filtr oleju

filtr oleju

Postautor: REMIKP dodano: 26 mar 2011, 00:32

Szkoda gadać mechanicy "na każdym biegu" co to ma mówić laikowi zanim coś napiszesz to pomyśl albo przeczytaj co napisałeś
dpcieranie silnika polega na równomiernym obciążaniu, Powinno unikać sie gwałrownego obciążania silnika, nie obciążania go, to oznacza iż powinien kolega delikatnie ruszać nie przyspieszać gwałtownie do około 1000000 km wtedy będzie bezpiecznie dla silnika i kierowcy czyli spokojna jazda emerycka i dotrze się jak się patrzy. (z tym 1000000 to oczywiście żart nie przeciązać to podstawowa zasada)
REMIKP
 

filtr oleju

Postautor: skopi dodano: 26 mar 2011, 08:54

ja do 1,500 jezdziłem max do 75-80 km godz,chociaż zdazało się pociagnąć przez krótką chilę maksa ale sporadycznie podczas np wyprzedzania , poźniek juź ile fabryka :rotfl: dala, toć to nie polska produkcja gdzie luzy technologiczne były większe niż w zachodnich 15 latkach.najważniejsze moim zdaniem sa pierwsze wymiany oleju wtedy najwięcej syfu schodzi
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

filtr oleju

Postautor: dziapi dodano: 26 mar 2011, 22:39

sylwek08051979 pisze:panowie a napiszcie po ilu km najlepiej wymienic pierwszy raz olej w julku

Jeśli moto jest nowe, a tak by wynikało ztwojego opisu (250 km przejechane), to wymiany oleju i sposób docierania powinien być opisany w instrukcji.
W R-150 wg instrukcji pierwsza wymiana oleju po 500 km, następna po 1000km i kolejne co 2000km.
Awatar użytkownika
dziapi
Forumowicz
 
Posty: 82
Rejestracja: 10 gru 2010, 21:17
Lokalizacja: okolice Krosna
Motocykl: V-star XVS 650 A
Płeć: mężczyzna
Wiek: 63

filtr oleju

Postautor: mike_russ dodano: 26 mar 2011, 23:44

W R-150 wg instrukcji pierwsza wymiana oleju po 500 km, następna po 1000km i kolejne co 2000km.

I tego się trzymaj, bo i w k-125 tak jest (ilość oleju w silniku zbliżona). Z tym że pierwszą wymianę nie zaszkodzi zrobić wcześniej (ja robiłem po 300km przebiegu z hakiem) bo się olej na docieraniu mocno zanieczyszcza opiłkami. Mój po pierwszej wymianie był aż srebrzysty, widać było zawieszony metaliczny pył. Teraz wymieniałem przy 1100km na liczniku (druga zmiana) po zimie i był zdrowo już spracowany. Na pewno lepiej częściej zmieniać niż rzadziej, szczególnie w nowym silniku.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

filtr oleju

Postautor: Luca dodano: 28 mar 2011, 09:42

sylwek08051979 pisze:panowie a napiszcie po ilu km najlepiej wymienic pierwszy raz olej w julku

Już po 100km można wymienić, bo przy pierwszych kilometrach tworzy się najwięcej opiłków. Te pierwsze kilometry są najważniejsze.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Re: filtr oleju

Postautor: matbewh dodano: 27 sie 2013, 14:08

to jak to jest z tym filtrem oleju? Ja u siebie nic takiego nie widzę nad korkiem spustowym jest raczej przepastna dziura niż filtr z jakąś siatką.Może powinien tam być? (moto używka). W pokrywie sprzęgła odśrodkowy też ktoś napisał.... hmm nie mam już pojęcia a czas wymiany już sie zbliża...
Awatar użytkownika
matbewh
Forumowicz
 
Posty: 38
Rejestracja: 03 mar 2013, 14:31
Motocykl: Romet r 150 BLACK HAMSTER 2009
Płeć: mężczyzna

Re: filtr oleju

Postautor: skawmid dodano: 27 sie 2013, 14:13

A w R250 jest (są) taki filtr bo ja do pory też niczego takiego nie zauważyłem? :(
Lewa w górę i do przodu:)
Awatar użytkownika
skawmid
Forumowicz
 
Posty: 151
Rejestracja: 14 lip 2012, 11:01
Lokalizacja: Kraków
Motocykl: Jinlun 250 - teraz symatyk
Płeć: mężczyzna
Wiek: 72

Re: filtr oleju

Postautor: Szubi dodano: 27 sie 2013, 16:31

w Jinlunie 150 (to prawdopodobnie też w Romecie R150) jest filtr oleju. Jest to takie metalowe sitko, przypominające naparstek. Do tego dochodzi sprężyna w którą wkładamy filtr i zamykamy śrubą spustową.
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: filtr oleju

Postautor: matbewh dodano: 28 sie 2013, 17:25

tak tak już znalazłem po ewej stronie silnika z boku na dole. Filtr czyściutki był ale przeczyściłem na wszelki wypadek. więcej tałatajstwa przylepia się do śruby spustowej, to jest chyba taki filtr że jeśli się coś całkiem rozsypie żeby nie robiło daszych szkód;) Swoją drogą czy stosujecie jakieś płukanki do silnika itp? ja po wlaniu świeżutkiego oleju (i spuszczeniu starego na ciepłym silniku) odpalam i patrzę na okienko poziomu oleju a olej po dodaniu gazu zrobił się ciemny, potem znów jasny. Tak więc trochę starego szlamu jednak zostało i zastanawiam się czy nie zrobić następnym razem jakiegoś płukania żeby po wymianie olej był rzeczywiście nowy.
Czy stosował ktoś ceramizer w tych motorkach? na stronie pisza że nie można stosować ze sprzęgłem metal-metal czy coś takiego a można w niemet-niemet, met-niemet. Jakie z tych typów są w rometach? Myślę o wlaniu tego żeby zabezpieczyć silnik przed zużyciem. Nie mam z min żadnych problemów ae tak dla profilaktyki. Stosowałem to w 2 autach- Fiat Brava- zwiększyła się kompresja i silnik mocno zużyty dawał radę do końca aż padła skrzynia do której nic nie lałem;), teraz daewoo Matiz- autko troche lepij chodzi, dużo mniej się grzeje tak więc jeśli typ silnika pozwoli to chetnie bym to zastosował zwłaszcza że jeżdże często motorkiem obciążonym z pasażerem i bagażem.
Awatar użytkownika
matbewh
Forumowicz
 
Posty: 38
Rejestracja: 03 mar 2013, 14:31
Motocykl: Romet r 150 BLACK HAMSTER 2009
Płeć: mężczyzna

Poprzednia

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

cron