Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: magik dodano: 11 kwie 2010, 11:52

aha
a nie da się wymienić samych tulei??
Awatar użytkownika
magik
Forumowicz
 
Posty: 161
Rejestracja: 26 kwie 2009, 17:13
Lokalizacja: Zielona G?ra
Motocykl: Ruda Zuza
Płeć: mężczyzna
Wiek: 41

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: tamik78 dodano: 11 kwie 2010, 14:11

W tym wahaczu jaki mam - nie bardzo (nie ma jak wybić starych tulejek, trzeba je odwiercać, jedną nawet udało mi się częściowo usunąć i dałem sobie spokój). Na pewno za robociznę ślusarz wziałby więcej niż 120zł. Zobacz na zdjęciach jak to wygląda. W R250 byłoby łatwiej bo wahacz jest nieco inny (do każdej z tulejek można dojść z dwóch stron).
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: tamik78 dodano: 17 kwie 2010, 20:39

17-04-2010. Zrobiłem kolejne kilometry (nieco ponad 100).
Przez zimę wymieniłem (w zasadzie serwis mi to zrobił) zębatki, łańcuch na oringowy, świece oraz przewód hydrauliczny przedniego hamulca. Kupiłem od Rometa, nie kosztował wiele a będę spokojniejszy. Co ciekawe u mnie zębatki były 16 i 41 zębów, na łańcuch 428. Pierwotnie chciałem zmienić tylną zębatkę na 38, ale wtedy myślałem że z przodu jest 15. Ostatecznie motocykl ma zamontowane zębatki 16 i 40.
Dodatkowo wyregulowałem sobie gaźniki (skład mieszanki) - słabo palił mi prawy cylinder. Serwis wziąłby za to ze 100zł (razem z czyszczeniem gaźników), trochę przesada. Teraz jest super, nawet na zimno pali na oba. Jeszcze trochę muszę podregulować bo jak hamuję silnikiem to mam bardzo lekkie strzały z tłumika (chociaż zdaje się że to w miarę normalne). W każdym razie wibracje zaczynają się przy nieco większej prędkości niż w zeszłym sezonie (teraz około 85-90, poprzednio niewiele powyżej 75-80). Co bardziej pomogło - regulacja gaźnika czy zmiana zębatek, trudno powiedzieć. Pewnie i to i to. Silnik pracuje znacznie równiej.

Dodatkowo założyłem podkładki między wahaczem i ramą - teraz nie chodzi na boki (wahacz wymieniłem jesienią). No w końcu maszyna prowadzi się jak normalny motocykl. Tymczasowo podkładki wyciąłem z plastykowego pudełka (po dwie podkładki na stronę). Te na pewno szybko się zużyją, ale teraz wiem że dużo dają, więc dotoczę u kogoś takie podkładki z teflonu. Średnica wewnętrzna 14mm, zewnętrzna np. 22-24mm, grubość - no nie wiem, jakieś 0.7mm, może od razu wezmę kilka o różnej grubości ( 0.5, 0.7, 0.9). Rama się schodzi w miarę dokręcania a nie chciałbym mieć za luźnej nakrętki. Mam podkładki ze sklepu, metalowe, ale są za grube.

Po dzisiejszej jeździe jestem na tyle zadowolony z tego motocykla że jednak pojeżdżę nim przynajmniej jeszcze jeden sezon. Spróbowałem pojechać kawałek 90km/h oraz nieco szybciej i jest lepiej niż w zeszłym sezonie. Ale i tak najfajniej jeździ się 70-80.

Oglądałem już nawet virago 250 z roku 2002 ściągnięte z Angli, pomimo że stan podobno bardzo dobry (rzeczywiście lakier na zbiorniku super, na ramie przeważnie też) to miała w kilku miejscach rdzę a chcieli prawie 8tyś. Łańcuch cały pordzewiały, motocykl musiał długo stać, przebieg z 5000mil. No to już wolałbym nowego chińczyka za te pieniądze.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: jarb dodano: 17 kwie 2010, 21:01

Co prawda to nie mój temat-ale Tamik :oklasky: :buttrock:
Musisz się ze swoim moto trochę zaprzyjaźnić i z pewnością będzie lepiej.
Jarek
Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
Awatar użytkownika
jarb
Sympatyk
 
Posty: 1394
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo
Motocykl: Aktualnie rower
Tel. kom.: 883764001
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: tamik78 dodano: 04 maja 2010, 19:41

Dzisiaj "naprawiłem" kontrolkę luzu - sparciała guma trzymająca ją na miejscu i żarówka opadła na zbiornik. Kupiłem kontrolkę od motoroweru Kingway Łoś, wymiarami pasuje, niestety złącze do instalacji jest zrobione inaczej. Ostatecznie wymieniłem tylko gumę: odlutowałem przewody od oprawki żarówki, wymieniłem gumę i po zlutowaniu wszystko chodzi jak nowe.
Dodatkowo założyłem ciężarki "antywibracyjne" na kierownicę (AW56904). Nie wiem czy zmniejszą one drgania kierownicy, ale kosztowały 18 zł za parę - warto wypróbować. Jak pogoda dopisze przejadę się w weekend żeby zobaczyć czy cokolwiek się zmieniło. Na razie widać że kierownica mniej drży gdy motocykl pracuje na wolnych obrotach.
Trochę podregulowałem gaźnik, ale myślę że i tak ostatecznie trzeba go będzie rozebrać i przeczyścić. W końcu motocykl jeździł u poprzedniego właściciela bez filtra paliwa...
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: tamik78 dodano: 16 maja 2010, 20:03

16-05-2010.
Kawałek się przejechałem - ciężarki spisują się znakomicie. Do 80km/h zero drgań na kierownicy, nie wiem jak później, ale nie miałem okazji żeby jechać szybciej (ograniczenie do 70km/h i spory ruch).
Drobna uwaga - ciężarki które kupiłem mogłyby mieć większą średnicę części "wkładanej" do kierownicy, trzymają się dobrze, ale jak ktoś będzie kupował niech szuka podobnych o większej średnicy mocowania (o jakieś 1.5-2mm).
Następny etap to dodanie podkładek gumowych przy mocowaniu tłumika do ramy (Jarek dzięki za podpowiedź, mam nadzieję że u mnie też to pomoże i zmniejszą się wibracje na podnóżkach).
Znowu trochę podregulowałem gaźnik, teraz przy powolnym dodawaniu gazu nie ma tendencji do gaśnięcia. Niestety trudno jest wyregulować na postoju, trzeba za każdym razem się przejechać.
Nie jestem jakimś specem od gaźników :roll:
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: jarb dodano: 16 maja 2010, 21:12

W dniu dzisiejszym jeździłem troche z moim "bagażnikiem" :)
I on stwierdził, że wibracje uległy zmniejszeniu.
Miłej zabawy
Ostatnio zmieniony 17 maja 2010, 07:16 przez jarb, łącznie zmieniany 1 raz
Jarek
Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
Awatar użytkownika
jarb
Sympatyk
 
Posty: 1394
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo
Motocykl: Aktualnie rower
Tel. kom.: 883764001
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: pimpo71 dodano: 16 maja 2010, 22:53

Jarek "bagażnik" czy to jest to samo co plecaczek"?Ale najważniejsze że wibracje są mniejsze
pimpo71
Sympatyk
 
Posty: 135
Rejestracja: 27 gru 2009, 23:30
Lokalizacja: Wejherowo/Egiertowo
Motocykl: honda NT 700
Tel. kom.: 664022743
Płeć: mężczyzna
Wiek: 54

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: jarb dodano: 17 maja 2010, 07:16

pimpo71 pisze:Jarek "bagażnik" czy to jest to samo co plecaczek"?Ale najważniejsze że wibracje są mniejsze

:rotfl: :rotfl: Tak oczywiście. Jakoś mi się pomyliło. :piwo:
Jarek
Obyś tyle razy do domu wrócił, ile razy z niego wyjedziesz,,,
Awatar użytkownika
jarb
Sympatyk
 
Posty: 1394
Rejestracja: 04 lis 2008, 23:11
Lokalizacja: Wejherowo
Motocykl: Aktualnie rower
Tel. kom.: 883764001
Płeć: mężczyzna
Wiek: 56

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: tamik78 dodano: 08 lip 2010, 00:15

08.07.2010.
Kolejne uaktualnienie - podkładki przy wahaczu już dawno wymieniłem na metalowe (dorwałem w motoryzacyjnym coś co pasowało po lekkiej modyfikacji, nawet nie wiem od czego, ale kosztowało 1.4zł za sztukę).
Ciąg dalszy zmagań z gaźnikiem - jak silnik chodzi ładnie na wolnych obrotach to dusi się gdzieś tak od ~5tyś. Ale z dołu ciągnie pięknie... Pierwszy raz motocykl tak wyrywa do przodu na dwójce :D
Dzwoniłem do serwisu - czyszczenie i regulacja jakieś 150zł. Na razie wymontowałem gaźnik i zaopatrzyłem się w różne pdf-y opisujące demontaż i czyszczenie. Śruby są tak pozapiekane że nie mogę odkręcić pokryw membran. Dostały WD40 na godzinę i nie pomogło. Spróbuję jutro, pewnie je odwiercę i założę nowe (tyle że posmaruję gwint przed skręceniem). Mam małą myjkę ultradźwiękową - powinno się udać wyczyścić tym drobniejsze rzeczy. Postaram się zrobić kilka zdjęć z poszczególnych etapów prac. Wszystko wskazuje na to że mam gaźnik taki sam jak w Ravenie (też jest napis Mikuni i śrubki regulacji składu mieszanki są od góry). W międzyczasie udało się odkręcić komorę pływaka (tu poszło bez problemów) - w miarę czysto, czyli paliwo nie było zasyfione. Możliwe że są pozatykane jakieś kanaliki w korpusie gaźnika.
Przy okazji zamontuję w końcu nową komorę filtra powietrza, nowy filtr powietrza oraz nowy gumowy "trójnik" który łączy komorę z gaźnikami.
Króćce gaźnika są niezniszczone, może je wypoleruję od środka i pozaokrąglam kilka krawędzi.

09.07.2010
Oba gaźniki wyczyszczone i złożone do kupy. Porobiłem trochę zdjęć, wrzucę je później gdzieś i podam linka.
Jutro montaż i chwila prawdy - odpali czy nie odpali. Przestawiłem też iglice na nieco uboższą mieszankę (jest 5 rowków, zapadka była na 4-tym, teraz jest na 2-gim). Możliwe że będę musiał to jeszcze skorygować.
Ustawiłem też przepustnice żeby równo się odchylały (taka wstępna synchronizacja gaźników).

10.07.2010
Właśnie wrzucam zdjęcia na mojego chomika:
http://chomikuj.pl/tamik78
Gaźnik zamontuję jutro z rana - upał jak diabli...

11.07.2010
Gaźnik zamontowany. Wyregulowałem wolne obroty, chodzi bardzo ładnie. Niestety nadal się dusi (ale jedynie podczas jazdy) gdy przekraczam 4-5tyś obr/min. Chyba jest coś nie tak z poziomem paliwa w komorze pływakowej. Wygląda na to że mieszanka jest zbyt bogata, mimo przestawienia iglicy.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

PoprzedniaNastępna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron