Problem z regulacją luzu zaworowego

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 19 gru 2018, 19:59

NIKT pisze:Eeee tam poete :P naczytalem sie Dumas'a :D
Z tym suwem staralem sie jakos rozgryzc skad sie wzial owy ruch posuwisty xD

"Silnik gwiazdowy – to nic innego jak wielocylindrowy silnik spalinowy, w którym cylindry umieszczone są promieniowo na obwodzie koła, z centralnym wałem korbowym.
Silnik taki może mieć obieg zarówno dwusuwowy jak i czterosuwowy. W przypadku tego drugiego (ponad 90% konstrukcji) liczba cylindrów w danej gwieździe jest zawsze nieparzysta. Wynika to z faktu zamknięcia obiegu w czterech suwach, czyli 2 obrotach wału korbowego."

Ten silnik to dopiero posuwa :D

Boso, ale w ostrogach.

A pisałeś że się nie znasz :D
A wracając do mechaniki, na przykładzie silnika gwiazdowego lepiej używać określenia ZZ (zewnętrzny zwrot) i WZ (wewnętrzny zwrot) zamiast GMP i DMP
W bokserach też :D
Bo zaraz Zdzichu się upomni :rotfl:
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2304
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: NIKT dodano: 19 gru 2018, 20:17

Prawde rzeczesz dziadku, jak to masz w zwyczaju :) Młokosy moglyby sie od Ciebie uczyc, aby ta wiedza nigdy nie przepadla ^^

I warto pamietac, iz w dzisiajszych czasach wszyscy znaja sie na mechanice i leczeniu ludzi :P

Konczac temaj jakze odlegly od pierwotnego, winien jestem zapytywac:
Jak tam koledze poszlo z zaworami ?
Posuwasz sie ku przodowi ?

Boso, ale w ostrogach.
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: n1ghtmare dodano: 20 gru 2018, 01:17

Posuwam się, a jak :devil: Zawory wyregulowane, nic nie wybuchło, Junak odpalił i pochodził chwilę do rozgrzania. Nasłuchiwałem, ale nic dziwnego ani strasznego nie usłyszałem. Teraz tylko zaczekam na jakieś dodatnie temperatury i wypróbuję go w trasie.

Zrobiłem według tej porady (dzięki paweljunkers za telefoniczne wsparcie :piwa: ):
paweljunkers pisze:Spoko wszystko jest ok.podalem uproszczony schemat bo kolega miał mgliste pojecie ale zaraz zostanie ,,misrzem,, tolerancja na tym suwie jest tak duża ze nie trzeba poprawiać.A teraz mistrzowski.poziom powtórz czynność z palcem ale nie czekaj aż skonczy sie sprężanie tylko już na początku sprężania zabiesz.palec z dziurki a swe oko skieruj w te okienko i kreć powoli az zobaczysz gmp to bedzieszmial czyste sumienie ze jesteś zawodowiec :P A i kręcisz tak jak kreci silnik podczas pracy

I faktycznie, znaczek się pojawił w okienku, ale wał nie za bardzo chciał się zatrzymać dokładnie w tym punkcie - jak tylko wyciągnąłem klucz, wał sam przekręcał się o jakieś 1 - 2cm dalej w lewo, zanim się sam zatrzymał. Dziwne zjawisko, nie wiem (nie znam się :))), może to przez wałek wyrównawczy? Ale mimo to uzyskałem GMP, luzy pojawiły się na obydwu zaworach i jakoś udało się wyregulować. Serdeczne dzięki za pomoc Panowie! Teraz jeszcze muszę się nauczyć jak sprawdzać napięcie łańcucha rozrządu i jak je regulować i właściwie podstawowe rzeczy jeśli chodzi o samodzielną obsługę będę miał ogarnięte :)
Awatar użytkownika
n1ghtmare
Forumowicz
 
Posty: 13
Rejestracja: 16 sie 2017, 21:44
Lokalizacja: Warszawa | Brok
Motocykl: Junak RS 125
Tel. kom.: 788217149
Płeć: mężczyzna
Wiek: 32

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 20 gru 2018, 10:19

n1ghtmare pisze: znaczek się pojawił w okienku, ale wał nie za bardzo chciał się zatrzymać dokładnie w tym punkcie - jak tylko wyciągnąłem klucz, wał sam przekręcał się o jakieś 1 - 2cm dalej w lewo, zanim się sam zatrzymał. Dziwne zjawisko, nie wiem (nie znam się :))), może to przez wałek wyrównawczy? Ale mimo to uzyskałem GMP, luzy pojawiły się na obydwu zaworach i jakoś udało się wyregulować. Serdeczne dzięki za pomoc Panowie! Teraz jeszcze muszę się nauczyć jak sprawdzać napięcie łańcucha rozrządu i jak je regulować i właściwie podstawowe rzeczy jeśli chodzi o samodzielną obsługę będę miał ogarnięte :)

Przekręcanie się wału w tym punkcie powoduje pole magnetyczne magneta. Na temat łańcuszka w tym silniku nic nie wiem _bezradny
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2304
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: Mariuszz dodano: 20 gru 2018, 11:30

Albo leje zbyt dobry olej i tłok się nie trzyma cylindra. :D
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 1210
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Suzuki DL 650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 20 gru 2018, 12:35

Mariuszz pisze:Albo leje zbyt dobry olej i tłok się nie trzyma cylindra. :D

A że to silnik z cylindrem w pionie i wykręcona świeca to przez otwór po niej ciśnienie atmosferyczne oddziaływuje na denko tłoka i przy zastosowaniu oleju o jakim pisze Mariuszz powstaje ruch posuwistozwrotny tłoka. W tym momencie powstrzymuje go ciśnienie wytworzone w misce olejowej. Ale gdyby w niej odkręcić korek to nic tłoka nie zatrzyma :D
Perpetum mobile :D
Następny proszę, układ smarowania opracować :D
Markę oleju proszę zachować w tajemnicy ;) co nam elektryki :D
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2304
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: Mariuszz dodano: 20 gru 2018, 12:44

Zachować markę oleju w tajemnicy?
Wiadomo że to "motul". ;p
Awatar użytkownika
Mariuszz
Klubowicz
 
Posty: 1210
Rejestracja: 25 lis 2013, 09:18
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Motocykl: Suzuki DL 650
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: paweljunkers dodano: 20 gru 2018, 13:16

Czy aby napewno napięcie łańcucha rozrządu się reguluje,czy napinacze robią to automarycznie poprzez sprężyny odpychające ślizgi?
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Problem z regulacją luzu zaworowego

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 20 gru 2018, 14:01

W starszych konstrukcjach było trzeba popuścić śrubę i sprężyna dociskała po czym dociągało się śrubę. W nowszych regulacja jest samoczynna ale należy kontrolować stan łańcuszka i napinaczy. Jak jest w Junaku ? _bezradny
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2304
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Poprzednia

Wróć do Junak

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość