Odebrałem Cruisera...i kilka pytań

Odebrałem Cruisera...i kilka pytań

Postautor: cruenzo dodano: 18 maja 2010, 22:17

Czołem!

Teraz już jestem motocyklista pełną gębą :-D
Odebrałem dziś mojego chinola i mam kilka pytań do wtajemniczonych.
- po prawej stronie, tak pod siedzeniem kierowcy zwisa sobie taki przezroczysty wężyk. Dość długi. co t może być?
- skąd mam wiedzieć, ze paliwo mi się kończy i trzeba tankować bo nie ma tam wskaźnika ilości paliwa?
- jak jest z tym kranikiem? jak na niego patrzeć? mam na myśli to, że jak go postawię w pionie to jak rozpoznać jego obecna funkcję?
- nie działa mi światło "stop" przy hamulcu ręcznym? jak to sprawdzić/usunąć czy jechać do serwisu i się nie certolić?

na chwilę obecną to tyle pytań. jak coś zauważę to dopiszę
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Odebrałem Cruisera...i kilka pytań

Postautor: skopi dodano: 18 maja 2010, 22:45

nie pierdziel sie i jedź do serwisu , powinni ci oddać motocykl w pełni sprawny żadaj wymiany na sprawny.Powinni ci dać pojazd wolny od wad a takiego Tobie nie dali
Ostatnio zmieniony 18 maja 2010, 22:55 przez skopi, łącznie zmieniany 1 raz
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Odebrałem Cruisera...i kilka pytań

Postautor: KaeM dodano: 18 maja 2010, 22:52

cruenzo pisze:- po prawej stronie, tak pod siedzeniem kierowcy zwisa sobie taki przezroczysty wężyk. Dość długi. co t może być?
- skąd mam wiedzieć, ze paliwo mi się kończy i trzeba tankować bo nie ma tam wskaźnika ilości paliwa?
- jak jest z tym kranikiem? jak na niego patrzeć? mam na myśli to, że jak go postawię w pionie to jak rozpoznać jego obecna funkcję?

wężyk to pewnie wyprowadzenie z akumulatora, upewnij się że wylot nie jest skierowany na ramę czy inny element, gdyby coś miało z niego kapać, ma kapać na ziemię
z paliwem jeśli nie ma wskaźnika poziomu to się przyzwyczaisz i nauczysz po ilu kilometrach tankować,
poza tym jest rezerwa, jak braknie, przekręcasz kranik i wtedy spokojnie, bez stresu pod dystrybutor.
Kranik u mnie w pozycji skrzydełka (tak je nazwijmy) w dół to normalne położenie do jazdy, otwarty dopływ paliwa, skrzydełko w lewo - zamknięty, skrzydełko w górę - rezerwa,
pewnie u Ciebie jest tak samo, ale to może Grzeno potwierdzi.
Awatar użytkownika
KaeM
Forumowicz
 
Posty: 504
Rejestracja: 23 sie 2009, 13:11
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: BMW F800ST
Płeć: mężczyzna
Wiek: 53

Odebrałem Cruisera...i kilka pytań

Postautor: cruenzo dodano: 18 maja 2010, 23:07

KaeM pisze:wężyk to pewnie wyprowadzenie z akumulatora, upewnij się że wylot nie jest skierowany na ramę czy inny element, gdyby coś miało z niego kapać, ma kapać na ziemię
z paliwem jeśli nie ma wskaźnika poziomu to się przyzwyczaisz i nauczysz po ilu kilometrach tankować,
poza tym jest rezerwa, jak braknie, przekręcasz kranik i wtedy spokojnie, bez stresu pod dystrybutor.
Kranik u mnie w pozycji skrzydełka (tak je nazwijmy) w dół to normalne położenie do jazdy, otwarty dopływ paliwa, skrzydełko w lewo - zamknięty, skrzydełko w górę - rezerwa,
pewnie u Ciebie jest tak samo, ale to może Grzeno potwierdzi.


byc może...wziąłem na język to było takie kwaśnawe :-)
ale zapytam...po kiego to tam jest?
a z tym kranikiem...jak mam full bak i mam w opcji rezerwy to coś się stać złego może?
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Odebrałem Cruisera...i kilka pytań

Postautor: tamik78 dodano: 18 maja 2010, 23:26

Ten wężyk ma jednym końcem iść do akumulatora (powinno być w nim miejsce do podpięcia tego właśnie wężyka), drugi koniec wężyka tak jak KaeM pisał ma być skierowany tak żeby ewentualny nadmiar elektrolitu lub jakieś pary swobodnie wylatywały. I najlepiej nie na motocykl bo to przecież roztwór kwasu siarkowego :)

Co do kranika - jak będziesz jechał na rezerwie i skończy się paliwo to kaplica - pozostaje pchanie motocykla lub piesza wycieczka po paliwo, ewentualnie może się ktoś zatrzyma i pomoże. A tak przekręcasz kranik i masz jeszcze te kilka litrów a przy spalaniu 250'tki to naprawdę sporo. Dodatkowo na dnie zbiornika stopniowo gromadzą się zanieczyszczenia, które w przypadku jazdy "na rezerwie" aż do braku paliwa mogą zostać zaciągnięte i dostaną się do gaźnika - dlatego warto założyć filtr paliwa (niby jest taka siateczka na rurce od kranika w samym baku która robi za wstępny filtr paliwa, ale nie wiadomo czy dobrze zadziała).
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Odebrałem Cruisera...i kilka pytań

Postautor: cruenzo dodano: 18 maja 2010, 23:33

no filtr paliwa mam już założony :-))
a z tym wężykiem to tak jak przypuszczałem...jakby te pary się nagromadziły i kierowca walnął by bąka i doszłoby do zapłonu to wyleciałby od razu na księżyc :rotfl:
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Odebrałem Cruisera...i kilka pytań

Postautor: Grzeno dodano: 18 maja 2010, 23:43

Obrazek

W tej pozycji co na focie kranik zamknięty
Na wymienionym już tak zwanym skrzydełku jak widzisz jest strona grubsza i chudsza ,na grubszej masz wcięcie,wcięciem do góry kranik otwarty w dól rezerwa.
Wężyk jak koledzy podpowiadają.
Pod klamką hamulca jest pstryczek elektryczek w kondonie ,naciśnij klamkę a palcem pomacaj tylko ostro po tym kondonie i zobacz co się dzieje .
Jak coś to pytaj śmiało i na początek nic się nie przejmuj zawsze może coś wyjść .
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1463
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Odebrałem Cruisera...i kilka pytań

Postautor: cruenzo dodano: 18 maja 2010, 23:49

Grzeno mój guru.... Dzięki za odpowiedź!
co do kranika, to zapytałem, bo w instrukcji obsługi jest odwrotnie pokazane, tzn tym wcięciem i grubsza stroną do dołu oznacza wg nich otwarte!
natomiast ten pstryczek namierzyłem od razu, ale nie wiem jak się do tego zabrać. widziałem ze cały ten "moduł" trzyma się na śrubce i jakby ją odkręcić powinno dać się to otworzyć i zobaczyć jak toto wygląda. Dobrze kombinuję?
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Odebrałem Cruisera...i kilka pytań

Postautor: Grzeno dodano: 18 maja 2010, 23:56

Kombinuj kombinuj ,naj posprawdzaj kostki

a bym zapomniał uprzedzając pytanie, kostki masz z lewej strony pod plastikowym chromowanym deklem ,z prawej taki sam dekiel tylko z wężykiem tam jest filtr powietrza
Charlej Chininson/V-Stromx2/VN-900/NC750X
Awatar użytkownika
Grzeno
Klubowicz
 
Posty: 1463
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:32
Lokalizacja: Gdańsk (na blachach) GD ....
Motocykl: CHARLEJ CHININSON/Vstrom/VN900
Tel. kom.: 792550845
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Odebrałem Cruisera...i kilka pytań

Postautor: cruenzo dodano: 19 maja 2010, 00:04

masz na myśli te dekle w kształcie kropli?
Awatar użytkownika
cruenzo
Klubowicz
 
Posty: 2022
Rejestracja: 10 lut 2010, 21:42
Lokalizacja: Warszawa -> Kettering U.K.
Motocykl: Junak w skali 1/24
Tel. kom.: 888691054
Płeć: mężczyzna
Wiek: 47

Następna

Wróć do Cruiser 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości