Zipp Roadstar model 2011

Re: Zipp Roadstar model 2011

Postautor: mike_russ dodano: 03 paź 2013, 18:43

Nad centralką do Roadstara też myślałem, bo się do takowego przymierzałem - niby pod spodem ramy są takie "uszy" za które można by podstawek przyczepić
Ostatecznie można złapać obejmami za ramę, bo dolne elementy wyglądają solidnie. Sama centralka to kwestia jej szerokości (żeby była stabilna) i wysokości, żeby motorek dobrze stał, a jednocześnie nie trzeba było go za mocno dźwigać. W każdym razie dorobić warto, mam centralkę w Ravenie, miałem i w K-125 (obie fabryczne). Poza ułatwieniem serwisowania, lepiej też dla gaźnika jak moto stoi w pionie, wtedy zaworki wg moich obserwacji lepiej trzymają.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Sułek dodano: 03 paź 2013, 19:08

To masz wygodę.Te uszy pod spodem nie wyglądają na solidnie przyspawane i wydaje mi się,że raczej służą do obsługi serwisowej do jakiegoś specpodnośnika czy stojaka a do wożenia centralki pod spodem na drodze nie wzbudzają mojego zaufania ale zbyt dokładnie się im nie przyglądałem.Czyli raczej nikt z posiadaczy tego modelu tu na forum nie posiada na wyposażeniu takowej centralki?Będę musiał coś pokombinować albo dać sobie spokój i liczyć na farta w drodze podczas wojaży,że nikt nie rozsypał wkrętów i gwoździ czyhających na moje gumy ;-) Też rozważałem zakup Ravena właśnie ze względu na tą centralkę i orurowanie na bokach i tyle ale uroda i zalety V-ki przeważyły zwłaszcza ze zakupiłem ją za cenę Ravena :) no i teraz kombinuj mądralo albo woź wszystko na plecach w napletku :))
Sułek
Forumowicz
 
Posty: 189
Rejestracja: 19 sie 2013, 14:38
Lokalizacja: Świnoujście
Motocykl: Zip Roadstar 250, Versys X-300
Tel. kom.: 792852999
Płeć: mężczyzna
Wiek: 65

Re: Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Michoł dodano: 18 paź 2013, 22:46

Pod koniec lipca wziąłem się za zrobienie tej stopki centralnej. Jest już pospawana sama stopka, moto już na niej stał, ale nie dopracowałem jeszcze mocowania sprężyny która będzie składać i podtrzymywać stopkę oraz jeszcze źle jest wyprofilowana nóżka, ta którą naciskamy aby swoim ciężarem ciała postawić moto na stopce bez wysiłku. I chyba nie skończę jej w tym roku bo mam ogrom roboty w garaży. Odkąd tylko zakupiłem mig-mag i piaskarkę to cały czas robię blacharkę w jakiś starych gratach.
Czasem zdarza się i rodzyn, bo uczestniczę w odnowie Mercedesa 190 Sportline z 88roku. Tak że nie mam pojęcia kiedy się wezmę za tą stopkę.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Sułek dodano: 18 paź 2013, 23:33

No to postaraj się przez zimę to dopracować a potem możesz podzielić się rysunkami :)) Bo ja nie jestem przekonany do tych istniejących uszu pod silnikiem no i ta puszka układu wydechowego przed tylnym kołem,czy aby nie będzie kolidować? :)
Sułek
Forumowicz
 
Posty: 189
Rejestracja: 19 sie 2013, 14:38
Lokalizacja: Świnoujście
Motocykl: Zip Roadstar 250, Versys X-300
Tel. kom.: 792852999
Płeć: mężczyzna
Wiek: 65

Re: Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Michoł dodano: 21 paź 2013, 09:25

Tak. Masz racje, będzie to kolidować z tą puszką pojemnościową układu wydechowego. Dlatego u ciebie będzie problem z zamontowaniem tego na stałe. Ale może na potrzeby warsztatowe, będziesz tą stopkę szybko montował. Trzeba będzie tylko przełożyć długą śrubę prze te widełki a tuleje stopki i można go stawiać. Nie czytałeś chyba mojego tematu, ja nie mam już tej puszki przy wydechu. Mam już przerobiony układ wydechowy, a jak to zrobiłem to zapraszam do mojego tematu. Stopka nie będzie duża. Jeśli będziesz chciał ją zabierać w trasą, to spokojnie zmieści się do sakwy. Przynajmniej do mojej małej sakwy 12l pojemności się mieści. A do kufra to już spokojnie się zabierze.
Jak się tylko ogarnę z robotą i popchnę do przodu w temacie stopki, to na pewno dam znać tu na forum.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 18 paź 2014, 21:42

Dziś mija równo trzy lata od chwili zakupu mojego Zippa Roadstara model 2011.
Pora na małe podsumowanie.
Motocykl kupiłem 18 października 2011 r. w autoryzowanym punkcie sprzedaży Zippa w Mińsku Mazowieckim za kwotę 7.600,- zł (po negocjacjach cenowych z 8.500,-). W cenie zakupu dołożono kask Ferro o wartości 120,- zł
Do pełni szczęścia dołożyłem jeszcze 121,50 zł za rejestrację, 44,- zł za ubezpieczenie OC oraz 200 zł za I ratę ubezpieczenia AC+KR.
Na ubezpieczenie AC przez rok wydałem 800,- zł. Z perspektywy czasu oceniam, że niepotrzebnie, ale wtedy dawało ono mi komfortowe poczucie zabezpieczenia - likwidowało strach przed uszkodzeniem tak "wspaniałego i pięknego" motocykla na skutek braku umiejętności.

Przez trzyletni okres eksploatacji przejechałem 14492 km (tyle wpisał diagnosta podczas I przeglądu technicznego). Spaliłem 454,74 litra paliwa, na które wydałem 2.549,88 zł.

Średnie zużycie paliwa to 3,19 l/100km. Wartość minimalna to 2,64 l/100 km a maxymalna 3,76 l/100 km. Koszt paliwa na 1 km to niespełna 18 gr. Jednak nie samym paliwem człowiek jeździ ...

... pozostałe wydatki związane pośrednio i bezpośrednio z użytkowaniem można podzielić na trzy kategorie :
1. Wydatki na eksploatację: oleje, płyny, części i materiały oraz koszty przeglądów, ubezpieczenia i napraw.
2. Wydatki na doposażenie i upiększenie motocykla.
3. Wydatki na ubiór i gadżety osobiste związane z jazdą na moto.

Największą część wydatków pochłonęła trzecia kategoria.
Na spodnie, kurtki, buty, rękawice, bieliznę oraz inne drobne pierdółki dla mnie i Eli wydało się 2.828,- zł.
Patrząc na ceny markowych ciuchów nie jest to chyba dużo, jednak mało też nie jest.

Drugą pod względem wysokości kwoty stanowią wydatki eksploatacyjne - 2.005,- zł.
W tym 800,- zł AC+KR oraz 630,- zł za trzy przeglądy gwarancyjne. Gdybym dziś kupował nowy chiński motocykl chyba ta kasa została by w kieszeni - na pewno odpuściłbym AC.
117,- zł za 4,5 l oleju silnikowego i 17,- zł za 0,5 l do amortyzatorów (wymieniony w październiku br.).
200,- zł tarcza hamulcowa i klocki przodu - wymienione w październiku br.
Pozostałe 240,- zł to 4 x ubezpieczenie OC, wtórnik tablicy rejestracyjnej (zgubionej po przejechaniu 3.200 km), świece zapłonowe (wymienione po 5000 km.), przegląd techniczny po 3 latach oraz akumulator za 120,- zł (wymieniony po awarii starego podczas powrotu z zakończenia sezonu 2014 w Zatorze).
Podsumowując - na części wymagające wymiany w celu utrzymania pełnej mobilności motocykla wydałem 361,- zł.(akumulator, tarcza i klocki hamulca przód i świece).

Nie małą kwotę stanowią wydatki z drugiej kategorii - ubranie motocykla - na sakwy, kufer, szybę i gmole (oraz materiały na konstrukcję oparcia pasażera, bagażnika, stelaża pod sakwy oraz elementów mocowania gmola) poszło 1.485,- zł.

W trakcie eksploatacji wymienione zostały na gwarancji (jendak warto było robić przeglądy i podbijać książeczkę gwarancyjną)
- siedzenie pasażera - było trochę krzywo zszyte i nie pasowało do przedniego siedzenia,
- zespół hamulca przedniego - pompa hamulca, przewód, zacisk, klocki - wymiana z powodu niedziałania wyłącznika światła stopu (po odpuszczeniu klamki tłoczek nie wracał do swojego położenia i nie wyłączał automatu stopu - wyglądało jakbym jechał "na hamulcu"),
- ozdobne listwy błotnika tylnego (lewa i prawa), które uszkodziłem mocując po raz pierwszy stelaż pod kufer,
- element zespołu dźwigni zmiany biegów (poluzował się trzpień z kulką od połączenia przegubowego między dźwigienką na wałku zmieniacza a cięgnem łączącym z dźwignią zmiany biegów).

Przez trzy lata urzytkowania miałem dwie awarie. Pierwsza (przebieg 3890km) to zsunięcie się podczas jazdy wężyka paliwowego z krućca w układzie paliwowym (powód - niezałożona opaska zaciskowa). Awarię odkryłem gdy zatrzymałem motocykl pod domem i poczułem silny zapach paliwa. Motocykl zgasł a ja myślałem, że się zalał i z tąd ten zapach. Odpaliłem i zobaczyłem, że po cylindrze leje się benzyna. Szczęście, że się nie zapaliło. Do dziś nie wiem od czego była ta końcówka ale chyba od przelewu paliwa z pompy bo jak silnik był wyłączony to nie ciekło a po odpaleniu zaczynało się sączyć. Awarię usunąłem w ciągu 15 minut - trzeba było odkręcić i podnieść trochę bak, żeby dostać się do wężyka. Biorąc pod uwagę średnie zużycie paliwa wyciekło mi wtedy podczas jazdy ok 2,5 l paliwa.
Druga, poważniejsza awaria miała miejsce we wrześniu tego roku. W czasie powrotu z zakończenia sezonu odmówił współpracy akumulator. Nie będę się rozpisywał - opis w innym wątku. Włożenie dobrego akumulatora rozwiązało problem. Żadnych innych awarii ani usterek nie było (dobra - była jedna - poluzowała mi się dźwigienka ssania ale śrubokręt krzyżakowy rozwiązał problem).

Od początku użytkowania (poza lekkim podkręceniem wolnych obrotów) nie dokonywałem żadnych regulacji na gaźniku, nie sprawdzałem (a tym bardziej nie ustawiałem) luzów zaworów, nie wymieniałem filtra oleju ani nie zaglądałem do filtra powietrza. Olej wymieniałem na gwarancji po 292, 2.217 i 4.054 km. Następne wymiany już samodzielnie po 6.300, 10.025 oraz 14.000 km. Zalewam olejem Motul 5400 T4 10w40. Jeszcze w tym roku zamierzam zajrzeć do filtra powietrza ale dopuki odpala od pierwszego strzała, utrzymuje spalanie na poziomie 3,2 l/100km. oraz prędkość przelotową w granicach 90 - 100 km/h nie mam zamiaru grzebać więcej niż przy naciągu i smarowaniu łańcucha.

Zestawienie kosztów

Zakup + opłaty rejestracyjne itp - 8.115,- zł
Eksploatacja - 2.005,- zł
Ubrania kierowcy i plecaczka - 2.828,- zł
Ubranie motocykla - 1.485.- zł
Paliwo - 2.550,- zł
Łącznie -16.983,- zł

Dzieląc kwotę 16.980 zł przez 14.500 km otrzymujemy, że koszt przejechania 1 km (w moim przypadku) to 1,17 zł.
Czy to dużo czy mało - oceńcie sami.
Ja nie żałuję ani jednej wydanej złotówki a przeżycia, wrażenia oraz nawiązane znajomości (również, a może przede wszystkim te w KCM) - bezcenne.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Re: Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Deamiens dodano: 18 paź 2014, 22:04

Kurcze, gdybym liczył to wszystko tak jak ty, to chyba bym w depresję popadł... Bo "coś związanego z motocyklem" zawsze mniej lub bardziej trzeba kupić - nowe handbary, nową bieliznę termo, nowe rękawice, olej na wymianę i dolewki, oponę, napęd, jakieś "drobne" akcesoria, części, lepsze ciuchy, rollbaga, linki... Studnia bez dna.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Karol dodano: 18 paź 2014, 22:18

jacecek pisze:Dzieląc kwotę 16.980 zł przez 14.500 km otrzymujemy, że koszt przejechania 1 km (w moim przypadku) to 1,17 zł.
Czy to dużo czy mało - oceńcie sami.

Wydaje mi się nieco przydużo. Mój motostat obliczył koszty kilometra na 56 groszy, staram się wpisywać wszystkie wydatki, choć wiadomo że wszystkich się nie da, zatem liczę te 60 groszy/kilometr. Pytanie tylko jak motostat to policzył, bo może wszystko nie zostało tu uwzględnione.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Re: Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 19 paź 2014, 12:44

Deamiens pisze: ... gdybym liczył to wszystko tak jak ty, to chyba bym w depresję popadł...

Niestety nie każdy może nie liczyć się z wydatkami. Ja dosyć wcześnie musiałem nauczyż się liczyć i kontrolować swoje dochody i wydatki bo pewnie popadł bym w coś wiele gorszego niż depresja. Teraz jest dużo lepiej ale nawyk liczenia i monitorowania wydatków pozostał.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Re: Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Luca dodano: 20 paź 2014, 08:50

jacecek pisze:
Dzieląc kwotę 16.980 zł przez 14.500 km otrzymujemy, że koszt przejechania 1 km (w moim przypadku) to 1,17 zł.

Jak chcesz liczyć wydatki w przeliczeniu na jeden kilometr to stanowczo za mało jeździsz.
Przejedź z 50tyś i wtedy jak nic zejdziesz do kilkudziesięciu groszy ;)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron