ZAWORY

ZAWORY

Postautor: moto1969 dodano: 03 kwie 2008, 13:24

Jeżeli moge się wtrącić, to samo miałem w moim Challenger 200. po dotarciu ( ok. 1500km) luzy byłu w wielkościach ok 0,15-0,20 mm.
Po przeglądzie iluś tam forów, stron o moim silniku oraz konsultacji z serwisem ustaliłem że najwłaściwszy to 0,05 i 0,10 mm.
"Klekot" ustał silnik po regulacji gażnika i wymianie świecy na firmową pali od razu i równo pracuje bez zastrzeżeń
moto1969
Forumowicz
 
Posty: 7
Rejestracja: 02 kwie 2008, 14:21
Motocykl: kingway ch200
Płeć: mężczyzna

ZAWORY

Postautor: andrzej dodano: 05 kwie 2008, 19:45

Ustawiłem luzy zaworowe, tak jak mówiliście. 0,10 ssące i 0,15 wydechowe.
Jak silnik był zimny, to nie słyszałem klekotu, jak się rozgrzał, to znów słyszę ten klekot, ale dopiero przy wyższych obrotach.

Zastanawiam się czy dobrze znajduję martwy punkt.

Opisze może jak to robię.

Kręcę wałem. Widzę jak zawór wydechowy się obniża, potem podnosi.
Dwa zawory są w górze.
Potem znów kręcę wałem i widzę jak ssący się obniża.
Ssący podnosi się i gdy dalej kręcę wałem zaczynam słyszeć kompresję.
W tym momencie oba zawory są w górze.
Kręcę dalej i znajduję znacznik martwego punktu na wale.
Jeżeli jest to rozpoczynam ustawianie zaworów.

Czy dobrze :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

ZAWORY

Postautor: Shipp dodano: 05 kwie 2008, 20:21

[quote="andrzej"]... i gdy dalej kręcę wałem zaczynam słyszeć kompresję.
[quote]
Jaką kompresję??? Nie wykręcasz świec???
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

ZAWORY

Postautor: andrzej dodano: 06 kwie 2008, 10:20

Shipp pisze:Jaką kompresję??? Nie wykręcasz świec???

Wczoraj celowo tylko poluzowałem świece, bo już sam zwątpiłem czy robię dobrze.
jawos pisze:Jeżeli jeszcze słyszysz klekot, to zmniejsz luz o 0,02 czyli ustaw ssące na 0,08 a wydechowe na 0,13.
Powinna być jakaś tolerancja ustawiania luzu.
Może to 0,15 na wydechowych, to jest górna granica luzu?


Chciałem tak zrobić, ale dostępne szczelinomierze niestety nie posiadają takich wartości.


Najważniejsze że wszystko robiłem dobrze. :D
Dzięki.


Wczoraj tez zastanawiałem się czy to nie wina oleju?
Kiedyś jeździłem na Castrolu a teraz na Valvoline.
Może jednak ten olej nie jest odpowiedni do naszych motorków.

Dzięki chłopaki.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

ZAWORY

Postautor: andrzej dodano: 06 kwie 2008, 19:13

Tak wygląda znacznik martwego punktu w JINLUNIE.
Obrazek

Tak zawór ssący. Na zdjęciu widać że popychacz uderza idealnie w zawór.

Obrazek

A tak wygląda wydechowy. Niestety popychacz uderza w niego pod kątem i stąd wrażenie że popychacz jest zeszlifowany z jednej strony.
Obrazek

Jawos. Co do porządnego szczelinomierza, to masz rację.
Chyba kupię ten który mi proponujesz.

I co według ciebie znaczy, że listek szczelinomierza musi ruszać się z wyczuwalnym oporem.
Jak raz docisnąłem to ledwo co go wyciągnąłem, innym razem był tak luźny że mogłem nim przesuwać bez większego problemu, ale opór jakiś był wyczuwalny.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

ZAWORY

Postautor: andrzej dodano: 06 kwie 2008, 20:00

no to dobrze zrobiłem. :D
pzdr
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

ZAWORY

Postautor: overkill dodano: 19 kwie 2008, 12:48

jak ci źle pali to może być pare przyczyn
po pierwsze świece sie zepsuły - zamień je miejscami i zobacz czy nie bedzie teraz paliło odwrotnie tzn najpierw ten gar co wczensiej nie palił - wtedy bedziesz wiedzieć
druga sprawa - za ciasno zawory ssące i nie bierze paliwa dopóki sie nie nagrzeje.
trzecia źle zsynchronizowane gazniki - ale skoro nie drży jak jest nagrzany i chodzi jak zwykle to stawiam na świece.
Aha i wyczyś filtr paliwa, potem umocz w oleju a do środka tam gdziej est taka pułeczka tuż pod WLOTEM powietrza wsadź zmywak plastikowy do naczyń - wszystko po to by moto paliwo ssał a nie pod cisnieniem było mu wciskane na siłe :)
overkill
 

ZAWORY

Postautor: overkill dodano: 19 kwie 2008, 17:09

hehe tak tak, powietrza :) paliwa też można przy okazji jak bedzie mało benzyny ale w tym wypadku powietrza :)
overkill
 

ZAWORY

Postautor: Luca dodano: 21 kwie 2008, 09:25

overkill pisze: potem umocz w oleju

A po co moczyć w oleju :o
Filtr ma być suchy i czysty.
To, że jak wyciągasz do czyszczenia to jest zaoliwiony, to znaczy tylko, że pluje olejem z odmy a nie, że ma tak być. :mrgreen:
Synchronizacja gażników po regulacji zaworów jak najbardziej wskazana.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

ZAWORY

Postautor: Luca dodano: 22 kwie 2008, 12:15

jawos pisze:Zależy jaki filtr.
Jeżeli jest papierowy, to oczywiście suchy, a gdy jest siatkowy lub bawełniany to pryskamy go olejem.
Są takie specjalne do filtrów powietrza(na bazie olejów mineralnych i zwierzęcych).
Oczywiście olejem spryskujemy od strony wlotu powietrza.
Od stony gaźnika nie spryskuje się.
Takie filtry, nie spryskane olejem nie zatrzymają brudu.

Na temat mokrych filtrów to wiem niewiele to się nie będę sprzeczał. Ja mam suchy i jak dostanie oleju z odmy to bardzo szybko potrafi się zapchać.
Pył zamiast opadać to przykleja się do gąbki i zatyka szczelnie pory. Nie wiem jaki jest sens w moczeniu filtra, bo jak syf jest mniejszy niż pory w filtrze to i tak przeleci bez względu na to, czy filtr jest mokry, czy suchy tyle, że mokry szybciej się zatka.
No ale nie mi o tym decydować, tylko trzeba robić tak jak producent zaleca.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości

cron