close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

romet R150 Ładowanie

romet R150 Ładowanie

Postautor: klosek6 dodano: 30 sie 2009, 21:47

Witam Mam problem w moim romecie mam za duże ładowanie ładuje ponad 16v aż akumulator kipi mam pytanie gdzie znajduje się regulator napięcia w tym motorku i gdzie najlepiej taki kupić?
klosek6
 

romet R150 Ładowanie

Postautor: klosek6 dodano: 31 sie 2009, 22:59

dzięki regulator był pod zbiornikiem a kostka z przewodami słabo siedziała ,wystarczyło dobrze włożyć i napięcie wróciło do normy . :_hura"
klosek6
 

romet R150 Ładowanie

Postautor: wasylm1 dodano: 16 wrz 2009, 21:48

witam,
czy w Waszych Jinlunach 150 tez macie tak kiepskie akumulatory, moje moto stalo 2 tyg w cieplutkim garazu, po tygodniu jezdzenia od zakupu i aku kompletnie siadl, do konca sezonu jakos sie przemecze ale na wiosne chyba bedzie trzeba zakupic nowy, mozecie polecic jakis w miare dobry i sprawdzony juz przez kogos??
pozdrawiam
wasylm1
Forumowicz
 
Posty: 4
Rejestracja: 17 sie 2009, 20:41
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Jinlun 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

romet R150 Ładowanie

Postautor: wasylm1 dodano: 16 wrz 2009, 22:53

w sumie pewnie cos w tym jest :-) (srubki tez nie mialy sie odkrecac a ledwo dojechalem do domu po zakupie i zgubilem jedna od gmoli :-)
narazie odpalilem na kablach i troche pojezdzilem, jestem ciekaw czy rano do pracy ze spokojem odpale, a podladuje aku troche w weekend

-- Dzisiaj, 08:48 --

eeeeeeee to chyba nie akumulator, bo dzisiaj rano ładnie kręcił ale nie dał rady niestety, może to "iskra" albo zalewa go, ssanie odkręcam nawet nie do połowy bo jak tak ciepło to powinno wystarczyć, może ktoś jeszcze z Was miał takie przeboje z nowym moto (1 miesiąc, 100km przebiegu)
wasylm1
Forumowicz
 
Posty: 4
Rejestracja: 17 sie 2009, 20:41
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Jinlun 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

romet R150 Ładowanie

Postautor: eNgine dodano: 17 wrz 2009, 09:44

O złożonej stopce bocznej i wrzuconym luzie pamiętałeś ? - bez tego nie odpali :). Jeśli pamiętałeś, proponuję wykręcić świece i obejrzeć przekonasz się czy je zalewa, przy okazji sprawdzisz iskrę i szczelinę (0,6 mm). Jeśli i w tym przypadku wszystko ok to coś musi być z gaźnikiem i pewnie będzie to syf z paliwa (polecam zaopatrzyć się w filtr paliwa) - czyszczenie gaźnika.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

romet R150 Ładowanie

Postautor: wasylm1 dodano: 17 wrz 2009, 09:51

dzisiaj wieczorem biorę się za sprawdzenie świec, mam nadzieję, że w zestawie dali mi klucze :-) , a co do gaźnika to jak wczoraj mi się ładnie rozgrzał to pyrkał idealnie - lepiej niż japończyki nawet :-) , ale rzeczywiście sprawdzenie gaźnika też nie zaszkodzi w kolejnym etapie
wasylm1
Forumowicz
 
Posty: 4
Rejestracja: 17 sie 2009, 20:41
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Jinlun 150
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

romet R150 Ładowanie

Postautor: grzenio dodano: 05 paź 2009, 10:16

Mam pytanie dotyczące prostownika, ładowarki do akumulatorów 12V, większość prostowników tzw uniwersalnych jest przeznaczona do akumulatorów od 20Ah w motocyklu jest akumulator 9Ah, są jakieś ładowarki nawet już od 2Ah ale nie jestem pewny co i jak, może ktoś coś podpowie poradzi w kwestii doboru prostownika dobrze gdyby to był taki uniwersalny i do motocyklowego i samochodowego akumulatora...
Awatar użytkownika
grzenio
Forumowicz
 
Posty: 407
Rejestracja: 02 wrz 2009, 00:19
Lokalizacja: PL
Motocykl: Black Star
Płeć: mężczyzna

romet R150 Ładowanie

Postautor: mike_russ dodano: 06 paź 2009, 18:33

Zasada jest prosta i dotyczy akumulatorów ogólnie: prąd ładowania nie powinien przekraczać 10% pojemności akumulatora. Aku 20Ah ładujemy prądem max 2A, aku 9Ah ładujemy prądem max. 0,9A. Napięcie powinno być nominalne (tu około 12,5 V pod obciążeniem - tyle, ile daje normalnie regulator). Oczywiście- ładowanie mniejszym prądem jest zawsze korzystniejsze, choć trwa dłużej. Cała rzecz w nabyciu takiego prostownika, który daje prąd o własciwych parametrach, lub jest wyposażony w regulację o zakresie właściwym do parametrów akumulatora.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

romet R150 Ładowanie

Postautor: grzenio dodano: 06 paź 2009, 20:42

Takie prostowniki lub jak kto woli ładowarki do motocyklowych aku są automatyczne w większości a z płynną regulacją są do aku o pojemności od 20Ah...
Awatar użytkownika
grzenio
Forumowicz
 
Posty: 407
Rejestracja: 02 wrz 2009, 00:19
Lokalizacja: PL
Motocykl: Black Star
Płeć: mężczyzna

romet R150 Ładowanie

Postautor: tamik78 dodano: 06 paź 2009, 21:00

Ja mam właśnie taką automatyczną, z tym że jest dwuzakresowa. Do wyboru prąd ładowania 0,8A (do motocykli) i 3,3A (do samochodów).
Na razie miałem okazję ładować aku samochodowe, aku żelowe 7Ah i 17Ah. Działa dobrze i nie trzeba pilnować końca ładowania. Niestety trochę kosztowała, teraz widzę takie na "znanym portalu aukcyjnym" w okolicy 100zł.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron