Barton Hyper - problem na ciepłym

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 20 cze 2019, 22:24

Niestety dostęp do zaworu ssącego jest kiepski więc postanowiłem odkręcić pokrywę zaworów. Odkręciłem 4 śruby po bokach i pokrywa ani drgnie. Czy mam też odkręcić te duże śruby co zaznaczyłem na zdjęciu?

https://imgur.com/EGztF6u
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: paweljunkers dodano: 20 cze 2019, 22:35

Do Nikt - wybacz ziomal Ty Masz umysł ścisły, dla nas ,,wielosłów'' to galimatias .
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 21 cze 2019, 00:49

hhahhahah Paweł ja najzwyczajniej w świecie mam nasrane we łbie :D

Losiek - ja bym nie tykał tych śrub (8 sztuk) bo one już na "njutonometrze" powinny być dokręcane bo w aluminium łatwo śrubę przeciągnąć :P I jak zdejmiesz pokrywę to zawory są właśnie w pokrywie :) więc luzów nie ustawisz bo jest to wtedy awykonalne :D

Powiedz czy ta łapa silnika co przeszkadza w dostępie do zaworu dolotowego jest częścią ramy czy można ją odkręcić ? jeśli można bo jest na 3ch śrubach to odkręcaj to i ustaw luzy :D

Jak chcesz to tak wygląda rozbieranie góry silnika 156 FMI (Brat uszczelniał a fotki zostały) czyli w sumie teoretycznie to samo co Twoje 157FMI ale mogę być w błędzie :D.

Ostatnio zmieniony 21 cze 2019, 01:04 przez NIKT, łącznie zmieniany 1 raz
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 21 cze 2019, 01:03

Takie cuś:
ObrazekObrazek

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 21 cze 2019, 22:42

Panowie sytuacja wygląda tak, że udało mi się sprawdzić zawory i wygląda na to, że są w porządku - wylotowy 0,08, ssący 0,06 - więc ich nie ruszałem.

Czyli regulację zaworów chyba mogę odpuścić jako przyczynę gorszego odpalania na ciepłym silniku.

Z tego co wyczytałem na necie to przyczyną może być:
1. świeca
2. regulator napięcia
3. akumulator
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: Technick dodano: 21 cze 2019, 23:41

Losiek, akurat jestem jakiś tydzień po ustawieniu luzu zaworowego w swoim Hyperze. Też zaczęły się problemy przy odpalaniu na ciepłym silniku i musiałem dość długo trzymać rozrusznik. Okazało się, że zawory były podparte, lub miały luz poniżej docelowej wartości. Ustawiłem 0,05 na ssącym i 0,08 na wydechowym. Na ciepłym jest już lepiej choć nie pali od strzała dlatego planuję kolejną regulację tym razem 0,06/0,09~0,1

Z tego co wyczytałem to zakres 0,05/0,08 wzięty został z serwisówki hondy CG, jednak przy ustawianiu luzów chińskich, gorszych jakościowo komponentów (mniej albo bez zawartości tytanu?) sugeruje się ustawianie trochę większych luzów. Serwisówka Haynesa dla jednocylindrowych silników OHC proponuje 0,08 na ssaniu i 0,15 na wylocie, choć po sposobie w jaki opisują ustawianie luzu zaworowego mam mieszane uczucia co do rzetelności i jakości umieszczanych przez nich instrukcji. Jeżeli Panowie moglibyście zweryfikować sposób na kręcenie kołem na biegu i obserwowanie popychaczy zaworów i "wymacywanie luzu" byłbym wdzięczny. Kłóci się to trochę z metodą na ustawianie tłoka w GMP sugerując się cechą na magnecie :|

Uwzględniam jeszcze to, że motocykl ma przejechane lekko ponad 500km więc zanim wszystko się ułoży takie kasowanie luzu może być dość często spotykane na początku eksploatacji.

Jeżeli uda Ci się uporać z problemem to daj znać. I od razu podziękuję Ci za podlinkowanie lusterek, które musiałem zakupić do swojego sprzęta bo te oryginalne do niczego się nie nadawały :piwa:
Technick
Forumowicz
 
Posty: 10
Rejestracja: 21 cze 2019, 12:42
Motocykl: Barton Hyper

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 22 cze 2019, 00:51

Chińskie silniki są tak kiepskiej jakości i mają takie luzy, że BMW bierze je do F850.

Wartości jakie Ci podałem były ustawione w Brata 156FMI i problem z odpalaniem zniknął.

Jeżeli zrobisz wieksze luzy to silnik będzie klekotał.
Luzy ustawia się na zimnym aby właśnie luzy powstały, jak silnik jest rozgrzany to luzy się kasują, jeśli luz jest za mały to w trakcie rozgrzewania zawory niweluja luz (bo metal się rozciąga) i jak już nie mają miejsca to tworzą zawory się nie domykają.



Jak wsadzales szczelinomierz to mogłeś nim poruszać z oporem czy bezproblemowo ?




Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: paweljunkers dodano: 22 cze 2019, 09:58

Warto też obejrzeć świece, jak czrne to za bogaty skład mieszanki i tez na ciepłym będzie gorzej palił.
Awatar użytkownika
paweljunkers
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 cze 2015, 22:57
Lokalizacja: kutno
Motocykl: Honda vt 600
Tel. kom.: 733162500
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: losiek dodano: 22 cze 2019, 15:19

Technick ja mam przejechane aktualnie 3200km. Problemy z odpalaniem na ciepłym zaczęły się jak miałem na liczniku ok. 2000km. Zamówiłem dla przypadku nową świecę, koszt znikomy, a przynajmniej będzie można wykluczyć tą przyczynę. Odpala mi na ciepłym, ale muszę dłużej kręcić i czasami dodać trochę gazu bo jakby traci obroty. Wystarczy, że przejadę kawałek i silnik znowu pracuje normalnie. Daj znać jak zwiększysz luzy na zaworach czy coś pomogło. Ogólnie z motocykla jestem bardzo zadowolony tylko to odpalanie na ciepłym trochę mnie irytuje.

NIKT szczelinomierz wchodził "książkowo" z bardzo minimalnym oporem.

paweljunkers świeca po wykręceniu wydawała mi się ok, miała lekki szarobiały nalot.
Awatar użytkownika
losiek
Forumowicz
 
Posty: 42
Rejestracja: 12 lut 2019, 10:34
Lokalizacja: Żywiec
Motocykl: Barton Hyper 125
Płeć: mężczyzna

Re: Barton Hyper - problem na ciepłym

Postautor: NIKT dodano: 22 cze 2019, 16:48

Zobacz czy nie masz odwróconego filtra paliwa.
Brat miał i już u 3ch znajomych widziałem że filtr paliwa w chińczykach był zamontowany przeciwnie niż nakazywała strzałka.

Pytałem w Zippie mailowo czy cos nie tak na produkcji mają.
Dostałem odp, że to zabieg producenta aby na dotarciu silnik był "zdławiony" i nie osiągał pełnej mocy i odwrocic go powinien serwis przy 1500km. Dodatkowo gaźnikowe miały dysze 90 zamiast (chyba) 95 i też miała być wymieniana przy 1500. (Ty masz wtrysk)

Popraw wszystkie opaski zaciskowe na przewodach gumowych bo może są luźne i łapią "lewe powietrze".

Na wtrysku to nawet może być problem w stylu - padnięty czujnik temp silnika ale nie brnalbym aż tak daleko i zaczął od opasek :P

Bo jak to mówi pkt 1 - po kupnie Chińczyka dokręcić wszystkie śrubki xD

Boso, ale w ostrogach
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Zarząd KCM
 
Posty: 1617
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

PoprzedniaNastępna

Wróć do Inne motocykle

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości