close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Zipp Raven 125

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Gucek dodano: 08 cze 2016, 22:40

Daro 78 ja w swoim Zippie zmieniłem cylinder na większy. Przejechałem na tym zestawie ponad 650 km(byłem na zlocie ADV w Biskupicach) i wróciłem do fabrycznego cylindra 125. Rożnica w mocy jest odczuwalna na korzyść 150.Motor lepiej się zbiera i bez zadyszki pokonuje górki i wzniesienia.Udało mi się rozpędzić motor do 110 km/h licznikowo , ale jazda z taka prędkością nie należała już do przyjemnych. Prędkość przelotowa na poziomie 75-85 km/h .Przemyślałem aspekty prawne i konsekwencje w razie "w "i postanowiłem wrócić do fabrycznego cylindra.Powiem Ci że w naszym przypadku przekładka na 150 nie jest taka prosta jak w innych motorach a to ze względu na głowicę silnika.W naszym modelu jest przykręcona 4 szpilkami M8 i dwoma M6 i w związku z tym w przypadku przekładki cylindra otwory w głowicy po szpilkach M6 należy zaślepić bo inaczej wyleci przez nie olej. Trzeba w nich zrobić gwint M8 i wkręcić śruby z podkładkami miedzianymi.Dodatkowo trzeba dopasować dwie śruby M6 x30 którymi przykręcisz cylinder do bloku silnika.To jeszcze nie wszystko -największy problem jest ze śrubą mocującą wałek dźwigienek popychaczy. Trzeba w cylindrze rozfrezować otwór na śrubę M8 z łbem stożkowym.Uszczelka pod głowicę do cylindra 150 ma inny kształt niż nasz i mnie na początku wyciskało olej spod tej uszczelki w miejscu gdzie jest śruba od mocowania wałka dźwigienek popychaczy .Z negatywnych odczuć to silnik pracuje bardziej twardo i głośniej.
Podsumowując-daj sobie spokój-nie warto pod kontem prawnym .Za dużo też kombinacji(w naszym przypadku) pod kontem mechanicznym.
Pomyśl o kategorii "A" jeśli jeszcze nie masz i o motorze z większa pojemnością. Z Chińskich są Romety i Zippy 250 jest Junak 320 -coś dopasujesz pod siebie.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 474
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Daro78 dodano: 09 cze 2016, 19:16

Czyli już wszystko wiem że nie opłaca się to, co można jeszcze zrobić żeby troszeczkę polepszyć osiągi tego rumaka zębatkę mam 17 przód /38tył może za tylną trzeba się wziąść albo gażnik jakiś inny.
Awatar użytkownika
Daro78
Forumowicz
 
Posty: 20
Rejestracja: 05 kwie 2016, 17:31
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Zipp Raven 125
Tel. kom.: 668213479
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Raven 125 dodano: 09 cze 2016, 20:23

Możesz pokobinować z dyszami, ja narazie nie zmianiałem ale się przybieram. Jeśli masz około 80kg to wstaw zębatkę 16 lub 17 (17 może być mółowato). Pokobinuj z podkładkami do stopek, aby zmiejszyć drgania. Jeśli lubisz choperowaty dzwięk zastanów się nad wymianą filra na stożkowy napewno zmieni sie dzwięk.
Awatar użytkownika
Raven 125
Sympatyk
 
Posty: 304
Rejestracja: 24 lis 2015, 01:04
Lokalizacja: Kotuń
Motocykl: Yamaha XVS 1300A
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 56691283
Wiek: 45

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Gucek dodano: 09 cze 2016, 21:27

Po różnych eksperymentach z cylindrami i zębatkami wróciłem do oryginału.Zębatka 16 z jest za duża i nasz motorek traci siły na 5 biegu.Zauważ że do najlżejszych ten motor nie należy a silniczek to tylko 10 KM więc ma co robić żeby siebie i jeźdźca unieść na swoim siodle.Zauważyłem że wibracje częściowo ustępują wraz ze wzrostem przejechanych kilometrów.Teraz ma 3250 km i jest lepiej niż wcześniej.Silnik się chyba pomału "układa".
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 474
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Romas dodano: 10 cze 2016, 08:44

albo Twój tyłek :D
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Daro78 dodano: 10 cze 2016, 19:24

Dzięki Panowie za rady Gucekt czyli ty jeżdzisz na zębatce 15 przecież na tej zębatce idzie zajechac ten silnik,ja mam 17 ale na niej cięzko mu pod górki co do drgań to u mnie zaczynaja się od 100 ,gumy po 2 dniach podłożone (pod bakiem mocowanie do ramy,na podnózkach oraz przy mocowaniu gmoli) ,jutro musze pogrzebac przy gażniku bo świeca biała jak śnieg i chyba wyregulowac zawory bo na pierwszym serwisie ustawili chyba żle 0,5 wydechowy i 0,8 ssacy a każdego kogo spotkam to mówi żeby ustawic 10 i 13.
Awatar użytkownika
Daro78
Forumowicz
 
Posty: 20
Rejestracja: 05 kwie 2016, 17:31
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Zipp Raven 125
Tel. kom.: 668213479
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Daro78 dodano: 11 cze 2016, 08:59

A i jeszcze jedno pytanko jak odejme gaz to strzela w tlumikach co to może być za przyczyna.
Awatar użytkownika
Daro78
Forumowicz
 
Posty: 20
Rejestracja: 05 kwie 2016, 17:31
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Zipp Raven 125
Tel. kom.: 668213479
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Zipp Raven 125

Postautor: garfik dodano: 11 cze 2016, 09:16

Kto ci takie rzeczy o zaworach opowiada?? Ustawione masz prawidłowo.
Strzelanie w tłumik to norma.
--
90% wypadków wydarza się w domu. ZAKAZAĆ DOMÓW!
Those, who would give up essential liberty to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety - Benjamin Franklin

KOTY. KOTY SĄ MIŁE.
Awatar użytkownika
garfik
Forumowicz
 
Posty: 635
Rejestracja: 26 wrz 2015, 21:54
Lokalizacja: Warszawa - Grochów
Motocykl: Nornica - Yamaha XJ 600 N
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Daro78 dodano: 11 cze 2016, 10:28

Tak tylko jeden kolega ma junaka 131 i ma tak ustawione jak dał 0,5 i 0,8 niechciał powyżej 95 mu jechać i drugi ma rometa r150 i to samo miał.
Awatar użytkownika
Daro78
Forumowicz
 
Posty: 20
Rejestracja: 05 kwie 2016, 17:31
Lokalizacja: Częstochowa
Motocykl: Zipp Raven 125
Tel. kom.: 668213479
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Re: Zipp Raven 125

Postautor: Romas dodano: 11 cze 2016, 15:24

Zacznijmy od tego że zawory ssące powinny mieć mniejszy luz niż wydechowe a nie na odwrót ;)
Romas
Forumowicz
 
Posty: 183
Rejestracja: 18 maja 2014, 17:12
Lokalizacja: Marki
Motocykl: Jinlun 250
Tel. kom.: 603842168
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości