Smarowania łańcucha ciąg dalszy

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Smarowania łańcucha ciąg dalszy

Postautor: Deamiens dodano: 02 cze 2015, 13:42

Pomijając kwestie smarowania (zwłaszcza obfitego, które to dało takie znakomite efekty) to luzu łańcucha się NIE niweluje a ustawia, jak masz centymetr luzu to i tak mało, luz powinien wynosić te 2-3cm i to pod obciążeniem.

A smarować się powinno ciut, a nie obficie.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Smarowania łańcucha ciąg dalszy

Postautor: Luca dodano: 02 cze 2015, 14:17

Deamiens pisze:A smarować się powinno ciut, a nie obficie.

Deamiens daj ludziom trochę poeksperymentować :D
Wszystko mają napisane, że najlepsze efekty daje olej przekładniowy, ale jak wolą sobie smarować czymś innym to ich sprawa i ich napęd.
O naciąganiu łańcucha też było wiele pisane i najczęściej zwala się winę na jakość chińskich łańcuchów.
Sam wykończyłem dwa chińskie łańcuchy i oba wytrzymały ponad 40 tyś km, z tym, że pracowały zawsze z zachowaniem minimalnego luzu przy naciąganiu i były w miarę regularnie smarowane przekładniowym.
Pewnie, że trafiają się chińskie łańcuchy o kiepskiej jakości, ale najczęściej to sami użytkownicy przyczyniają się do skracania ich żywotności.
To tyle w temacie. :)
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: Smarowania łańcucha ciąg dalszy

Postautor: Deamiens dodano: 02 cze 2015, 14:25

Niby i racja, ale jak w 15 tematach jest o tym, jak naciągać łańcuch a dalej czytam o luzie rzędu 1cm i planach niwelowania go, to i w 16 temacie nie zaszkodzi wyprowadzić kogoś z błędu. Do skutku, można by rzec :)
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Smarowania łańcucha ciąg dalszy

Postautor: Hawk1985 dodano: 02 cze 2015, 15:02

Deamiens pisze: jak masz centymetr luzu to i tak mało, luz powinien wynosić te 2-3cm i to pod obciążeniem.

No tak 6te mi wcięło podczas pisania, miało być 6 cm luzu. Niestety nie mogę edytować posta.

Deamiens pisze:A smarować się powinno ciut, a nie obficie.

Niestety dopiero się uczę, wolałem dać więcej niż mniej. Ciut to pojęcie względne, dla jednego ciut mięsa na obiad to 100g dla innego 400 ;)
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1689
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Re: Smarowania łańcucha ciąg dalszy

Postautor: Morph dodano: 02 cze 2015, 16:57

Jak mawiał klasyk "róbta co chceta" :swir:
Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać
Obrazek
Klaustrofobia to lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami. Na przykład , gdy idę do monopolowego boję się, że będzie zamknięty.
Awatar użytkownika
Morph
Klubowicz
 
Posty: 1789
Rejestracja: 18 maja 2013, 17:39
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Romet R250 / Honda CBF600s
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Smarowania łańcucha ciąg dalszy

Postautor: Jack dodano: 02 cze 2015, 19:40

Łańcuch smaruje się olejem przekładniowym po jeździe, żeby miał czas obcieknąć. Pewnie że zawsze coś tam ochlapie, ale takie są uroki łańcucha. Czyste w użytkowaniu są tylko pasek i wał.
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2302
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Honda CBF 600 S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Re: Smarowania łańcucha ciąg dalszy

Postautor: dorplas dodano: 05 cze 2015, 08:31

Hawk1985 pisze:Po przejeżdżeniu kilkuset km miałem upierdzielone wszystko! Koło, napęd, błotnik, nawet rączki za które podnosi się motocykl bądź których trzyma się pasażer.


czy było go przesmarować a nie lać wiadrem ;p
tak oczywiście olej lekko brudzi, kilka kropel gdzieś na feldze czy tablicy rej no może jeszcze na osłonie łańcucha, po przejechaniu kooopa kilometrów! jest łatwy do usunięcia, spraje cza szorować, co do brudu to zawsze jest czysty nawet świecący :D nie odnotowałem żadnego syfu a tym bardziej piachu :) kiedyś nawet wpadłem w piach plażowy łańcuchem i fakt trochę sie oblepił jak się zamoczył na plażowym piasku, po krótkiej jeździe znów był czysty :)
----------------------------------------------------------------------------------
Myśl Za Dużo! a stworzysz problem, którego wcześniej nie było!
Awatar użytkownika
dorplas
Klubowicz
 
Posty: 1538
Rejestracja: 28 wrz 2008, 17:35
Lokalizacja: Chojnice GCH .....
Motocykl: NIGHTHAWK 750S
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 827772
Wiek: 46

Re: Smarowania łańcucha ciąg dalszy

Postautor: na_legalu dodano: 17 cze 2015, 09:42

Ja do swojego łańcucha używam produktów Nanoprotech i muszę przyznać, że jestem zadowolony, śmiga po nim jak nówka :D
na_legalu
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 12 cze 2015, 14:19
Motocykl: Honda
Płeć: mężczyzna

Poprzednia

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości

cron