Pomiar ciśnienia sprężania

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: jurek1306 dodano: 23 wrz 2014, 15:40

Faktycznie się rozmowa posunęła w inny wątek, że tak powiem bardziej laboratoryjny :)
Awatar użytkownika
jurek1306
Forumowicz
 
Posty: 169
Rejestracja: 10 lip 2014, 01:18
Motocykl: Benelli BN 251
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 1501844
Wiek: 56

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michał_66 dodano: 23 wrz 2014, 16:00

Piter pisze:Chyba trochę odchodzimy od tematu.
W każdym razie zrobiłem pomiar stopnia "czegoś tam" poprzez wykręcenie świec i wkręcenie nanometru i wyszło mi przy gorącym silniku tak:
- przedni cylinder : 9 bar
- tylny cylinder : 8,8 bar

trochę mało ale paniki jeszcze nie ma, gdzieś czytałem ale teraz nie mogę znaleść że powinno być ok 11 bar ale dopuszczalna różnica od nominału to 20% więc jest w normie Benio ma tam różne serwisówki może gdzieś pisze ile powinno być to tylko moja opinia najlepiej dopytać jakiegoś mechaniora
Michał_66
 

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: foxmolder dodano: 23 wrz 2014, 16:40

Niektórzy fizycy spierają się, czy w ogóle istnieje czas (nie bez racji), więc spieranie się o pomiar stopnia sprężenia mieści się w normie.
---
foxmolder
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 lip 2012, 13:53
Motocykl: -
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: andrzej_sl dodano: 23 wrz 2014, 17:34

jurek1306 pisze:Mocna słowa ze strony admina :) a w wikipedii napisali tak:

Stopień sprężania (dla silników tłokowych) - stosunek przestrzeni nad tłokiem w końcowej fazie ssania do przestrzeni nad tłokiem w końcowej fazie sprężania. Stopień sprężania obliczamy ze wzoru:
E = \frac{V_c}{V_k}
gdzie Vc to objętość nad tłokiem po suwie ssania, a Vk to objętość nad tłokiem po suwie sprężania.

Z tego wniosek, że jednak jest to mierzalne.


Mierzalne jako parametr geometryczny (konkretnie bryła geometryczna), ale nie jako parametr eksploatacyjny typu ciśnienie sprężania wyrażane np. w barach, a do tego przecież dążycie znaffcy ;p (bez obrazy, ale internet daje nieograniczone możliwości wypowiedzi także "lajkonikom", którzy nie rozróżniają pojęć :nuda: ). Nie chodzi o wywyższanie się w ramach posiadanej wiedzy, ale od dwudziestu lat pracy zawodowej w branży motoryzacyjnej mam do czynienia z myleniem pojęć typu stopień sprężania a ciśnienie sprężania, nawet przez mechaników.

Jeżeli ktokolwiek znajdzie w jakich jednostkach "mierzy się" stopień sprężania silnika spalinowego to chylę czoła i............idę na emeryturę, :cwaniak: :wrr:
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: beniamin82 dodano: 23 wrz 2014, 17:38

Michał_66 pisze:Benio ma tam różne serwisówki może gdzieś pisze ile powinno być

Ano ma...
Kompresja wersji 2V49 bez wtrysku ma mieć 9,4, więc wynik rzędu 9 jest całkowicie w porządku.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: Michał_66 dodano: 23 wrz 2014, 17:46

beniamin82 pisze:
Michał_66 pisze:Benio ma tam różne serwisówki może gdzieś pisze ile powinno być

Ano ma...
Kompresja wersji 2V49 bez wtrysku ma mieć 9,4, więc wynik rzędu 9 jest całkowicie w porządku.

no widzisz wiedziałem że będziesz miał :D a że tylny trochę słabszy to norma w V-ce chłodzonej powietrzem tylny gar zawsze więcej dostaje w dupe
Michał_66
 

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: andrzej_sl dodano: 23 wrz 2014, 17:54

Piter pisze:Chyba trochę odchodzimy od tematu.
W każdym razie zrobiłem pomiar stopnia "czegoś tam" poprzez wykręcenie świec i wkręcenie nanometru i wyszło mi przy gorącym silniku tak:
- przedni cylinder : 9 bar
- tylny cylinder : 8,8 bar


No i ok. Wykonałeś najzwyklejszy pomiar ciśnienia sprężania w poszczególnych cylindrach (pospolicie zwany pomiarem kompresji). Różnica, która tu jest to żadna różnica :) . Pytanie, czy te wartości są właściwe dla silnika nominalnego. Poszukaj tego. Gdybyś wlał parę cm3 oleju silnikowego do każdego z cylindrów i ponownie zmierzył ciśnienie sprężania, to przy znaczącym wzroście wartości ciśnienia wskazywałoby to na zużycie gładzi cylindrowej i pierścieni tłokowych (ale chyba ty nie masz olbrzymiego przebiegu, żeby to miało miejsce). Jeżeli przyrostu nie byłoby, to wskazywałoby to na nieszczelności zaworów. Ale tylko w wypadku niewłaściwego ciśnienia sprężania w cylindrach, czyli znacząco poniżej wartości nominalnych. Po drugie - zuzyte gładzie cylindrów i pierścienie tłokowe to zwiększona "konsumpcja" oleju silnikowego. Jeżeli tego nie stwierdzasz, to nie idż tą drogą ;p .
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: andrzej_sl dodano: 23 wrz 2014, 18:18

A. I proszę. Już pojawiły się wartości nominalne ciśnienia sprężania.
Czyli tutaj wszystko w porządku.
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: andrzej_sl dodano: 23 wrz 2014, 18:23

Piter. Czy ty w końcu masz już prawidłowo wyregulowane zawory?
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: regulacja luzów zaworowych

Postautor: jurek1306 dodano: 23 wrz 2014, 18:28

andrzej_sl pisze:
jurek1306 pisze:Mocna słowa ze strony admina :) a w wikipedii napisali tak:

Stopień sprężania (dla silników tłokowych) - stosunek przestrzeni nad tłokiem w końcowej fazie ssania do przestrzeni nad tłokiem w końcowej fazie sprężania. Stopień sprężania obliczamy ze wzoru:
E = \frac{V_c}{V_k}
gdzie Vc to objętość nad tłokiem po suwie ssania, a Vk to objętość nad tłokiem po suwie sprężania.

Z tego wniosek, że jednak jest to mierzalne.


Mierzalne jako parametr geometryczny (konkretnie bryła geometryczna), ale nie jako parametr eksploatacyjny typu ciśnienie sprężania wyrażane np. w barach, a do tego przecież dążycie znaffcy ;p (bez obrazy, ale internet daje nieograniczone możliwości wypowiedzi także "lajkonikom", którzy nie rozróżniają pojęć :nuda: ). Nie chodzi o wywyższanie się w ramach posiadanej wiedzy, ale od dwudziestu lat pracy zawodowej w branży motoryzacyjnej mam do czynienia z myleniem pojęć typu stopień sprężania a ciśnienie sprężania, nawet przez mechaników.

Jeżeli ktokolwiek znajdzie w jakich jednostkach "mierzy się" stopień sprężania silnika spalinowego to chylę czoła i............idę na emeryturę, :cwaniak: :wrr:


Andrzej_sl pokaż mi proszę gdzie napisałem, że jest to mierzone w jakichkolwiek jednostkach ciśnienia czy innych. To co skopiowałem z Wikipedii pokazuje tylko, że jest to do zmierzenia (w ogóle). To, że ktoś czasem coś skopiuje z netu nie oznacza, że jest -jak to ty nazwałeś-lajkonikiem. Jeśli kogoś nie znasz to go nie oceniaj. A z ciśnieniami i objętościami mam do czynienia od ponad 25 lat więc wiem z czym się to je.
Sorry, że jeszcze pociągnąłem ten wątek ale musiałam odpisać :)
Awatar użytkownika
jurek1306
Forumowicz
 
Posty: 169
Rejestracja: 10 lip 2014, 01:18
Motocykl: Benelli BN 251
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 1501844
Wiek: 56

PoprzedniaNastępna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości