Stukanie przy zębatce zdawczej

Re: Stukanie przy zębatce zdawczej

Postautor: Deamiens dodano: 05 cze 2015, 11:35

Po co rozpinać łańcuch? Luzujesz tylne koło i albo ściągasz zębatkę z wałka razem z łańcuchem, albo zrzucasz luźny łańcuch z zębatki.
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Stukanie przy zębatce zdawczej

Postautor: beniamin82 dodano: 05 cze 2015, 11:52

Deamiens pisze:Po co rozpinać łańcuch? Luzujesz tylne koło i albo ściągasz zębatkę z wałka razem z łańcuchem, albo zrzucasz luźny łańcuch z zębatki.

To się da jak masz już jakiś przebieg. Jak łańcuch jest nierozciągnięty to może być trudniej.

Damian masz jakieś typy?
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6749
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Stukanie przy zębatce zdawczej

Postautor: bruus dodano: 05 cze 2015, 19:30

Witam,
Koledzy nie udzielam się na Waszym forum ale czytam dość często. Temat stukania znalazłem na forum Rometa .
A więc tak, to stukanie miałem takie samo we wcześniejszym motocyklu,przyczyna była banalna. Łańcuch a raczej spinka łańcucha ocierała tak o śrubę osłony łańcucha. Była po prostu za długa, a że spinka jest grubsza w tym miejscu to tak właśnie ocierała. Wystarczy dodatkowa podkładka i stuki znikły. I jestem pewien na 99% że u kolegi jest to samo. U kolegi wygląda jak by łańcuch w kilku miejscach ocierał. Prawdopodobnie przechodzi bardzo blisko śruby i przy wolnym kręceniu tak właśnie jest, bo jak już jest bardziej naciągnięty (chodzi na biegu) to raczej mniej to słychać.

Pozdrawiam,
Bruus
bruus
Forumowicz
 
Posty: 7
Rejestracja: 09 wrz 2014, 17:47
Lokalizacja: Legionowo
Motocykl: Zipp Raven 125
Płeć: mężczyzna

Re: Stukanie przy zębatce zdawczej

Postautor: Grafvader dodano: 05 cze 2015, 22:45

Sprawdziłem na całej długości czy gdzieś łańcuch się ociera i nie znalazłem takiego miejsca. Co ciekawe stuka zawsze w tej samej pozycji zębatki to chyba nie przypadek. Zastanawiam się czy zanim nie zdejmie zębatki nie przejechać jeszcze z 50km żeby zobaczyć czy efekt będzie się nasilać. Co o tym sadzicie? Czy raczej nie ryzykować i rozebrać napęd i nasmarować wałek. Mam rozumieć ze jak odkręcę zębatkę to będę mógł wyciągnąć wałek i go nasmarować? Czy żeby go wyjac będę musiał coś jeszcze odkręcić?
Grafvader
Forumowicz
 
Posty: 108
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:20
Lokalizacja: Bogdaszowice koło Wrocławia
Motocykl: Keeway Superlight 125 Brown
Tel. kom.: 512304798
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: Stukanie przy zębatce zdawczej

Postautor: beniamin82 dodano: 05 cze 2015, 22:56

Grafvader pisze: Zastanawiam się czy zanim nie zdejmie zębatki nie przejechać jeszcze z 50km żeby zobaczyć czy efekt będzie się nasilać. Co o tym sadzicie? Czy raczej nie ryzykować i rozebrać napęd i nasmarować wałek.


Zrzucenie zębatki to jakieś 15 minut roboty. Szczególnie, że masz centralną podstawę. Sprawdź czy stuka po ściągnięciu łańcucha. po prostu pokręć samą zębatką. NIe jechał bym tych 50km na razie.

Grafvader pisze:Mam rozumieć ze jak odkręcę zębatkę to będę mógł wyciągnąć wałek i go nasmarować? Czy żeby go wyjac będę musiał coś jeszcze odkręcić?


Wałek nie jest wyciągany, on idzie przez cały silnik. Masz nasmarować tylko frez po którym chodzi zębatka. Szczerze wątpię że to jakoś bardzo pomoże, ale rzeczywiście może luz na zębatce takie stuki powodwać i jak jest sucho to zwiększać głośność.


Natomiast na chińskim forum obstawialiśmy raczej normalnie występujący luz i ustawiającą się pływającą zębatkę do łańcucha.
Mogłoby się tak zdarzyć gdyby łańcuch nie był równo wyciągnięty lub zębatka byłaby owalna zamiast okrągłej.

Jak to sprawdzić?
Ano kręcisz kołem, i sprawdzasz luz łańcucha co chwilkę. Jeżeli w pewnych momentach luz jest większy a chwilkę później mniejszy to mamy taki przypadek. Wtedy przy "ciasnym" kawałku łańcucha zębatka ustawia się kątem do łańcucha, po czym następuje luźniejszy kawałek łańcucha i zębatka wraca z pozycji napiętej do normalnej stukając o wałek.

Ta, zębatka ma chodzić luźno. Ma być w pewnym stopniu pływająca,



Jest jeszcze jedna możliwość. Dla Ciebie bardzo niekorzystna.
Jeżeli miałeś zbyt mocno naciągnięty łańcuch, to mogłeś sobie załatwić łożysko "mocujące" wałek.
Na taką okoliczność wskazali mi romeciarze 125, i rzeczywiście może się to okazać rozsądnym wytłumaczeniem.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6749
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Stukanie przy zębatce zdawczej

Postautor: Grafvader dodano: 06 cze 2015, 10:05

Sprawdziłem czy łańcuch jest równo wyciągnięty i wyszło ze bardzo nierówno się wyciagnął. Niestety to mój pierwszy motor i zdażyło mi się szarpać łańcuchem. Zrobiłem też test a mianowicie odkreciłem osłonę przedniej zębatki. Faktycznie ma luz tak jak piszecie czyli pływa jak powinno być. Włożyłem rekę ze zębatkę i przyciągnąłem ją palcami do siebie. Następnie zacząłem kręcić kołem i stukot ustał :_hura: czy to oznacza że po prostu wszystko jest ok a ja nierówno wyciągnąłem łańcuch? Czy też jednak ściągnąć zębatkę i przesmarować jej mocowanie?
Grafvader
Forumowicz
 
Posty: 108
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:20
Lokalizacja: Bogdaszowice koło Wrocławia
Motocykl: Keeway Superlight 125 Brown
Tel. kom.: 512304798
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: Stukanie przy zębatce zdawczej

Postautor: beniamin82 dodano: 06 cze 2015, 11:07

Przesmarować by wypadało jak już masz na wierzchu. Jak chcesz jeździć to ustaw luz łańcucha na 2cm w najbardziej naciągniętym miejscu. Przy niskim przebiegu możesz kupić nowy łańcuch, bez wymiany zębatek. DiD bez oringów za około 100zł. Rozmiar masz 428 ale nie wiem ile ogniw 118?. Możesz policzyć.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6749
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Stukanie przy zębatce zdawczej

Postautor: R63 dodano: 06 cze 2015, 11:39

Niestety zbyt naciągniety łańcuch na pierwszym dołku rozciągnie się lub,co gorzej wygnie wałek zębatki.Mój motorek po przywiezieniu przez dilera (i przeglądzie"0")też miał łańcuch bez luzu,dobrze że jazda próbna odbyła się na placu-kilkadziesiąt metrów.Pozdrawiam-Rysiek.
R63
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 12 kwie 2015, 11:54
Lokalizacja: pomorskie okolice Kwidzyna-Sadlinki
Motocykl: Zipp Raven 250, Yamaha 535
Tel. kom.: 660845863
Płeć: mężczyzna
Wiek: 61

Re: Stukanie przy zębatce zdawczej

Postautor: Grafvader dodano: 10 cze 2015, 14:58

Zdemontowałem zębatkę zdawczą i nasmarowałem wałek zdawczy w silniku. Do odkręcenia pokrywy zębatki zdawczej potrzebny jest przedłużony nasadowy klucz 8. Do zdemontowania samej zębatki potrzebny będzie klucz nasadowy 10. Po zdemontowaniu zębatki kręciłem wałkiem i nic niepokojącego nie słyszałem. Z braku smaru miedzianego nałożyłem grubo smaru do przekładni i wszystko zmontowałem. Stukanie ustało :)
Filmik po zdemontowaniu zębatki przed smarowaniem. Widać totalnie suchy wałek zdawczy pewnie dlatego stukało.
https://youtu.be/WIVpVsVUuJY

A tutaj już po nasmarowaniu i zmontowaniu, również naciągnięty jest łańcuch. Żadnych stuków już nie słychać. Zębatkę można ściągnąć w KSL bez rozpinania łańcucha jak łańcuch jest rozciągnięty na dwie kreski przy podziałce na wahaczu do naciągania łańcucha. Przy mniejszym rozciągnięciu może być problem. Przyglądałem się podziałce i wygląda na to że jeszcze przy 1.5 kreski jest szansa na zdjęcie zębatki bez rozpinania łańcucha. Więc jeżeli komuś stuka tak jak mi to koniecznie nasmarować wałek zdawczy i zębatkę żeby suchy metal nie heblował o metal.
http://youtu.be/qQH5Bd2CpDo
Grafvader
Forumowicz
 
Posty: 108
Rejestracja: 29 sie 2014, 20:20
Lokalizacja: Bogdaszowice koło Wrocławia
Motocykl: Keeway Superlight 125 Brown
Tel. kom.: 512304798
Płeć: mężczyzna
Wiek: 52

Re: Stukanie przy zębatce zdawczej

Postautor: Hawk1985 dodano: 10 cze 2015, 16:28

No i super że udało się samemu naprawić :oklasky:
Jawa 20 -> ... -> KSL 125 -> XL650V -> DL650 -> XF650 -> DL650 -> Fuoco 500 -> F650+VX800 -> DL650
Awatar użytkownika
Hawk1985
Forumowicz
 
Posty: 1696
Rejestracja: 27 wrz 2014, 14:07
Lokalizacja: Jaworzno
Motocykl: DL650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Poprzednia

Wróć do Keeway

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości