close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

regulacja luzów zaworowych

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 25 sie 2014, 10:39

Może tak być,
Dostałem wiadomość od Keewaya, nowy czujnik temp. 122zł + 20zł przesyłka.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: NIKT dodano: 25 sie 2014, 14:55

jacek.rc pisze:Wydaje mi się ,że ten wył. przy klamce sprzęgła jest tylko po to żeby można było odpalić silnik jak jest wbity bieg i wciśnięte sprzęgło.


Czujnik położenia sprzęgła. Jak to z wtryskiem - musi być.
U mnie spalanie na trasie wzrosło do 3L (komputer myślał że mam cały czas wciśnięte sprzęgło więc ograniczał moc) jak miałem czujnik sprzęgła w klamce źle ustawiony (klamka puszczona czyjnik wyciśnięty), po regulacji czujnika spalanie 2.34L w 2 osoby + pełne sakwy + tank bag + plecak na plecach plecaczka i 100 km/h :P
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1611
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 25 sie 2014, 15:17

NIKT pisze:Czujnik położenia sprzęgła. Jak to z wtryskiem - musi być.
U mnie spalanie na trasie wzrosło do 3L (komputer myślał że mam cały czas wciśnięte sprzęgło więc ograniczał moc) jak miałem czujnik sprzęgła w klamce źle ustawiony (klamka puszczona czyjnik wyciśnięty), po regulacji czujnika spalanie 2.34L w 2 osoby + pełne sakwy + tank bag + plecak na plecach plecaczka i 100 km/h :P


Bardzo pozytywna wypowiedź.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 25 sie 2014, 15:51

Dzięki wytężonej pracy wielu umysłów oraz pomocy szanownych kolegów, prawdopodobnie została zlokalizowana usterka ... czujnik temperatury silnika.

Po wymianie ostatecznie zobaczę czy właściwości i parametry pracy motory są zbliżone do normalnych.

C.D.N.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 07 wrz 2014, 18:18

Niestety na nowy czujnik temp. silnika w dalszym ciągu czekam.

Po 120 km na oporniku 250 Ohm, świece jasno beżowe.
Apetyt na paliwo się nie zmieniło, w dalszym ciągu koło 5l/100km
Silnik na tym oporniku wyraźnie się grzał (może nawet trochę przegrzewał) - podejrzewam że miał zbyt ubogą mieszankę.
Przez to po rozgrzaniu tracił na mocy.

Wstawiłem opornik 390 Ohm.
Jest lepiej niż na 250 Ohm. lepiej się zbiera, lecz Vmax 110 km/h i to pociągnięty na VI biegu. na V biegu max 100km/h.

Przyjdzie nowy czujnik to zobaczę. :nuda:


Pozostaje jeszcze kwestia prawidłowości działania sondy lambda. Po wypięciu praca silnika się nie zmieniła, ale lampka F1 zaświeciła się.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: beniamin82 dodano: 07 wrz 2014, 18:36

Czemu 390ohm, ile było nominalnie na pomiarach nikta?
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 08 wrz 2014, 08:52

Benio, u NIKT-Krzysiek, przy temp ok.100 st. C bylo ok 1920 ohm. (chociaz bardziej wiarygodnym wskazaniem zdaje sie być 192 ohm.) . Moj czujnik przy tej temp. podawał ok. 800 ohm i wòwczas mieszanka była nader bogata. Stąd wpiąłem opornik 250ohm.i na nim mieszanka jest zbyt uboga. Teraz sprawdze 390 ohm. Mam nadzieje że czujnik przyjdzie na dniach, wtedy przed zamontowaniem tez zrobie na nim testy w podgrzewaczu.
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michoł dodano: 08 wrz 2014, 17:10

Piotrek aż mi cię szkoda chopie. Zobacz co z samej ciekawości znalazłem. Nie wiem czy to będzie działać, bo nawet nie wiem jakie masz gniazdo diagnostyczne. Nie wiem czy też to jest jakaś podpucha. Pieron wie co to za urządzenie i niby włoska marka. Jakiś kontakt ze sprzedawcą niby też jest. Popatszaj :)
http://allegro.pl/motorscan-diagnostyka ... 60153.html
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 08 wrz 2014, 21:56

Michał na wszystko znajdzie się rozwiązanie.
Niestety wskazane przez Keeway ASO (rozsiane po całej Polsce) nie mają komputera diagnostycznego. Natomiast, ten aparat diagnostyczny który mi wskazałeś, pewnie jest okey, lecz czy licytacja się zaczyna i wątpię aby zakończyła się na poziomie 100zł.

W moim przypadku są 4 rozwiązania:
1. czujnik temp. silnika
2. sondy lambda
3. mapa wytrysku (bez komputera się nie sprawdzi)
4. wtryskiwacze (może leją) choć mało prawdopodobne bo silnik elegancko zapala, nawet na opornikach i gdy jest zimny /gorący
5. ew. luzy zaworowe.

Natomiast jedno jest pewne, mój poprzedni czujnik temp. na pewno był uszkodzony, gdyż bez względu na temp. silnika podawał zbyt bogatą mieszankę. Świece zawsze były czarne - suchy nagar.
Na opornikach (początkowo 250 Ohm, kolor świec jest jasno beżowy {odcinek testowy ok 130 km , w 5 etapach), teraz testuje 390 Ohm.

Wiadomo, że te testy nie są super wiarygodne, gdyż komputer dostaje dwa diametralnie różniące się sygnały :
1. z czujnika temp. - wskazanie temperatury ok. 80 st C, podczas gdy rzeczywista temp. może się różnić
2. z sond lambda - rzeczywista temperatura spalin i zawartość tlenu.

Dlatego te dwa sygnały mogą powodować błędny zbiorczy odczyt komputera i w konsekwencji błędny impuls do wtryskiwaczy.

Jest jeszcze ew. czujnik położenia wału , lecz jego błędne działanie jest b. mało prawdopodobne.

W każdym razie motorem jeżdżę na co dzień, puki ładna pogoda a z tym spalaniem ... no trudno puki nie rozwiążę problemu + 2 litry przy dystrybutorze _bezradny
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Piter dodano: 20 wrz 2014, 19:06

W czwartek dostałem czujnik. Bagatela po ponad trzech tygodniach czekania( zamawiałem z Keeway Polska), Cena 112zł ( z przesyłką)

Wg metki na opakowaniu to do 125. I niestety nie pasuje do otworu w cylindrze, ponadto ma inną wtyczkę więc nic nie pokombinuję.
Napisałem już reklamację do Keeway-a, lecz jak dotąd nic nie odpisali.

Dzięki pomocy Benia, został namierzony czujnik w Chinach za ok 30zł ( z przesyłką) niestety czas oczekiwania 3-4 tyg.

Oczywiście na czujniku od 125 zrobiłem teścik w podgrzewaczu, tak samo jak w poprzednim przypadku.
I tak jak myślałem na nowym czujniku przy temp. ok. 40 st C opór wyniósł ok 800 Ohm ( dla porównania ten stary przy tej temp. miał k. 3350 Ohm- jeszcze raz dzisiaj robiłem).
Opór przy temp. ok. 90 st.C nowy ok. 280-300 Ohm, stary: 760 Ohm ( w więc tyle co przy temp. ok. 40 st C.).

Czyli czujnik jest zepsuty jak w mordę strzelił.

Lecz podejrzewam, że jeszcze coś jest nie tak, bo nawet na oporniku 250 Ohm (symulujący temp. silnika ok. 90 st. C) motor nie rozwijał pełnej mocy i zdecydowanie chodził na zbyt szybkich obrotach biegu jałowego, spalanie także w niewielkim stopniu zmalało ( do 4,5 l/100km).

Jakie są objawy nieprawidłowych luzów zaworowych i lejących wtryskiwaczy?
Pozdrawiam
Piotrek

"nawet największy problem nie oprze się procesowi długotrwałego myślenia"
Awatar użytkownika
Piter
Forumowicz
 
Posty: 200
Rejestracja: 20 cze 2014, 07:51
Lokalizacja: Wrocław
Motocykl: ni mo
Tel. kom.: 533650481
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości