Zipp Roadstar model 2011

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 29 maja 2012, 12:49

Podczas czyszczenia motocykla, po deszczowym powrocie z Sianka I od selmena, rozwiązałem kolejną, nieopisaną w instrukcji zagadkę.
Na dźwigni hamulca ręcznego mam takie pokrętło http://chomikuj.pl/jacecek/Galeria/Road ... 624690.JPG.
W pokrętle pod cyferkami są nawiercone gniazda o różnej głębokości, w które wchodzi popychacz od pompy hamulcowej. W pierwszej chwili pomyślałem, że jest to taki ręczny kompensator zużycia klocków ale chyba bez sensu - chyba jest automatyczna regulacja luzu tak jak w samochodach. Domyślam się, że służy ono do regulacji luzu (lub inaczej - skoku) klamki a co za tym idzie regulacji maxymalnej siły hamowania. Fabrycznie było ustawione na "1". czyli na maxa (najpłytsza dziura) Może ktoś z Was wie czy to jest tylko bajer, czy może należy ustawiać pokrętło w zależności od nawierzchni lub warunków pogodowych (piasek, asfalt, beton, mokry asfalt itd.) Może w innych moto są podobne rozwiązania i może ktoś ma jakiś sensowny opis (lub po prostu wie) jak i kiedy tego używać?
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Arcon dodano: 29 maja 2012, 13:40

Jeśli to jest to, co w tym miejscu znajduje się w motocyklach bardziej cywilizowanych producentów, to jest to regulacja odległości klamki od manetki, w zależności czy jesteś 2-metrowym chłopem z łapą jak bochen chleba czy filigranową kobitką z drobnymi rączkami. Nie powinno mieć to w ogóle wpływu na siłę hamowania, bo i tak nie dociskasz przecież do końca klamki do manetki.
Arcon
Forumowicz
 
Posty: 1542
Rejestracja: 25 lis 2010, 17:36

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Michał_66 dodano: 29 maja 2012, 13:46

Dokładnie jest to jak pisze Arcon regulacja odległości klamki od manetki w bardziej cywilizowanych motocyklach jest tej regulacji jeszcze więcej w Hondzie nie pamiętam już jaki model tych stopni widziałem 6 a Zippku są 4 ja mam ustawione na 3 bo tak mi wygodnie i nie mam wielkiej łapy jak ktoś ma większą łape może sobie ustawić na 2 lub nawet 1 a drobna kobitka może ustawić sobie na 4
Michał_66
 

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 29 maja 2012, 23:08

Arcon pisze:Jeśli to jest to, co w tym miejscu znajduje się w motocyklach bardziej cywilizowanych producentów, to jest to regulacja odległości klamki od manetki.

Mądrego to aż miło posluchać.
Arcon - podwójne dzięks. :dzieki:
- Pierwsze dzięks za wyjaśnienie.
- Drugie dzięks za to, że zaliczyłeś moje moto do grupy "bardziej cywilizowanych" co spowodowało podbudowę mojego ego :)) , a mój motur (z dumy i radości) urósł na przednich lagach co najmniej 10 cm :rad:

Pozdrawiam :D
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 13 wrz 2012, 18:34

Na liczniku 5100 km. Pojawiła się pierwsza usterka, to znaczy wczoraj ją zauważyłem a dziś zlokalizowałem miejsce oraz sposób działania a raczej nie działania. Wieczorem odstawiając moto wrzuciłem luz i zgasiłem światła. A tu z tyłu czerwona poświata - stop sobie świeci. Wyłączyłem zapłon i stała się ciemność. Włączyłem i znów dupka czerwona. Myślę sobie - zwarcie wyłącznia stopu , ale nie, ale nie...
W skrócie - okazało się, że tłoczek w pompie przedniego hamulca nie odbija prawidłowo. To znaczy nie zostaje po wciśnięciu i nie blokuje koła ale wraca bardzo wolno i nie do końca i nie powoduje wciśnięcia przez klamkę dzyndzelka w wyłączniku stopu. Albo tłoczek się zaczyna zacierać albo sprężyna pękła lub się ugniotła. Jak moto postoi to stop się wyłącza ale jak przyhamuję w trasie to potem przez jakiś czas wygląda jakbym jechał na hamulcu.
Dziś zgłosiłem to na naprawę gwarancyjną. Pan przyjął zgłoszenie i mam się dowiedzieś za ok. tydzień czy przyszła nowa pompa. Mam nadzieję, że dadzą mi ja do samodzielnej wymiany, bo chyba aż takiego zaufania do mechaników w serwisie to nie mam.
Dobrze, że stało się to teraz bo za miesiąc kończy mi się gwarancja i pewnie trzeba by wywalić trochę kasy na nową pompę lub próbować reanimować tą niepełnosprawną.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: beniamin82 dodano: 13 wrz 2012, 20:41

jacecek pisze:Dobrze, że stało się to teraz bo za miesiąc kończy mi się gwarancja i pewnie trzeba by wywalić trochę kasy na nową pompę lub próbować reanimować tą niepełnosprawną.


Ja miałem podobnie w cruiserze, z tym że mój cruiser to była używka i stał rok nieużywany. U mnie wystarczyło pod gumkę od tłoczka psiknąć trochę spreju do łańcuchu.
Jeżeli serwis da ci nową pompę to najpierw spróbuj mojego sposobu. Jeśli pomoże będziesz miał nową pompę na zapas. Jeśli nie to sobie wymienisz.
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6750
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: jacecek dodano: 13 wrz 2012, 20:53

Niestety taki numer raczej nie przejdzie - na pewno zabiorą uszkodzoną pompę do rozliczenia naprawy. Choć nie zaszkodzi spróbować zostawić ją sobie na zapas lub na części.
pozdrawiam - jacecek
Awatar użytkownika
jacecek
Klubowicz
 
Posty: 672
Rejestracja: 16 paź 2011, 00:27
Lokalizacja: Mińsk Maz.
Motocykl: Honda CTX 700 D
Tel. kom.: 668842471
Płeć: mężczyzna
Wiek: 67

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: radzi2000 dodano: 16 wrz 2012, 18:18

Witam wszystkich sympatyków i właścicieli Zippa Roadstar-a model 2011. Mam prośbę o pomoc. Chciałem wymienić klocki hamulcowe ( ze względów poprawy bezpieczeństwa a i jeden klocek uległ już znacznemu zużyciu). Niestety nie wiem gdzie i jakie kupić. Tu więc prośba o jakieś wskazówki. Na pewno chciałbym kupić jakieś klocki lepsze jakościowo.
Awatar użytkownika
radzi2000
Forumowicz
 
Posty: 68
Rejestracja: 31 gru 2011, 20:26
Lokalizacja: Wieliczka
Motocykl: Zipp Roadstar 2011/ VTX 1300 s
Tel. kom.: 502909382
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: Michał_66 dodano: 16 wrz 2012, 18:44

radzi2000 pisze:Witam wszystkich sympatyków i właścicieli Zippa Roadstar-a model 2011. Mam prośbę o pomoc. Chciałem wymienić klocki hamulcowe ( ze względów poprawy bezpieczeństwa a i jeden klocek uległ już znacznemu zużyciu). Niestety nie wiem gdzie i jakie kupić. Tu więc prośba o jakieś wskazówki. Na pewno chciałbym kupić jakieś klocki lepsze jakościowo.

Klocki pasują od Virażki tylko teraz nie pamiętam które najlepiej wyciągnąć stare i pomierzyć tu masz linki do klocków
tu te dłuższe : http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-przo ... 58308.html

a tu te krótsze : http://allegro.pl/klocki-hamulcowe-przo ... 69103.html
Michał_66
 

Zipp Roadstar model 2011

Postautor: radzi2000 dodano: 16 wrz 2012, 18:51

Serdeczne dzięki Michał, idę mierzyć. Mam już jakiś punkt zaczepienia.
Awatar użytkownika
radzi2000
Forumowicz
 
Posty: 68
Rejestracja: 31 gru 2011, 20:26
Lokalizacja: Wieliczka
Motocykl: Zipp Roadstar 2011/ VTX 1300 s
Tel. kom.: 502909382
Płeć: mężczyzna
Wiek: 59

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Roadstar

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości