Zipp Nitro 250 Przebieg 1500 km

Zipp Nitro 250 Przebieg 1500 km

Postautor: Zipper dodano: 24 sie 2011, 18:06

Oto krótki opis wrażeń z eksploatacji po przebiegu 1500 km. Najpierw może słówko o tym co ulepszyłem. Zaraz po kupnie dołożyłem filtr paliwa, prosta czynność, nie wymaga opisywania - ot zamocowałem go między kranikiem i gaźnikiem, przecinając przewód paliwa i mocując za pomocą małych opasek zaciskowych (takich ze śrubką) wspomniany filtr. Poza tym założyłem po kupnie alarm, z powiadomieniem na pilota, zapłaciłem za niego w sklepie internetowym nieco ponad 180 zł. DO alarmu została dołączona tak dokładna instrukcja montażu, że założenie nie sprawiło mi kłopotu. Potrzebny był miernik by np. sprawdzić gdzie pojawia się "+" po włączeniu zapłonu,ale to jedyna trudność. Montując alarm pominąłem jego część (nie podłączyłem) która służy do zapalania z pilota - uznałem,że nie jest mi to potrzebne, a w motocyklu, który ma zapłon odłączany przy otwartej podpórce, kranik mechaniczny (nie podciśnieniowy), ten czerwony przycisk na kierownicy blokujący zapłon - po prostu odpalanie z pilota nie jest potrzebne. A teraz konkretnie eksploatacja - motor sam serwisuje, posiłkując się niekiedy wiedzą zdobytą u serwisanta, który nie robi tajemnic i poradzi mi to i owo. Olej wymieniłem po przebiegu 400 km na Motul 5000 (10W/40) półsyntetyk - uznałem,że będzie lepszy niż olej zalecany w instrukcji obsługi o tej samej klasie lepkości i też półsyntetyk ale marki Zipp. Na chińskie opony wszyscy narzekają, prawdą jest,że są śliskie. Narazie ich jednak nie zmieniam, moje prędkości podróżne to 70-90 km/h, więc to co jest wystarcza. Przy przebiegu 420 km stwierdziłem, że łańcuch wymaga naciągnięcia,ale gorsze było to, że już był wyciągnięty nierównomiernie. I to mnie lekko wkurzyło. Kupiłem więc łańcuch dobrej marki, "RK" - japoński, typ 530, , oringowy (by uprzedzić pytania - zmieścił się bez kłopotu) do motocykli o o wiele większych mocach, zakuwany, nie z zapinką jak w oryginale. Pojechałem do serwisu, tam wytargowałem, że w ramach gwarancji wykonają usługę wymiany łańcucha oraz dołożą nowe zębatki (by nie zakładać na te już używane). W ten sposób mam zestaw napędowy być może nawet dożywotni, bo chińskie zębatki, w przeciwieństwie do łańcuchów są ponoć niezłe. Od tej pory, czy ponad 1000 km, nie zmienił się naciąg łańcucha, jest on także taki sam na każdym jego odcinku - i tak ma być. Jeśli chodzi o odpalanie silnika, miałem z tym związane obawy, bo ludzie piszą, że im Nitro nie odpala. W moim przypadku tak nie jest, ładnie zapala zarówno zimny jak i ciepły, ponadto w ciepłe dni zapalając zimny ssanie można zmniejszyć od razu po odpaleniu a zamknąć po czasie krótszym niż minuta i silnik płynnie pracuje, dobrze zapala także w wilgotne dni. Zużycie paliwa - jak dla mnie absolutna rewelacja! Tankuję co około 200 km, leję pod korek (a dokładnie do dolnej krawędzi wlewu. Wynik: spalanie waha się między 2,6 l/100 km a 2,9 l/100 km. Jestem tym mile zaskoczony, uważam, że jest się z czego cieszyć. Ten mniejszy poziom jest osiągany przy jeździe z przewagą trasy, a większy z przewagą miasta. Zaliczam przeloty w jedną stronę po 80 km (do znajomych, rodziny), pojazd jak najbardziej się nadaje do tego celu, pozycja jest jak dla mnie wygodna (mam 180 cm, 80 kg wagi). W podsumowaniu stwierdzam,że jestem z Nitro zadowolony, nie zawiódł mnie ani razu, wszystko działa jak należy, a zużycie paliwa jest na, jak dla mnie, rewelacyjnie niskim poziomie. Tak więc, po przebiegu 1500 km, ocena jak najbardziej pozytywna. Może to wynik tego, że motor "odwdzięcza mi się" za to,że owszem dużo jeżdzę,ale też go dopieszczam (porządny łańcuch i olej), ale jeżdżę też "normalnie", bo np nie próbuję jakie osiąga max prędkości na poszczególnych biegach, unikam dziur, bocznych dróg. :motor:
Zipper
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:33
Motocykl: Zipp Nitro 250
Płeć: mężczyzna

