Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: to.st dodano: 09 cze 2016, 20:17

Tfu, dwa razy puściłem tego samego posta :(
Ostatnio zmieniony 09 cze 2016, 20:54 przez to.st, łącznie zmieniany 1 raz
_________________________________________
Awatar użytkownika
to.st
Klubowicz
 
Posty: 868
Rejestracja: 07 sie 2014, 21:52
Lokalizacja: Łańcut
Motocykl: Daelim VL 125F Daystar
Tel. kom.: 602501561
Płeć: mężczyzna
Wiek: 64

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 09 cze 2016, 20:45

Ja mialem trochę problemów z doregulowaniem składu mieszanki.Śruba musiała być wykręcona na 4 obroty i w związku z tym kupiłem w GMOTO dyszę wolnych obrotów o oznaczeniu 17,5 (oryginał to 15) i teraz jest lepiej.Śruba od składu mieszanki jest wykręcona na 1 i 3/4 obrotu.Jeszcze nie wiem jak ze spalaniem bo na razie zrobiłem tylko 30 km na takim ustawieniu i dyszach.Wcześniej palił mi miedzy 2,2 a 2,5 l/100 ale świeca miała bielutki kolor i czuć było że ms za mslo paliwa,że mieszanka jest uboga.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: to.st dodano: 09 cze 2016, 20:59

Pojeżdżę, popróbuję, doreguluję.
Mam nadzieję, że nie będę musiał już nic w gaźniku zmieniać.
Demontaż to bajka, ale założyć go z powrotem to już się trzeba pomęczyć. Jedną ze śrub trzeba zacząć wkręcać na odsuniętym od króćca gaźniku bo obudowa nie pozwala się jej kręcić, i na dokładkę dźwignia ssania też przeszkadza.
Na dokładkę użyłem silikonu i czyszczenie trochę zajmie.
_________________________________________
Awatar użytkownika
to.st
Klubowicz
 
Posty: 868
Rejestracja: 07 sie 2014, 21:52
Lokalizacja: Łańcut
Motocykl: Daelim VL 125F Daystar
Tel. kom.: 602501561
Płeć: mężczyzna
Wiek: 64

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 09 cze 2016, 21:13

to.st pisze:Demontaż to bajka, ale założyć go z powrotem to już się trzeba pomęczyć. Jedną ze śrub trzeba zacząć wkręcać na odsuniętym od króćca gaźniku bo obudowa nie pozwala się jej kręcić, i na dokładkę dźwignia ssania też przeszkadza.

Dokładnie tak jest.Jak odkręcam gażnik to zdejmuję dzwignię do ssania.Co do ssania to ja mam przerobione na linkę i działa-nie muszę się schylać żeby je włączyć lub wyłączyć
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: to.st dodano: 10 cze 2016, 19:08

Zrobiłem próbę drogową po wymianie dyszy i filtra powietrza.
Śruba mieszanki wykręcona na 2 ¼ obrotu. Odpalam na ssaniu, silnik pracuje. Obroty najpierw niskie zaczynają rosnąć do 3500. po kilkunastu sekundach zaczynają spadać aż do zgaśnięcia.
Wyłączam ssanie i odpalam ponownie, chodzi. Wolne obroty w granicach 1000, ale powoli zaczynają rosnąć. To ja przebiórka w motocyklowe wdzianko i jazda. Ruszył bez najmniejszego problemu.
Na dzień dobry zafundowałem mu 11-kilometrowy podjazd (jak mnie diabli biorą to jadę tam na rowerze). Zaczyna się dość łagodnie, a tak po 5 kilometrach zaczyna się robić podjazd aż do części już dość stromej.
Moto jedzie, na obroty wchodzi ale szybkościowo żaden demon z niego, górka go dusi. Mimo tego podjazd pokonał nawet dobrze. Zacząłem po rozpędzeniu od piątki, później redukcja na 4, a moto jedzie i nawet na prędkości tak nie traci – trzyma w okolicach 50. w ostatnie fazie podjazdu redukcja na 3, ale po wyjściu na prostą – no tak, zapomniałem powiedzieć, że oprócz podjazdu to zakręt na zakręcie siedzi – i podgonieniu go z powrotem wbijam 4. Na PZ26 o czymś takim mogłem zapomnieć. Ten podjazd to się pokonywało zaczynając od 4 biegu, a miejscami schodząc nawet do 2.
Wyjechałem na górę i dawaj zabieram się za śrubę mieszanki. Potraktowałem ją dość ostro bo zjechałem od razu na 1 ½ obrotu, a wolne delikatnie podregulowałem żeby trzymały te 1500. Dalsza jazda początkowa szła po w miarę płaskim, a nawet trochę w dół. Po zjeździe apiać od nowa pod górę. Miałem wrażenie, że moto idzie lepiej niż na poprzedniej nastawie. Lepiej się zbiera, wkręca się na wyższe obroty i jedzie szybciej. Objechałem te swoje górki, zjechałem z nich i dalej już po płaskim (łagodniutkie podjazdy się nie liczą). Moto jedzie. 80 licznikowe to z palcem w…. Żeby szybciej to trzeba go troszkę mocniej przydusić. Nic to, robię prr, śrubokręt w garść i dokładam ¼ obrotu na śrubie czyli mam teraz 1 ¾ obrotu. Tradycyjnie poprawiam wolne obroty i jazda. Jedzie jakby lepiej, wchodzi na wyższe obroty, jedzie szybciej. Dobiłem na prostym, płaskim odcinku do licznikowej setki. Po powrocie do garażu, ostudziłem silnik, wykręciłem świecę i oglądam. Świeca wygląda tak http://chomikuj.pl/to.st2/*c5*9awieca
Wydaje mi się, że jeszcze trzeba trochę popracować na ustawieniami gaźnika. Muszę jeszcze dodać, że po zmianie dyszy nie zauważyłem szarpania w czasie jazdy jak to miało miejsce podczas jazdy na fabrycznej dyszy 95.
Aha, jeszcze jedno. Trzeba wziąć poprawkę na moją wagę ok. 115 kg oraz inne dodatki mające wpływ na zwiększenie oporu powietrza.
Dziś mi się już nie chce, ciąg dalszy „zabawy” jutro.
_________________________________________
Awatar użytkownika
to.st
Klubowicz
 
Posty: 868
Rejestracja: 07 sie 2014, 21:52
Lokalizacja: Łańcut
Motocykl: Daelim VL 125F Daystar
Tel. kom.: 602501561
Płeć: mężczyzna
Wiek: 64

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: to.st dodano: 12 cze 2016, 13:48

Prób drogowych ciąg dalszy.
Śruba mieszanki 1 ¼ obrotu i jazda. Moto idzie, na obroty wchodzi, szybkościowo tak pod licznikowe 90 podchodzi. Być może na płaskim byłoby lepiej ale zachciało mi się autostradą do Korczowej, a tam cały czas pod górę. Wracając, już nie autostradą, pojechało mi się trochę szybciej. Tak po zastanowieniu to mogę stwierdzić, że prawie tak jak na gaźniku poprzednim szedł. Trochę mniejszą prędkość maksymalną osiągnął. Stanąłem na kawę i obejrzałem świecę. Wydaje mi się, że mieszanka trochę uboga bo świeca tak w kierunku bardzo jasnej kawusi poszła, a nawet taka biaława się zrobiła. Najciekawsze było to, że czubek elektrody był bielusieńki. Taki sam był jak wykręcałem po jeździe na "starym" gaźniku. Pewnie też był ustawiony na uboższą mieszankę.
Trochę odkręciłem śrubkę i jazda dalej. Przyjechałem na garaż, oglądam świecę. Kolor takiej ciemniejszej kawusi, a czubek elektrody też pociemniał.
Moto jechało jak należy. Na obroty się wkręca, szybkościowo wyszło mi 92 (tym razem na GPS-ie), ale setki licznikowej dalej nie osiągnąłem jak to się czasem dało zrobić na PZ26.
Teraz pojeżdżę jakiś czas na tych nastawach jakie są aktualnie i zobaczę co się będzie działo. Muszę zwłaszcza dojść ile toto teraz pali. Bo mi się wydaje, że mam teraz "wir" w zbiorniku.
Aha, śruba mieszanki jest wykręcona na 1 ½ + obrotu, ile ten plus ma to nie wiem, wolne obroty tak w okolicach 1200-1300.
Myślę, że na dzisiejsze osiągi wpływ miał też czynnik dodatkowy jakim było dopakowanie sakw i kufra na full żeby silnik miał co ciągnąć.
_________________________________________
Awatar użytkownika
to.st
Klubowicz
 
Posty: 868
Rejestracja: 07 sie 2014, 21:52
Lokalizacja: Łańcut
Motocykl: Daelim VL 125F Daystar
Tel. kom.: 602501561
Płeć: mężczyzna
Wiek: 64

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Gucek dodano: 12 cze 2016, 20:46

Polatałem trochę przez weekend i miałem okazję jeszcze doregulować gaźnik.Śruba od składu mieszanki ustawiana na 1 i 3/4 obrotu,dysza główna 105, iglica ustawiona na 2 rowek od dołu.Co do osiągów to na drodze szybkiego ruchu udało mi się osiągnąć licznikowe 95 km/h,ale zwolniłem i jechałem 80 km/h. Na pozostałych drogach utrzymywałem prędkość licznikową na poziomie 75~80km/h. Silnik pracuje ładnie i równo,ale przy dłuższych podjazdach czuć że brakuje mu trochę mocy.Spalanie wyszło mi 2,2 L/100km. Spróbuję zamontować dyszę 110 i pojeżdżę trochę i zaobserwować zachowanie silnika i spalanie.Tak wygląda moja świecahttps://onedrive.live.com/redir?resid=676AE11AE0289246!65377&authkey=!ACLsUgmQUOAxMt8&ithint=folder%2c.
Awatar użytkownika
Gucek
Klubowicz
 
Posty: 472
Rejestracja: 27 sie 2015, 20:45
Motocykl: Raven125,NT650V,ST1300,CRF1000
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: to.st dodano: 12 cze 2016, 20:57

Faktycznie spróbuj z większą dyszą.
Moje moto na dyszy 115 idzie naprawdę dobrze. Po moich górkach, na Podkarpaciu płaskie odcinki rzadko się trafiają, teraz jeżdżę na 5 biegu i jak trzeba to schodzę na 4. A na poprzednim gaźniku nieraz trzeba było "piłować" na trójce, a nawet dwójce.
_________________________________________
Awatar użytkownika
to.st
Klubowicz
 
Posty: 868
Rejestracja: 07 sie 2014, 21:52
Lokalizacja: Łańcut
Motocykl: Daelim VL 125F Daystar
Tel. kom.: 602501561
Płeć: mężczyzna
Wiek: 64

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: peterpan dodano: 13 cze 2016, 22:13

Maniek pojechał dziś do serwisu celem dogłaskania gaźnika. Jak mechanik zadzwoni to mu przekażę sugestie odnośnie dysz. Czyli wolne obroty 17,5 , dysza główna 115. Jak odbiorę to napiszę co się zmieniło.
peterpan
Forumowicz
 
Posty: 60
Rejestracja: 07 sie 2015, 17:16
Lokalizacja: KRA
Motocykl: ZIPP MANIC RS 125
Płeć: mężczyzna

Re: Gaźnik Mikuni VM22 w Ravenie 125

Postautor: Cartman dodano: 19 cze 2016, 23:04

Ale mnie draznicie tym gaznikiem....
Chce go ale widze ze troche zabawy jest a ja nie mam tak łatwo ze wzgledu na budowe motocykla, dostep :( no i musi byc ssanie na linke przerobione.
Silnik 157 fmi to bajka 10.5 km ale na prawde idzie 120 kg na pokładnie...i leci 100 (8000 obrotow) mozna zbic to tylnia zebatka bo mam 45 a z przodu 17 ale wiem ze gaznik ogranicza go :(
Oczywiscie wiem ze to tylko 125 cc ale jaka była by bajak gdyby miał taki gaznik.
Panowie trzymam kciuki bo jak go zamowie to musze miec pomoc w was ;)
Cartman
Awatar użytkownika
Cartman
Forumowicz
 
Posty: 120
Rejestracja: 06 sie 2015, 19:52
Lokalizacja: Birmingham
Motocykl: Sky Jet sj125-21
Tel. kom.: 123456789
Płeć: mężczyzna
Komunikator: cartmanekk@tlen.pl
Wiek: 47

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości