Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: tamik78 dodano: 25 lip 2010, 14:44

25.07.2010.
Wczoraj zlałem stare paliwo z baku i z komór pływakowych. Zapomniałem że miałem 98. Niektórzy twierdzą że na 98 silnik może mieć trudności z wkręcaniem się na wysokie obroty. Hmm. Dla porządku zalałem bak 95. Poprawy nie zauważyłem, może nawet się pogorszyło.
Tym razem po kolejnej lekturze książki "Gaźniki motocyklowe" zapamiętałem sobie na jakie objawy zwrócić uwagę.
Wolne obroty - silnik pracuje poprawnie, oba cylindry.
Średnie obroty - silnik dusi się od około 4-5tyś, ale jak już się wkręci na 7 to znowu pracuje poprawnie.
Wysokie obroty - w miarę poprawna praca (sprawdzałem bardzo krótko bo silnik na postoju tego nie lubi).
Z tego co się doczytałem jeśli szwankują średnie obroty można to wyregulować przestawiając położenie iglicy (zakładamy że poziom paliwa w komorze pływakowej jest dobry). Nie zauważyłem czarnego dymu z tłumika przy 5tyś obrotów czyli mieszanka raczej nie była zbyt bogata. Do tego przecież przy montażu gaźnika zubożyłem mieszankę. Na szczęście iglicę da się przestawić bez wyjmowania całego gaźnika (wystarczy odkręcić pokrywy), po odkręceniu zbiornika paliwa jest całkiem dobry dostęp. Przestawiłem iglicę o jeden rowek, teraz jest w pozycji środkowej (czyli na 3-ci rowek z 5-ciu). Poprzednio iglica była na 4-tym (licząc rowki od strony z rowkami w kierunku dyszy paliwa). Pomogło. Teraz silnik dobrze wkręca się na obroty. Na razie zostawię jak jest, trzeba się przejechać kilkadziesiąt kilometrów, potem sprawdzić świece. Jak wszystko będzie OK to tak zostawię, jeśli nie - iglice pójdą na 4-ty rowek.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: gzelson dodano: 25 lip 2010, 16:04

Tamik, nie wiesz czym moze byc spowodowane 'gasniecie' jednego cylindra przy dodawaniu gazu z obrotow jalowych ? np przy ruszaniu z miejsca bardzo czesto jeden cylinder po prostu przestaje pracowac, jezeli przytrzymam go na gazie i wejdzie na wyzsze obroty, to spowrotem zaczyna pracowac.
wymienilem fajki na swiece, swiece i nic nie pomoglo.
gzelson
 

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: tamik78 dodano: 25 lip 2010, 17:16

Hmm. Gaźnik o ile się nie mylę masz jeden czyli teoretycznie idzie taka sama mieszanka paliwowa do obu cylindrów. Nie wiem jak wygląda w środku gaźnik od V'ki. Idziesz dobrym tropem sprawdzając układ zapłonowy. Sprawdź jeszcze czy na obu świecach jest dobra iskra, przewody zapłonowe od cewki do świecy i ich połączenia do cewki i fajki a także stronę pierwotną cewki (przewód od modułu CDI do cewki).
Zobacz jeszcze czy silnik nie łapie lewego powietrza (czyli sprawdź króćce, filtr powietrza czy jest cały i czy nie jest brudny oraz oczywiście czy połączenie gaźnik-filtr powietrza jest szczelne). Nie mam V'ki więc więcej nie podpowiem. Zakładam że silnik miałeś dobrze rozgrzany.
Dodatkowo ten temat to nie jest najlepsze miejsce na zadawanie tego typu pytań bo dotyczy motocykla z rzędowym silnikiem.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: gzelson dodano: 25 lip 2010, 17:19

masz racje, wybacz :)
gzelson
 

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: tamik78 dodano: 31 lip 2010, 23:30

31.07.2010.
Przestawiłem iglice na 4-ty rowek, teraz nie ma "dziury" w mocy na średnich obrotach.
01.08.2010.
Krótka jazda testowa przebiegła pomyślnie. Razem 150km po okolicznych bocznych drogach. Jak trzeba "setka" wskakuje bez oporów, ale najfajniej jedzie się 70-80km/h.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: mike_russ dodano: 04 sie 2010, 17:42

Jak trzeba "setka" wskakuje bez oporów, ale najfajniej jedzie się 70-80km/h.


I oto właśnie chodzi! :))
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: tamik78 dodano: 02 wrz 2010, 19:29

W motocyklu właśnie został wymieniony olej na Motul 5100. Na razie pogoda nie dopisuje więc trudno jednoznacznie stwierdzić czy skrzynia pracuje lepiej - przejechałem za krótki kawałek.
tamik78
Sympatyk
 
Posty: 358
Rejestracja: 20 mar 2009, 22:59
Motocykl: zielony

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: Deamiens dodano: 11 wrz 2010, 22:19

Chyba przyszło mi kontynuować temat :) .

Może zacznę od wad tegoż motocyklika:
- kufry są dla ozdoby i na kilka kluczy + pokrowiec, muszę kupić sakwy z prawdziwego zdarzenia jesli chcę cokolwiek przewieźć
- krótkie przełożenia, ew. brakuje jeszcze z 2 biegów :D ogólnie chyba wypadałoby założyć z tyłu mniejszą zębatkę
- wypadałoby założyć na manetki jakieś gąbkowe nakładki czy coś w ten deseń, te są po prostu dla mnie zbyt małe
- o komforcie się nie wypowiem, powód poniżej :D
- muszę naciągnąć łańcuch juz po jednej, króciutkiej przejażdżce :D

No i spalanie... Jakby nie patrzeć bardzo mozliwe, że ma ono jakiś związek ze stylem jazdy, ale troche ponad 500km na raz nie sprzyja powolnemu turlaniu się i kontemplowaniu widoków (zwłaszcza, że przez większą część trasy było zimno, mokro i momentami padało). Do rzeczy:
- na 9,31l zrobiłem 208km - prędkość w granicach 80-110, tylko trasa, zapięta 5 i tyle, 4,47l/100km poszło.
- na 9,24l zrobiłem 204km - tutaj poszedłem na całość (dystans od kawałek przed Warszawą do dużego kawałka przed Lublinem), prędkość 90-120 (oczywiście licznikowe), lewy kierunkowskaz i środkiem (pomijając jakieś pół godziny w stolicy - zwykły ruch miejski). Ogólnie starałem się trzymać 110kmph... No i swoje wziął: 4,53l/100km.
Przez cały dzień wlałem do baku 27,38l (nie liczę oczywiście "Tamikowego" paliwa), startowałem z przebiegiem całkowitym 9311 o ile się nie mylę, dzień zakończyłem z 9915 i 3/4 baku. Sama trasa Gdańsk-Lublin trwała... nie wiem dokladnie ile, w domu byłem 17:30, Tamik pewnie będzie wiedział o której wystartowałem, jakoś około 9:30-10:00. Za jakiś tydzień planuję zrobić ok 200km z prędkościami rzędu 60-80, powinno być o wiele milej dla portfela, a i jakieś porównanie będzie :).

To może na koniec zalety?
- z zapałem podołał prędkościom średnim zbliżonym do maksymalnych
- po kilku drobnych usprawnieniach będzie całkiem przyjemny motorek do spokojnej turystyki a nie wyścigów z puszkami
- ładnie wygląda :D
- nieźle się zbiera do 100kmph, do 110 tak sobie, do 120 to już bujanie
- nie jest aż tak tragicznie z komfortem jak niektórzy piszą :P
- pasażerka twierdzi, że ma wygodne siedzenie pasażera i oparcie :D

Nie wiem co jeszcze dodać, gdyby coś kogoś interesowało to może odpowiem ;]. Podsumowując jak na razie jestem zadowolony, bo widzę w nim potencjał całkowicie inny niż dzisiejsza jazda ;].

edit://

I jeszcze 2 drobiazgi o których zapomnialem napisać bo byłem zbyt padnięty:
+ nie wiem o czym ktoś myśli mówiąc "zła praca skrzyni biegów", fakt, z luzem jeszcze mam problemy ale coraz mniejsze, biegi zmieniają się idealnie... tylko dźwignia - muszę podnieść stopę przy zmianie, inaczej nie dam rady
- po nagrzaniu zdarzyło mu się gasnąć na wolnych obrotach, a po pulsacyjnym dodaniu gazu na np. światłach gaśnie w 90%. Jak będzie czas, regulacja wolnych obrotów się kłania :).
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 37

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: eNgine dodano: 12 wrz 2010, 09:59

2 wnioski: masz ewidentnie rozregulowany gaźnik, pali ci 1-1,5l za dużo, a po drugie łańcuch należy smarować przynajmniej co te 500 km i po jeździe w deszczu - jeśli tego nie będziesz robił to zużyje się błyskawicznie, a naciągać powinieneś dopiero jak luz przekracza 35 mm.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Kinroad (XIN-TIAN) XT250-16 Black Cyclone

Postautor: mike_russ dodano: 12 wrz 2010, 18:03

Jeżeli chodzi o skrzynię biegów, to miałem na myśli właśnie szukanie luzu - Jak widać zmiana oleju pomogła. :))
Życzę, aby dobrze służył, wiem, że maszynka wygodna, niestety, nie miałbym gdzie go trzymać - Lisek mieści mi się w szopce idealnie, a Kinia by była troszkę za duża (drzwi bym nie zamknął). Przy okazji, szykując się do zakupu, nazywałem maszynkę "Kinia" ;) Nie wiem, czy tak zostawisz, czy nie, z tego co wiem, Tamik nie nadał jej imienia, ale do już w innym temacie... :))

Co do gaźnika, to Tamik regulował go sam i, nie umniejszając jego umiejętnościom, myślę, że nie zaszkodziła by mu ponowna regulacja w porządnym warsztacie, z synchronizacją na wakuometrze, i tak dalej. Wiadomo, że "na oko" dłubiąc na parkingu, trudno o taką dokładność, jaką można uzyskać mając odpowiednie narzędzia i przyrządy.

Trochę mi szkoda, ale musiała zwyciężyć ekonomia, kupiłem mniejszy i sobie chwalę: na 15l- 300km, a jeszcze sporo w baku chlupie, i do rezerwy daleko :))
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

PoprzedniaNastępna

Wróć do inne motocykle...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron