Losiek, akurat jestem jakiś tydzień po ustawieniu luzu zaworowego w swoim Hyperze. Też zaczęły się problemy przy odpalaniu na ciepłym silniku i musiałem dość długo trzymać rozrusznik. Okazało się, że zawory były podparte, lub miały luz poniżej docelowej wartości. Ustawiłem 0,05 na ssącym i 0,08 na wydechowym. Na ciepłym jest już lepiej choć nie pali od strzała dlatego planuję kolejną regulację tym razem 0,06/0,09~0,1
Z tego co wyczytałem to zakres 0,05/0,08 wzięty został z serwisówki hondy CG, jednak przy ustawianiu luzów chińskich, gorszych jakościowo komponentów (mniej albo bez zawartości tytanu?) sugeruje się ustawianie trochę większych luzów. Serwisówka Haynesa dla jednocylindrowych silników OHC proponuje 0,08 na ssaniu i 0,15 na wylocie, choć po sposobie w jaki opisują ustawianie luzu zaworowego mam mieszane uczucia co do rzetelności i jakości umieszczanych przez nich instrukcji. Jeżeli Panowie moglibyście zweryfikować sposób na kręcenie kołem na biegu i obserwowanie popychaczy zaworów i "wymacywanie luzu" byłbym wdzięczny. Kłóci się to trochę z metodą na ustawianie tłoka w GMP sugerując się cechą na magnecie
Uwzględniam jeszcze to, że motocykl ma przejechane lekko ponad 500km więc zanim wszystko się ułoży takie kasowanie luzu może być dość często spotykane na początku eksploatacji.
Jeżeli uda Ci się uporać z problemem to daj znać. I od razu podziękuję Ci za podlinkowanie lusterek, które musiałem zakupić do swojego sprzęta bo te oryginalne do niczego się nie nadawały