Zipp Nitro 250 Przebieg 1500 km

Postautor: bebo73 dodano: 24 sie 2011, 19:36

do łancucha uzywaj smaru w sprayu ,zadzwon sobie do producenta po ilu trzeba ruszyc zaworki i jakie wartosci szczelin . i to koniec zakresu serwisowania ja takze sam robie przy swoim romecie i jest ok gwarancia zleciała bezawaryjnie bez serwisowania w serwisie -serwis to ja regularna wymiana oleju i przeglądy to podstawa zadowolenia z motoi bezpieczenstwa na drodze :motor: pozdrowienia
Awatar użytkownika
bebo73
Forumowicz
 
Posty: 22
Rejestracja: 12 cze 2010, 20:48
Lokalizacja: SOSNOWIEC
Motocykl: ROMET 125Z
Płeć: mężczyzna

Zipp Nitro 250 Przebieg 1500 km

Postautor: Zipper dodano: 24 sie 2011, 20:10

bebo73 pisze:do łancucha uzywaj smaru w sprayu ,zadzwon sobie do producenta po ilu trzeba ruszyc zaworki i jakie wartosci szczelin . i to koniec zakresu serwisowania ja takze sam robie przy swoim romecie i jest ok gwarancia zleciała bezawaryjnie bez serwisowania w serwisie -serwis to ja regularna wymiana oleju i przeglądy to podstawa zadowolenia z motoi bezpieczenstwa na drodze :motor: pozdrowienia



Jeśli chodzi o zawory to zaopatrzyłem się w narzędzia (klucz z kwadratowym otworem, szczelinomierz) i chciałem do nich zajrzeć,ale jest problem. Po wymontowaniu zbiornika paliwa, by mieć z góry dostęp do pokrywy zaworów widać dwie duże śruby (śruba to 17, ale ma pod sobą duży kołnierz - odkręca się razem z tym kołnierzem). Po ich odkręceniu (po jednej z każdej strony pokrywy - bo to silnik dwuzaworowy) widać zawory - tak więc wydawać by się mogło, że sprawdzenie luzu i regulacja to prosta sprawa. Ale jest kłopot - zawory są w tym otworze dobrze widoczne,ale na tyle głęboko, że nie wsunę szczelinomierza. Po co więc są te śruby, by sobie popatrzeć, że zawory w ogóle są, istnieją? Wyregulować by się dało, jest nakrętka blokująca, śruba regulacyjna, ale ten dostęp (a właściwie jego brak). by włożyć szczelinomierz, to dla mnie zagadka. Oczywiście możliwe, że zawory się reguluje po zdjęciu pokrywy zaworów,ale po pierwsze by zdjąć tę pokrywę może być za mało miejsca do ramy (zdjęcie pokrywy zaworów zapewne wymaga jej uniesienia a tam jest bardzo ciasno), a po drugie nie wiem czy jak ją zdejmę to nie rozsypie mi się cały rozrząd - bo coś może być mocowane do tej pokrywy. Muszę to sprawdzić, może mechanik w serwisie coś podpowie, albo Szanowni Forumowicze? :D
Zipper
Forumowicz
 
Posty: 9
Rejestracja: 28 lip 2011, 15:33
Motocykl: Zipp Nitro 250
Płeć: mężczyzna

Zipp Nitro 250 Przebieg 1500 km

Postautor: Luca dodano: 25 sie 2011, 09:52

bebo73 pisze:do łancucha uzywaj smaru w sprayu

A potem jak ci się rozwali łańcuch, rachunek za nowy wyślij koledze bebo73.
Tyle było na temat smarowania łańcucha :mur:
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Zipp Nitro 250 Przebieg 1500 km

Postautor: Deamiens dodano: 25 sie 2011, 11:01

A mnie wcześniej kusiło napisać "zaraz Luca powie co myśli na temat smarowania sprayem" :))
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Zipp Nitro 250 Przebieg 1500 km

Postautor: mlynaszz dodano: 25 sie 2011, 11:06

Zipper pisze: Kupiłem więc łańcuch dobrej marki, "RK" - japoński, typ 530, , oringowy (podkreślenie moje -J.) (by uprzedzić pytania - zmieścił się bez kłopotu) do motocykli o o wiele większych mocach, zakuwany, nie z zapinką jak w oryginale.



Luca pisze:
bebo73 pisze:do łancucha uzywaj smaru w sprayu

A potem jak ci się rozwali łańcuch, rachunek za nowy wyślij koledze bebo73.
Tyle było na temat smarowania łańcucha :mur:


:?: :?: :?:
Awatar użytkownika
mlynaszz
Zarząd KCM
 
Posty: 3131
Rejestracja: 08 sie 2008, 07:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: CHN->JP->I->GB->JP
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Zipp Nitro 250 Przebieg 1500 km

Postautor: Luca dodano: 25 sie 2011, 15:45

mlynaszz pisze: :?: :?: :?:

Ale, że tak jaja se robisz z tymi pytajnikami :D
Bezoringowy chiński łańcuch na sprayu wytrzyma ze 3tyś a na przekładniowym potrafi 40 tyś śmignąć.
Czy widać różnicę :?: :?: :?:
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Zipp Nitro 250 Przebieg 1500 km

Postautor: mike_russ dodano: 25 sie 2011, 19:24

Luca, Ale on ma łańcuch ORINGOWY właśnie. Jeszcze raz:

Kupiłem więc łańcuch dobrej marki, "RK" - japoński, typ 530, , oringowy[(podkreślenie moje -J.) (by uprzedzić pytania - zmieścił się bez kłopotu) do motocykli o o wiele większych mocach, zakuwany, nie z zapinką jak w oryginale.

A oringowy- to olejem nie nie... Niestety, tu konieczny spray

Choć prywatnie się zgadzam, oringowy łańcuch do "chińczyka" to zbytek, lepiej moim zdaniem bez udziwnień, tylko oliwy nie żałować ;)
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Zipp Nitro 250 Przebieg 1500 km

Postautor: mlynaszz dodano: 25 sie 2011, 21:16

mike_russ pisze:Luca, Ale on ma łańcuch ORINGOWY właśnie. Jeszcze raz:

Kupiłem więc łańcuch dobrej marki, "RK" - japoński, typ 530, , oringowy[(podkreślenie moje -J.) (by uprzedzić pytania - zmieścił się bez kłopotu) do motocykli o o wiele większych mocach, zakuwany, nie z zapinką jak w oryginale.

A oringowy- to olejem nie nie... Niestety, tu konieczny spray



No właśnie ooooo toooo mnie chodziło :D :D :D
Awatar użytkownika
mlynaszz
Zarząd KCM
 
Posty: 3131
Rejestracja: 08 sie 2008, 07:22
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: CHN->JP->I->GB->JP
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Zipp Nitro 250 Przebieg 1500 km

Postautor: Luca dodano: 26 sie 2011, 09:31

Uuups, nie doczytałem, że jest oringowy :pliz:
Przy oringowym to już jak komu wygodniej, choć nadal przekładniówka ma najlepsze wyniki przebiegów, ale sprayem za to nie trzeba się paprać i jest wygodny.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Następna

Wróć do Pozostałe

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron