Pierwsze kłopoty i porady

Re: Pierwsze kłopoty i porady

Postautor: skawmid dodano: 07 cze 2015, 11:49

Czy powinno byś słyszalne trzaskanie, czy powinna być wyrazista gdy się ją sprawdza przykładając w fajce do boku cylindra bo jak pisałem u mnie wydaje się taka anemiczna przy świetle słonecznym jej nie widziałem dopiero w garażu ją dostrzegłem. Benjamin to czytać było nie potrzebne wystarczyłby link:)
Poczytałem i nie wiem co to jest plak?
Lewa w górę i do przodu:)
Awatar użytkownika
skawmid
Forumowicz
 
Posty: 151
Rejestracja: 14 lip 2012, 11:01
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Jinlun 250 - teraz symatyk
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Re: Pierwsze kłopoty i porady

Postautor: beniamin82 dodano: 07 cze 2015, 12:09

Plak, to jest nabłyszczacz w aerozolu do plastików w samochodzie.

Podałem też link do schematu postępowania w takim przypadku jak twój.

Może kup nowe świece, najwyżej zostanie Ci na zapas.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Pierwsze kłopoty i porady

Postautor: andrzej_sl dodano: 07 cze 2015, 12:45

skawmid pisze:Czy powinno byś słyszalne trzaskanie, czy powinna być wyrazista gdy się ją sprawdza przykładając w fajce do boku cylindra bo jak pisałem u mnie wydaje się taka anemiczna przy świetle słonecznym jej nie widziałem dopiero w garażu ją dostrzegłem. Benjamin to czytać było nie potrzebne wystarczyłby link:)
Poczytałem i nie wiem co to jest plak?


Trzaskania to nie usłyszysz. Raczej takie "tyrkanie". Ale nie o efekty dźwiękowe chodzi. W ciemniejszym pomieszczeniu, lub wieczorem obserwujesz iskrę. W słońcu to średnio zobaczysz. Powinna być stosunkowo mocna i wyrazista. Z czasem, z doświadczeniem będziesz wiedział o co chodzi. Słaba, "anemiczna", znaczy to, że coś raczej jest nie tak.
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Pierwsze kłopoty i porady

Postautor: skawmid dodano: 07 cze 2015, 13:32

Ale co? Chyba tylko mechanik będzie to wiedział. Ale jak go zatargać do mechanika (z biodrem do wymiany). Cóż muszę sobie radzić podzwonię po niedzieli do mechaników - może któryś dysponuje transportem i podejmie się robić "chińczyka".
Dziękuję wszystkim za odzew (Benjaminowi też:) ).
Lewa w górę i do przodu:)
Awatar użytkownika
skawmid
Forumowicz
 
Posty: 151
Rejestracja: 14 lip 2012, 11:01
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Jinlun 250 - teraz symatyk
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Re: Pierwsze kłopoty i porady

Postautor: eNgine dodano: 07 cze 2015, 13:41

Sprawdź wysokość szczeliny na świecach powinno być 0.6 do 0.7. W następnej kolejności sprawdził bym kompresję i luz na zaworach.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: Pierwsze kłopoty i porady

Postautor: andrzej_sl dodano: 07 cze 2015, 14:38

skawmid pisze:Ale co? Chyba tylko mechanik będzie to wiedział. Ale jak go zatargać do mechanika (z biodrem do wymiany). Cóż muszę sobie radzić podzwonię po niedzieli do mechaników - może któryś dysponuje transportem i podejmie się robić "chińczyka".
Dziękuję wszystkim za odzew (Benjaminowi też:) ).


Po co zaraz do mechaników :D
Skrzykniemy się z Jackiem.rc, Beniem i paroma innymi osobami i uruchomimy Ci ten sprzęt :buttrock: , lub co nieco objaśnimy.
Pamiętaj. Jak pojedziesz do "mechaniora" i powiesz, że masz "chińczyka", to zapewne ten "rozłoży" ręce i nic nie poradzi. A "fachoFców" rodem z "salonów" motocyklowych (chińskich) to raczej unikaj jak ognia :D :D :D ;p ;p ;p ;p . Te patałachy to nawet oleju nie potrafią wymienić prawidłowo (oczywiście są wyjątki :ojoj: ).
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Pierwsze kłopoty i porady

Postautor: andrzej_sl dodano: 07 cze 2015, 14:44

skawmid pisze:Wreszcie wymieniłem olej. Śruba spustowa jest z lewej strony z boku na dole, mniej więcej pośrodku silnika. Łatwo ją odkręcić kluczem nasadowym 17 z przedłużką albo rurkowym. Zeszło 1,4 l. oleju i tyle też wlałem. Wlałem Lotos semi-syntetyk 10W40 - taki mi został po wymianie w samochodzie. Na razie nie zauważyłem różnicy w działaniu sprzęgła czy skrzyni biegów.


Po wymianie oleju zazwyczaj nie zauważysz różnicy :)
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Pierwsze kłopoty i porady

Postautor: andrzej_sl dodano: 07 cze 2015, 14:46

skawmid pisze:Ha sukces nieprawdaż:) Czeka mnie jeszcze kolejne "poważne wyzwanie" - wymiana świec. Tylko czy jak wszystko dobrze działa to czy jest sens ruszać?


świece zapłonowe wymienia się wg określonego czasokresu (przebiegu). Jak zaczną "padać" to już zazwyczaj jest "za późno", bo moto stoi i nie odpala :(
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Pierwsze kłopoty i porady

Postautor: andrzej_sl dodano: 07 cze 2015, 14:53

Skawmid. Na przyszłość dobra rada.
Jak nie trzymasz moto 100 km od miejsca zamieszkania, to odpalaj go czasem zimą co 3 tygodnie. Uwierz. Niewiele to "kosztuje", a moto na wiosnę gotowe do jazdy.
Zwłaszcza, że "zimy" mamy teraz jakie mamy, to możesz nawet zrobić kilkukilometrową przejażdżkę w styczniu, lutym :) . Sorki, ale w zeszłym roku w połowie lutego było +15 stopni ;p . Wtedy nie będziesz miał problemów z odpalaniem po kilkumiesięcznym postoju.
Ja tak robię i moto "zawsze jeździ" ;)
Trzy najpopularniejsze słowa na świecie - "Made in China".
andrzej_sl
Klubowicz
 
Posty: 753
Rejestracja: 01 wrz 2013, 17:30
Lokalizacja: Gliwice
Motocykl: Mińsk125-JL150-GS500-ST1100
Tel. kom.: 600413426
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Re: Pierwsze kłopoty i porady

Postautor: skawmid dodano: 07 cze 2015, 17:13

Witam, kiedyś pisałem że po wymianie oleju nie widzę różnicy w działaniu sprzęgła bo wlałem olej taki jaki mi pozostał po wymianie w puszce a nie specjalistyczny polecany do motocykli.
Świece wymieniałem 2 lata temu a przejechałem na nich niecałe 1000 km (cóż uwielbiam "długie" trasy:). Postanowiłem jutro jeszcze kupić i spróbować nowe świece i przypomniałem sobie że kiedyś do Poloneza w zimie używałem tzw. starter więc jak jeszcze jest do dostania to kupię i na nim spróbuję. Wszystkich chętnych chcących zerknąć na moje moto a przejeżdżających w najbliższym czasie przez Kraków serdecznie zapraszam. A z zapalaniem moto to mam problemy od samego początku - ale do tej pory się udawało i chociaż coś próbował się odezwać, zagdakać - a teraz nic:( Pozdrawiam Wszystkich.
Lewa w górę i do przodu:)
Awatar użytkownika
skawmid
Forumowicz
 
Posty: 151
Rejestracja: 14 lip 2012, 11:01
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Jinlun 250 - teraz symatyk
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

cron