stukanie w kole

Re: stukanie w kole

Postautor: matrix dodano: 12 sie 2015, 12:50

Mam niestety kolejny problem...
Nie chcę zakładać kolejnego tematu dotyczącego mojego motocykla, dlatego piszę tutaj.

Zacząłem dzisiaj regulować gaźnik za pomocą wężyka i kuleczki metalowej od jakiegoś łożyska(tak mi się wydaję, że od łożyska).
Na początek chciałbym się upewnić czy śrubka do synchronizacji gaźnika to ta, która znajduje się między dwoma metalowymi blaszkami od mocowania silnika? Tzn. żeby do niej się dostać muszę zdjąć bak?
Jeżeli to jest właściwa śrubka to kręciłem ją podczas synchronizacji. Generalnie mam problem z obrotem jej, gdyż podczas przyciskania śrubokrętem ugina się w dół i rosną obroty silnika. Jeżeli już ją obrócę to nie ma żadnej reakcji ze strony kulki.

Wężyk mam długości 2m i rozmiarze fi8, podłączony bezpośrednio do króćców.
Wydaje mi się, że albo wężyk jest za długi, albo kuleczka zbyt ciężka i podciśnienie nie jest w stanie jej odpowiednio ustawić. Dlaczego tak wnioskuję? Mianowicie, gdy kuleczka jest bliżej lewego króćca to cały czas znajduje się po lewej stronie, gdy bliżej prawego znajduje się po prawej. Nie idzie wgl. jej podnieść w lewo/prawo.

Czy ktoś może mi doradzić co mogę zrobić w tej sytuacji? Obawiam się, że już rozregulowałem gaźnik, gdyż kręciłem śrubką we wszystkie strony i nie było reakcji... :(. Czy przy kręceniu trzeba chwilę odczekać na reakcję kulki, czy raczej od razu powinna reagować?

Pozdrawiam.
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Re: stukanie w kole

Postautor: Arcon dodano: 12 sie 2015, 12:55

Na temat śrubek w gaźniku się nie wypowiem, ale jeśli chodzi o synchro przy pomocy kulki, to sugeruję nalać do rurki oleju silnikowego. Po pierwsze uszczelni, po drugie zmniejszy tarcie. Ja osobiście synchronizowałem na sam olej w rurce, bez żadnych kulek :)
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: stukanie w kole

Postautor: matrix dodano: 12 sie 2015, 15:07

Arcon użyłem oleju tak jak napisałeś i udało mi się wyregulować! :)
Trochę było czuć spaleniznę oleju, ale nie było tragedii :D
Na początku miałem za rzadki olej, ale gdy wymieniłem na gęsty mogłem już swobodnie ustawić równy poziom. Zauważyłem, że zdecydowanie lepiej motocykl wchodzi na wysokie obroty na postoju. Później zdam relację jak zachowuje się na trasie. Chciałbym żeby przy 90km/h nie było takich mocnych wibracji... No i żeby jechał więcej niż 100km/h, bo to jest niestety max... :(
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Re: stukanie w kole

Postautor: eNgine dodano: 12 sie 2015, 20:19

Wibracje z kilometrami się zmniejszą a i sam się trochę do nich przyzwyczaisz, jeśli chodzi o większą prędkość to chyba tylko zmiana zębatki pomoże. Tak jeszcze w kwestii wibracji jak się przesiadam pomiędzy swoimi motocyklami to nie ma tragedii - jasne Zipp bardziej wibruje - ale jakoś mi to przestało przeszkadzać :)
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

Re: stukanie w kole

Postautor: matrix dodano: 12 sie 2015, 20:30

eNgine
Problem w tym, że mam już przejechane +/- 7000km i zębatkę z tyłu zmieniłem na 31z :D
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Re: stukanie w kole

Postautor: matrix dodano: 13 sie 2015, 21:05

Zdaję relację po regulacji :)

Wczoraj po pierwszej regulacji motocykl na początku był trochę "zamulony", zapewne przez długi postój i przylanie świecy.

Po przejażdżce ok 30km jeszcze raz przeprowadziłem regulacje, jednak przed synchronizacją w lewym gaźniku zmniejszyłem trochę dawkę paliwa(wykręciłem dolną śrubkę o 1/8/1/4 obrotu). Zrobiłem tak, gdyż jadąc 90km/h i dodając gaz motocykl zaczynał szarpać, tak jakby trochę za dużo dostawał paliwa, poza tym lewa świeca była trochę ciemniejsza od prawej.
Po tej regulacji wyjechałem motocyklem dopiero dzisiaj rano i byłem mile zaskoczony. Motocykl bardzo łatwo przyspieszał i jadąc 100km/h nie ma żadnych wibracji :oklasky: Zwalniając do 90km/h pojawiają się wibracje na podnóżkach i kierownicy. Jadąc 90km/h po otwarciu przepustnicy na max, motocykl już tak nie zaczyna szarpać, więc wydaje mi się, że zmiana dawki paliwowo -powietrznej pomogła. Kolor świecy generalnie przypomina kawę z mlekiem, ale być może po dłuższym użytkowaniu spróbuję zmniejszyć minimalnie np o 1/8 obrotu dawkę w obu gaźnikach.
Po przejażdżce jeszcze raz przeprowadziłem synchronizację i starałem się tak jak wcześniej nie ustawiać idealnego poziomu oleju na postoju, lecz przy wyższych obrotach, gdyż przy takich obrotach użytkuje się motocykl. W zasadzie po tej regulacji zmian w użytkowaniu nie uzyskałem, możliwe iż troszkę wzrosły wibracje, dlatego jutro jeszcze raz przeprowadzę regulację.
Dziękuję za sugestię Arcon, gdyż dzięki olejowi pięknie widać różnicę w podciśnieniu i można w łatwy sposób wykonać synchronizację :)

Jedyne co mnie martwi to przy wyższych obrotach łańcuch musi ocierać o osłonę zębatki, gdyż słychać brzęki.

Dziękuję wszystkim za pomoc :)
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Re: stukanie w kole

Postautor: Arcon dodano: 13 sie 2015, 21:34

Fajnie, że się udało :) Mam tylko jedną uwagę - ta śrubka co to niby od dawki paliwa, to ma znaczenie tylko dla obrotów jałowych. Przy wyższych obrotach dawka paliwa w mieszance zależy już zupełnie od czego innego.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: stukanie w kole

Postautor: matrix dodano: 13 sie 2015, 21:49

W teorii tak jest, ale w praktyce pomaga. Przynajmniej ja mam takie wrażenia :D
Wcześniej przed regulacją zmieniałem dawkę tą śrubką zwiększając paliwo i różnica była znaczna :)

Poprawione :)
Ostatnio zmieniony 13 sie 2015, 22:09 przez matrix, łącznie zmieniany 1 raz
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

Re: stukanie w kole

Postautor: Arcon dodano: 13 sie 2015, 22:06

Sorry, ale PRZYNAJMNIEJ, a nie "bynajmniej" :lanie:
http://bynajmniej.net/
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Re: stukanie w kole

Postautor: matrix dodano: 14 sie 2015, 19:08

Po dzisiejszej jeździe jestem zbulwersowany brzęczeniem łańcucha w okolicach przedniej zębatki. Czy jest jakiś sposób, żeby to wyeliminować? Łańcuch ma luz max 3cm, min 1,8cm.
matrix
Forumowicz
 
Posty: 111
Rejestracja: 14 sty 2012, 21:42
Motocykl: Romet R-250
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron