
Piter pisze:Chyba trochę odchodzimy od tematu.
W każdym razie zrobiłem pomiar stopnia "czegoś tam" poprzez wykręcenie świec i wkręcenie nanometru i wyszło mi przy gorącym silniku tak:
- przedni cylinder : 9 bar
- tylny cylinder : 8,8 bar
jurek1306 pisze:Mocna słowa ze strony adminaa w wikipedii napisali tak:
Stopień sprężania (dla silników tłokowych) - stosunek przestrzeni nad tłokiem w końcowej fazie ssania do przestrzeni nad tłokiem w końcowej fazie sprężania. Stopień sprężania obliczamy ze wzoru:
E = \frac{V_c}{V_k}
gdzie Vc to objętość nad tłokiem po suwie ssania, a Vk to objętość nad tłokiem po suwie sprężania.
Z tego wniosek, że jednak jest to mierzalne.
Michał_66 pisze:Benio ma tam różne serwisówki może gdzieś pisze ile powinno być
beniamin82 pisze:Michał_66 pisze:Benio ma tam różne serwisówki może gdzieś pisze ile powinno być
Ano ma...
Kompresja wersji 2V49 bez wtrysku ma mieć 9,4, więc wynik rzędu 9 jest całkowicie w porządku.
Piter pisze:Chyba trochę odchodzimy od tematu.
W każdym razie zrobiłem pomiar stopnia "czegoś tam" poprzez wykręcenie świec i wkręcenie nanometru i wyszło mi przy gorącym silniku tak:
- przedni cylinder : 9 bar
- tylny cylinder : 8,8 bar
andrzej_sl pisze:jurek1306 pisze:Mocna słowa ze strony adminaa w wikipedii napisali tak:
Stopień sprężania (dla silników tłokowych) - stosunek przestrzeni nad tłokiem w końcowej fazie ssania do przestrzeni nad tłokiem w końcowej fazie sprężania. Stopień sprężania obliczamy ze wzoru:
E = \frac{V_c}{V_k}
gdzie Vc to objętość nad tłokiem po suwie ssania, a Vk to objętość nad tłokiem po suwie sprężania.
Z tego wniosek, że jednak jest to mierzalne.
Mierzalne jako parametr geometryczny (konkretnie bryła geometryczna), ale nie jako parametr eksploatacyjny typu ciśnienie sprężania wyrażane np. w barach, a do tego przecież dążycie znaffcy(bez obrazy, ale internet daje nieograniczone możliwości wypowiedzi także "lajkonikom", którzy nie rozróżniają pojęć
). Nie chodzi o wywyższanie się w ramach posiadanej wiedzy, ale od dwudziestu lat pracy zawodowej w branży motoryzacyjnej mam do czynienia z myleniem pojęć typu stopień sprężania a ciśnienie sprężania, nawet przez mechaników.
Jeżeli ktokolwiek znajdzie w jakich jednostkach "mierzy się" stopień sprężania silnika spalinowego to chylę czoła i............idę na emeryturę,![]()
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości