Wtrysk , a zwiększenie mocy .

Re: Wtrysk , a zwiększenie mocy .

Postautor: $zymon dodano: 04 maja 2018, 12:53

Widze ,ze poruszanie tematu modyfikacji na tym forum to wsadzanie kija w mrowisko... Ortodoksyjni fani firmowych maszyn , wszystko da sie zrobic .
Nie mowie o zmianie silnika z 125 na 600 ( do mojo) a mysle o firmowym 200ccm od keewaya( ksl 200 przeciez jest) badz jakims innym 250 max . Jezeli nie ma sie co wniesc do rozmowy to nie piszmy bo to jest meczace .
Czlowiek pyta o jedno a zaczyna sie bajanie o tym czy wolno , ze to nielegalne , nie oplacalne , itp...
Nie pytalem o to .
Kto ma chec wymienic doswiadczenia na temat modow w moto niech sie odzywa , umoralniaczom dziekuje.
Wracajac do tematu kto z sokolowa zajmuje sie pod osze iem mocy w motocyklach ?
$zymon
Forumowicz
 
Posty: 37
Rejestracja: 02 mar 2018, 14:16
Motocykl: Keeway Superlight
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Wtrysk , a zwiększenie mocy .

Postautor: beniamin82 dodano: 04 maja 2018, 13:07

beniamin82 pisze: szukaj silnika z KSL 200, ten model jest chyba Portugalii dostępny.
Wszystkie inne przeróbki nie przyniosą wymiernych korzyści.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Wtrysk , a zwiększenie mocy .

Postautor: NIKT dodano: 05 maja 2018, 01:34

Ja to w sumie nie znam się na motocyklach i mechanice czy fizyce, lecz dopierdzielać się do ludzi to umiem wzorowo xD

Podnoszenie mocy za pomocą mapowania silnika, czipowanian, filtrów stożkowych, i inne "sraty pierdaty", które chcesz usłyszeć to właśnie byłoby owe "bajanie", o które się dopierd**asz do nas, a spowodowałyby wyłącznie lepsze przyspieszenie od 0 do problematycznych 90 (noooooooooooooo dobra może i do 99,9 km/h).

Wiesz co to jest ograniczenie technologiczne ? (podpowiem że mam na myśli skrzynię biegów i masę innych rzeczy).

Chcesz zapie***ać szybciej masz 3 opcje z czego 2 już zostały Tobie podane jak na tacy, a Ty o kijach i ugryzę się w język bo zaglądają tutaj dzieci (np. Ja ) ...

1. SWAP - Beniamin, Hawk, jeszcze ktoś (jak nie to dopisz sobie mnie - o tym dalej) - (najrozsądniejsze) lecz tutaj sam silnik niewiele Ci da bo jeszcze do tego osprzęt musisz mieć (moduł silnika, wiązka elektryczna i takie tam)

POLECAM SWAP - ooo tutaj piszę o wymianie silnika gdyby ktoś szukał.

(Czytanie między wierszami) - 2. Przekładnia główna - Michoł - (dołożyć jeden bieg więcej lub zmienić na ostatnim biegu zębatkę, na taką z mniejszą ilością zębów)

3. W mapie silnika przesunąć moment odcinki z 12 tys rpm na 16 tys rpm (chciałeś opcje, a nie mądre rozwiązania).

Kurde mam kolejne - 4. Załóż większe koła, albo opony o większym profilu.

5. Jaki masz budżet ?!?!?! Jak masz moto za 7 tys a na modyfikacje masz luźne 3-4 tys to sprzedaj moto i za jakieś 8 -11tys. kupisz Yamahę R125 (leci 135 na blokadzie, po zdjęciu kagańca więcej ale ma 6 biegów więc ma prawo)

PS. "Ortodoksyjni fani firmowych maszyn, wszystko da sie zrobić" - masz na myśli "SERYJNYCH" ?? Firmowa to wiem, że nazwa kiełbasy u mnie w sklepie osiedlowym xD

Wszystko takie da się zrobić i jest to łatwe w teorii, opcji jest od groma lecz hmmmmmm - szkoda mi mojego czasu na "bajanie" ? (pytanie retoryczne)
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Wtrysk , a zwiększenie mocy .

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 05 maja 2018, 07:36

NIKT masz u mnie duuuuże piwo :oklasky:
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2304
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Re: Wtrysk , a zwiększenie mocy .

Postautor: $zymon dodano: 05 maja 2018, 09:44

Tak jak pisalem ... Wsadzanie kija w mrowisko.
NIKT mozesz mi wierzyc lub nie ale o SWAPie to zapewne wiem wiecej niz ty( co prawda chodzi o samochody ale zasady te same )zamiast sie pienić ( co ci dobrze wychodzi ) powiedz cos konkretnego, a nie ogolnikami walisz. Brak odpowiedzi na pytania ktore zadalem dotyczace zmiany silnika i osob sie tym trudniacych , ale podnoszenie swojego ego uszczypliwosciami jest na 5 . :buttrock:
Nie bede juz wiecej odpowiadal na takie zaczepki , jezeli kogos temat zaciekawi i zechce cos od siebie dolozyc ( oprocz tych wspanialych madrosci o zmianie motocykla itp.) bedzie fajnie . Ciesze sie ze sa osoby ktore pociagnely choc troche temat i odpowiedzialy sensownie , chwała im za to :piwa:
$zymon
Forumowicz
 
Posty: 37
Rejestracja: 02 mar 2018, 14:16
Motocykl: Keeway Superlight
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Wtrysk , a zwiększenie mocy .

Postautor: NIKT dodano: 05 maja 2018, 11:39

Rozbiję to na działy i dam większe przewy xD

Tak jak pisalem ... Wsadzanie kija w mrowisko.

Tak jak pisałeś - Ty się dopierniczać możesz, ale ktoś już nie ? :P



NIKT mozesz mi wierzyc lub nie ale o SWAPie to zapewne wiem wiecej niz ty( co prawda chodzi o samochody ale zasady te same )zamiast sie pienić ( co ci dobrze wychodzi ) powiedz cos konkretnego, a nie ogolnikami walisz.

Skoro twierdzisz, że nigdy swapa nie robiłem i wiesz więcej to tylko pogratulować skromności i samooceny xD A skoro Twoja wiedza jest tak rozległ w tej materii i jesteś lepszy niż najlepsi to po co o to pytasz ? (temat podnoszenia mocy i modyfikacji w samochodach też nie jest mi obcy).
To tak jakby mechanik, do którego przyjechałem pytał mi się czy w mojej starej Hondzie musi do wymiany tarcz hamulcowych z przodu wyjmować półosie i rozpinać zawieszenie... (Podpowiem - tak musi)
Btw. - ja się nie pienie, raczej zakwalifikowałbym to do szyderstwa :D



Brak odpowiedzi na pytania ktore zadalem dotyczace zmiany silnika i osob sie tym trudniacych , ale podnoszenie swojego ego uszczypliwosciami jest na 5 . :buttrock:

O pisaniu ogólnikami miałeś podaną przyczynę na końcu lecz skoro czytanie ze zrozumieniem to swojego rodzaju problem powtórzę się - szkoda mi mojego czasu na "bajanie" ?
Pierwsze zdanie - Ja to w sumie nie znam się na motocyklach i mechanice czy fizyce, lecz dopierdzielać się do ludzi to umiem wzorowo xD - tylko na 5 ?? :( Czuję się dotknięty i niedoceniony :(
A ego nie muszę sobie podnosić :( Jest tak wyjeb*ne w górę, że nie czuję takiej potrzeby :P

szukaj silnika z KSL 200, ten model jest chyba Portugalii dostępny. Beniamin pisał o tym 2 razy ..

Koniec.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Wtrysk , a zwiększenie mocy .

Postautor: Michoł dodano: 06 maja 2018, 00:01

Szymon, chodzi o to że jest to trochę nie opłacalne żeby przerabiać jaki kolwiek motocykl a nawet samochòd. Wogòle to każdy tuning jest nie opłacalny. Sprawa tyczy się też tego że nawet jak zrobisz taką przeróbkę to nie wzrośnie wartość tego pojazdu a przede wszystkim wkład własny poświęconego czasu na tą robotę przepada. Mowie tu o twojej robocie, bo danie komuś aby zrobił za ciebie w ogóle już się totalnie nie opłaca.
Załòżmy że masz nowy pojazd, nie ważne jaki, czy to motocykl, skuter, samochód i włożysz dedykowany zestaw tuningowy, no to wtedy wartość wzrośnie, ale żeźbienie najczęściej tylko obniża.
Z tak małej pojemności nie ugrasz za wiele, wręcz prawie nic. Tylko zmiana pojemności na większą. Może są zestawy do twojego silnika. Może tak jest że dół zostaje i da się przerobić to na 200cc. Wtedy by było najkorzystniej, i miejmy nadzieje że ten kls 200 różni się tylko większym wtryskiwaczem a reszta osprzętu jest taka sama. Nikt ci nie udzieli tu konkretnych odpowiedzi bo nikt takich przeróbek nie robi, bo wie że po prostu się nie opłaca. Jeśli naprawdę chcesz zrobić sobie najszybszego kls we wsi, to jesteś zdany tylko na siebie i musisz przetrzeć szlak sam i to przez dużą gęstwine, pytanie czy masz tak dużą maczete :) Miej na uwadze jeszcze jedną bardzo ważną rzecz, rozmaiamy tu o tuningu a nawet nie jest roziąznana spraw i to w prawie większości serwisòw jeśli chodzi o diagnostykę tych prostych układów wtryskowych. Oni nawet nie wiedzą jakim diagnoskopem się podpiąć do tych wtyczek co macie pod siedzeniami. Nawet ja tego nie wiem bo nie mam jak tego sprawdzić, a ni od kogo się dowiedzieć. A tu jeszcze jest poruszana kwestia przestaiwnaia zapłonu, kąta wtrysku, długości wtrysku i w ogóle mapy. Ja uważam że zamiast się tu spinać i badać o tjuningu to przydała by się informacja jak zdiagnozować sobie błędy. Może jest jakąś procedura serwisowa gdzie pojawiają się kody błyskowe tak jak to było w starych autach do 3 generacji sterowników, czyli tam gdzie nie było jeszcze złączy obd. Albo da się to ogarnąć na jakimś interfejsie i można pogrzebać w paru ustawieniach tak jak to można robić w vag-u. I wtedy rozmaiajmy o podkręcaniu 125 na wtrysku na samym grzebaniu w sterowniku.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Wtrysk , a zwiększenie mocy .

Postautor: beniamin82 dodano: 06 maja 2018, 06:31

Co do błędów. To w moim Benelli zwykły ELM327 plus torque na komórce daje radę. Przypuszczam że w keewayu może być podobnie. Wtyczka w testowanym ostatnio TXM wyglądała tak samo jak ta z OBD.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Wtrysk , a zwiększenie mocy .

Postautor: robson dodano: 08 maja 2018, 00:18

$zymon pisze: ...Co moge zrobic aby zwiększyć moc ? Czy maja jakas blokade na elektronice ?
Wypowiadajmy sie tylko w tym temacie , za posty z informacja ze to tylko 125ccm lub ze jest to nielegalne dziekuje . Chcialbym aby powstala konstruktywna rozmowa .
Pozdrawiam


Konstruktywnie nie napiszę bo np. taka zmiana pojemności to skuteczna metoda, zmiana silnika jeszcze bardziej, 250 kupisz za 2tyś zł. Chcesz 125 latać szybciej kup coś innego, głównie 2 suw.

Jeśli były by łatwo dostępne części na wymianę, jak w te dla skuterów, to pewnie ktoś by to sprzedawał. Synkowie co mają bogatych ojców wiedzą co to Stage X, gdzie X to jakiś tak kolejny nr "poziomu" tuningu, a pod sam koniec mało co oryginalnego jest w skuterze.
robson
Forumowicz
 
Posty: 226
Rejestracja: 08 wrz 2016, 16:24
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Motocykl: Romet Z175 x2
Płeć: mężczyzna

Re: Wtrysk , a zwiększenie mocy .

Postautor: mojo dodano: 09 maja 2018, 22:46

robson pisze: taka zmiana pojemności to skuteczna metoda, zmiana silnika jeszcze bardziej


A rama, masa, wyważenie czyli stabilność? Przecież taką konstrukcją na jakiej oparte są 125 powyżej 80-100 km/h przy byle wiaterku "rzuca jak żydem po pustym sklepie".
Będę śledził dyskusję bo chętnie się dowiem jak ze 125 zrobić ściagacza :) Wg mnie aby taki tuning był dobrze zrobiony to co najwyżej można kierunkowskazy zostawić :)
mojo
Forumowicz
 
Posty: 79
Rejestracja: 25 maja 2017, 07:46
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: Kymco Zing II 125
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

PoprzedniaNastępna

Wróć do Keeway

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości