytkownika
sl1ck
Forumowicz
 
Posty: 85
Rejestracja: 30 mar 2011, 12:45
Motocykl: bad boy

Luzy zaworów

Postautor: andrzej dodano: 13 cze 2011, 09:50

sl1ck pisze:wypośrodkowanie na 0,08 i 0,12 będzie dobrym rozwiązaniem? nie powinny klekotac i nie powinno byc ryzyka wypalenia gniazd.


Miałem tak ustawione i jak dla mnie klekotały.
Być może to tylko wyczulony słuch łącznościowca ;-)
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości