Benelli Imperiale 400

Re: Benelli Imperiale 400

Postautor: jacek.rc dodano: 20 wrz 2020, 20:25

Kryszu spotkałem gościa ,klasyk mu się sypnął i ma drugiego ;) .
https://photos.app.goo.gl/EZJbbAW7AFggi6DD7
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2298
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

Re: Benelli Imperiale 400

Postautor: krysz dodano: 20 wrz 2020, 20:33

Dobre :D Myślałem o Bonevill'ku, ale skubańce trzymają cenę i nawet używki są drogie.
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Benelli Imperiale 400

Postautor: krysz dodano: 20 wrz 2020, 20:39

Luca pytałeś o "moją nową zabawkę". Oto trochę danych
Obrazek
Obrazek
Jak widać nie jest to "demon" ani mocy, ani prędkości, jedynie moment ma przyzwoity i fajnie zbiera się od niskich obrotów.
Cóż, retro.
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Benelli Imperiale 400

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 20 wrz 2020, 21:49

Niski stopień sprężania powinien mieć wpływ na długowieczność tego silnika. Bardzo ładny motocykl, podoba mi się.
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2280
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 71

Re: Benelli Imperiale 400

Postautor: jacor dodano: 21 wrz 2020, 00:07

Warto porównać do Rometa Clasica. Wincyj mocy! Mniej wagi! :

CLASSIC 400

wersje kolorystyczne:
Pojemność silników: 397

A2 Przewody hamulcowe w stalowym oplocie Elektroniczny wtrysk paliwa Elementy ze stali nierdzewnej Sucha misa olejowa Układ hamulcowy z ABS Wałek wyrównoważający EURO4
cena katalogowa: 14989 zł
W tym modelu nawiązująca do jednośladowych oldtimerów, piękna i ponadczasowa linia została połączona ze zgrabnie ukrytą nowoczesną technologią. Wysmakowane detale, cechujące ikonę klasycznego stylu, takie jak: chromowane błotniki, szprychowe koła, butelkowe tłumiki, hamulec bębnowy z tyłu, czy dodatkowy kickstarter, są świetnie uzupełniane przez elastyczny i zarazem dynamiczny jednocylindrowy silnik z czterozaworową głowicą i suchą miską olejową oraz schowane pod klasycznymi obudowami współczesne rozwiązania technologiczne. W modelu tym nie zabrakło elektronicznego wtrysku paliwa, układu hamulcowego wyposażonego w antypoślizgowy system ABS przy przedniej tarczy oraz wszelkich nowinek pozwalających spełnić rygorystyczne wymagania najnowszych wytycznych homologacyjnych normy Euro 4. Całość została tak zaprojektowana, aby dawać nielimitowaną przyjemność z jazdy i cieszyć oko pięknem formy.

PARAMETRY
rocznik
2015
silnik
1-cylindrowy, 4-suwowy, 4-zaworowy
pojemność
397
rocznik
2017
wymiary [mm]
2105×760×1130 mm
rozstaw osi [mm]
1420 mm
waga [kg]
160 kg
średnica×skok
85×70 mm
chłodzenie
chłodzony powietrzem
moc max [KM]
20.4kW/6500 r/min
moment obrot. [Nm/rpm]
30,6 przy 5000 r/min
prędkość max [km/h]
115 km/h
rozruch
elektryczny, nożny
zapłon
TLI
przeniesienie napędu
łańcuch
skrzynia biegów
5-biegów
sprzęgło
mokre, wielotarczowe
smarowanie
obieg wymuszony, sucha misa olejowa
opony przód | tył
100/90-19 | 130/70-18
zawieszenie przód
amortyzator teleskopowy
zawieszenie tył
amortyzatory olejowe
pojemność zbiornika [L]
13 L
hamulec przód / tył
276 mm tarcza / 160 mm bęben
system hamulcowy
ABS
Awatar użytkownika
jacor
Klubowicz
 
Posty: 1973
Rejestracja: 10 cze 2013, 14:30
Lokalizacja: Augustów
Motocykl: Cf Moto 650
Płeć: mężczyzna

Re: Benelli Imperiale 400

Postautor: krysz dodano: 21 wrz 2020, 12:05

Jacor, Classica a raczej jego klona Masha brałem pod uwagę. Przeczytałem sporo na temat tego motocykla, obejrzałem kilka filmów. Jednego nawet osobiście przejrzałem (stał w Moto Szklarni)
Obrazek
jednak praca silnika i jego charakterystyka przekonała mnie do Benelli. W Romecie (Mash'u) moc faktycznie większa, ale uzyskana przy wysokich obrotach, czyli że trzeba go kręcić, a za tym idzie większe spalanie). No i ilość zaworów; Benelli -2, Classic -4, wolę 2 :)
Ogólnie Mash wyglądał na bardziej delikatny...
Większa masa Imperiale wzięła się z solidniejszych materiałów, bardziej masywnych podzespołów, do tego podwójna rama.
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Benelli Imperiale 400

Postautor: krysz dodano: 21 wrz 2020, 14:54

Dziś 21 września piękna pogoda, więc zabrałem benka na krótką przejażdżkę
Obrazek

Na licznku 700 km, więc mogę już coś o plusach i minusach...
Plusy:
- przód dobrze wybiera nierówności nawierzchni, śmiało można zjechać z asfaltu (chociaż na początku narzekałem, że zbyt miękki)
- sprężyny pod siedzeniem kierowcy to nie tylko gadżet, one amortyzują naprawdę
- posiada regulację ustawienia dźwigni hamulca przedniego
- wibracje jak na singla są ledwie odczuwalne (wałek wyrównoważający robi robotę)
- tył dotarł się i zaczyna hamować :) - chociaż to nie plus tylko wymóg
- ładne brzmienie (poprawionego) wydechu - ludziska oglądają się
- lekkość z jaką stawi się moto na centralkę (mimo wagi ponad 200 kg)
- dobra widoczność w lusterkach i co ważne nie drżą, chociaż wyglądają na akcesoryjne

Minusy:
- zbyt twardo zestrojone tylne zawieszenie (na szczęście są sprężyny pod przednim siedziskiem)
- podczas ostrego hamowania przodem motocykl trochę nurkuje (być może wymiana oleju na minerał poprawi sztywność)
- brak owiewki i powyżej setki robi się niekomfortowo (ale w tym moto szyba "nieprzystoi" :) )
- zbiornik paliwa mógłby być większy (12l)
- licznik przekłamuje. Sprawdziłem gps-em i ze 100km/h na liczniku w rzeczywistości było 90.
Na filmiku YT u testera było podobnie
Obrazek

Dodam jeszcze, że w silniku pracują dwie świece zapłonowe, każda inna - już kupiłem nowe irydowe NGK BR7HIX i NGK CR7EIX
"Nieważne jaki masz motocykl, ważne gdzie nim byłeś"
http://chomikuj.pl/krysz2/Podr*c3*b3*c5 ... uiser*27em
Awatar użytkownika
krysz
Klubowicz
 
Posty: 1568
Rejestracja: 21 cze 2011, 21:52
Lokalizacja: Łosice
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 602433923
Płeć: mężczyzna

Re: Benelli Imperiale 400

Postautor: Jack dodano: 21 wrz 2020, 22:34

Dzięki za opis :D Czytam uważnie :D
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2302
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Honda CBF 600 S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Re: Benelli Imperiale 400

Postautor: jacor dodano: 21 wrz 2020, 23:31

Kryszu a trzeba było się jeszcze przejechać :) .A to ciekawe że Classic jest u nas dostępny jako Mahs. Może będzie się lepiej sprzedawał niż Romet.
Awatar użytkownika
jacor
Klubowicz
 
Posty: 1973
Rejestracja: 10 cze 2013, 14:30
Lokalizacja: Augustów
Motocykl: Cf Moto 650
Płeć: mężczyzna

Re: Benelli Imperiale 400

Postautor: selmen dodano: 22 wrz 2020, 00:02

Ten w Motoszklarni dalej jest dostępny. Jako używany, z małym przebiegiem: https://www.olx.pl/oferta/mash-500-five ... E6O6x.html
Nie sądzę że to efekt masowej sprzedaży, raczej import indywidualny z Europy zach. No i silnik większy niż w Romecie. Ta sama jednostka jest w motocyklu SWM Gran Milano Outlaw
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

PoprzedniaNastępna

Wróć do Benelli

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości