Hawk1985 na klamce powinna być śruba, która wciska tłoczek pompy hamulcowej. Musi być tam widoczny odstęp, czyli tak z minimetr. Jeśli jest tam ten luz to obstawiam krzywą tarczę lub piastę koła. Żeby to sprawdzić należy pojechać do dobrego warsztatu, który ma mikrometr zegarowy. Tym mikrometrem sprawdzić bicie tarczy hamulcowej. Mikrometr przykładamy do krawędzi tarczy i jeśli występuje bicie 0,4 i więcej milimetra, to będzie tak piszczeć i obcierać właśnie tak w pewnym tylko położeniu koła.
Zdarza się że klocek ma zbyt twardą mieszankę spieku. Czyi widać drobiny metalu, jak stali i żeliwa. Mieszanka miękka wyróżnia się tym że widać drobiny również miedzi i mosiądzu. Można spróbować zacząć od wymiany klocków na bardziej "mięksiejsze"

Poza tym ma to ta zaletę że ściera się bardziej klocek niż zjada się tarcza. No i hamulec jest bardziej zajadły.
Wykluczam to że w nowym moto przyrdzewiały klocki do jarzemka i zakleszczyły się, albo prowadnice się zapiekły.