jaki łańcuch

jaki łańcuch

Postautor: Szubi dodano: 02 sty 2012, 16:32

Karol pisze:X-ringa smarujesz, jak O-ringa, czyli sprayami.


czyli drogo _boisie te spraye kosztują 30-50 zł i na krótko starczają a Hipol 15-16 zł i wciąż go mam (a smaruję co 3-4 dni) :)

więc chyba kupię RK bezoringowy wzmocniony - tani łańcuch i eksploatacja
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

jaki łańcuch

Postautor: Dobry dodano: 02 sty 2012, 18:16

Nie ma różnicy jaki łańcuch oring xring smaruj dalej hipolem a będziesz się cieszył długo zakupioną nową kierą jak nie przeżyje moto jeszcze ;) w przypadku xringowego
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

jaki łańcuch

Postautor: Luca dodano: 03 sty 2012, 09:52

szubiszu pisze:a ja nadal łamię głowę jaki łańcuch :mur:
mam 3 opcje:
1) firmy RK bezoringowy wzmocniony za ok.70-80 zł
2) firmy DID bezoringowy wzmocniony za ok.180-190 zł
3) firmy RK X-ring wzmocniony wyprzedaż za ok.145 zł

Opcja nr 1 i smarowanie olejem przekładniowym. :)
Chyba, że smarowanie jest dla ciebie kłopotliwe i chcesz mieć zawsze czyste łapki, to dla wygody X-ring i spray.
Na nr2 szkoda kasy.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

jaki łańcuch

Postautor: selmen dodano: 03 sty 2012, 11:56

Polecam czeskie łańcuchy 428H. Tani i nierozciągliwy: http://allegro.pl/lancuch-napedowy-jawa ... 19633.html
Przez jakie 4000 km naciagałem kontrolnie ze 3 razy. Ani razu nie spadł. Przed kupnem policzyć ogniwka w swoim :ojoj:
Non Omnis Moriar...
Awatar użytkownika
selmen
Klubowicz
 
Posty: 1465
Rejestracja: 19 sie 2010, 22:08
Lokalizacja: Białystok; Czerwony Bór
Motocykl: WSK;KZ550;Fj;R1100RT;Duke II
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

jaki łańcuch

Postautor: Szubi dodano: 03 sty 2012, 15:17

Luca pisze: to dla wygody X-ring i spray.


czyli x-ringa nie mogę potraktować Hipolem ?? bo różnie ludzie mówią i skołowany jestem :swir: co do brudnych łap - zawsze można założyć rękawiczki jednorazówki :czapa:

jeśli x-ringa mogę konserwować tylko sprayem to mnie nie stać na taką eksploatację :(
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

jaki łańcuch

Postautor: Luca dodano: 04 sty 2012, 10:03

szubiszu pisze:
Luca pisze: to dla wygody X-ring i spray.

czyli x-ringa nie mogę potraktować Hipolem ?? bo różnie ludzie mówią i skołowany jestem :swir: co do brudnych łap - zawsze można założyć rękawiczki jednorazówki :czapa:
jeśli x-ringa mogę konserwować tylko sprayem to mnie nie stać na taką eksploatację :(

Pewnie, że możesz, olej przekładniowy jest najlepszym smarowidłem do każdego rodzaju łańcucha motocyklowego. :)
Chodziło mi o to, że X-ringowy wybierasz dla wygody smarowania. Jeśli masz zamiar smarować Hipolem co 500km i po każdym deszczu, to nie ma sensu wydawać więcej pieniędzy na łańcuch z uszczelkami, bo trwałość takiego napędu i tak będzie podobna. Nawet jak X-ringowy wytrzyma trochę więcej, to i tak padną zębatki i będziesz musiał wymieniać cały kompletny napęd.
Do tego jeszcze łańcuch z uszczelkami ma większe straty na przenoszeniu napędu, bo występują większe opory przez tarcie uszczelek. Nie jest to wielki opór, ale przy małej mocy motocykla na V biegu może być to odczuwalne. (np. spadnie ci odrobinę prędkość max i wzrośnie spalanie.) Z czasem też uszczelki w łańcuchu tracą szczelność, bo jak wszystko też się zużywają.
Łańcuchy z uszczelkami lepiej znoszą brak smarowania, i ciężkie warunki, deszcz, piach, błoto, ale przy np. dobrym smarowaniu olejem przekładniowym, śmiem twierdzić, że tej samej klasy łańcuch bezoringowy wytrzyma niewiele mniej.
Opcja nr 1 + smarowanie Hipolem co 500km i po każdym deszczu + odpowiednie naciąganie łańcucha (zawsze luźny 2-3cm) = około 30 tyś przebiegu w twoim motocyklu.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5080
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

jaki łańcuch

Postautor: Szubi dodano: 04 sty 2012, 10:42

Dzięki Luca za wyczerpującą odpowiedź :buttrock:
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

jaki łańcuch

Postautor: Szubi dodano: 10 sty 2012, 19:38

no to stało się - kupiłem łańcuch X-ringowy :wielkieoczy:

a dlaczego _bezradny

bo był najtańszy :D

pojeździmy zobaczymy co to za cudo :chopper2:

jeśli chodzi o zębatki to takie same jakie założył Jensei jedynie przednia o jeden ząb mniej czyli 16 zębów przód, tył 43 zęby.

i taka ciekawostka : zębatka tylna JT w Larssonie za 61 zł w Kingway za 100 zł firmy ??, zębatka przednia w Larssonie JT za 16 zł w Kingway 25 zł też bez nazwy producenta
Ostatnio zmieniony 10 sty 2012, 20:09 przez Szubi, łącznie zmieniany 1 raz
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

jaki łańcuch

Postautor: tomek94d dodano: 10 sty 2012, 19:58

Ja mam Ravenka 250ccm, i łańcuch naciągam co 250 km, one chyba takie są.
Awatar użytkownika
tomek94d
Forumowicz
 
Posty: 79
Rejestracja: 10 sty 2012, 09:59
Lokalizacja: Pabianice
Motocykl: Kawasaki
Tel. kom.: 880492350
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

jaki łańcuch

Postautor: Szubi dodano: 10 sty 2012, 20:03

tomek94d pisze:Ja mam Ravenka 250ccm, i łańcuch naciągam co 250 km, one chyba takie są.


ja tam znawcą nie jestem a mechanik ze mnie żaden ale żeby naciągać łańcuch co 250 km :wielkieoczy: i w dodatku x-ringowy (najbardziej trwały ze wszystkich) to coś mi tu nie halo ?? To ja swój chiński łańcuch naciągałem co kilka tys.km
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości