close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

zawory

zawory

Postautor: hajermp@wp.pl dodano: 08 maja 2010, 17:55

proszę o informacje po ilu km. lub co jaki czas trzeba wyregulować zawory
hajermp@wp.pl
 

zawory

Postautor: eNgine dodano: 08 maja 2010, 22:53

W okresie gwarancji regulacja zaworów zaczyna się od 2 przeglądu (2000km) i co kolejny przegląd, czyli co kolejne 2000km -
chociaż moim zdaniem, nie trzeba tak często - najważniejsza jest pierwsza regulacja po dotarciu czyli właśnie po pierwszych 2000km. Później to w zasadzie nawet na słuch można ocenić, że się któryś popychacz poluzował (głośniejszy klekot).

Co do samego luzu - tu już każdy ma inne zdanie - w moim przypadku mam ustawione 08/12 (ssący/wydechowy) według serwisówki od hondy rebel (czyli tego samego silnika co u nas) prawidłowe ustawienie zawiera się w przedziale 04-14 i to jedyne oficjalne wytyczne.
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 925
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 39

zawory

Postautor: hajermp@wp.pl dodano: 10 maja 2010, 21:11

stokrotne dzięki :dobrarobota:
hajermp@wp.pl
 

zawory

Postautor: politolog16 dodano: 29 sie 2011, 11:58

Co prawda serwisuje motor w Zippie, bo mam jeszcze gwarancję, ale wiem, że zaworów nikt nie regulował - może poza pierwszym przeglądem. Mam teraz 7500km i slychac jakies stuki, klekot z silnika - zwłaszcza przy hamowaniu biegami.Nie bardzo głośne, ale zauważalne. Do tego wzrosło trochę spalanie - z jakiś 3,2 do 3,7l. Pytanie do bardziej doświadczonych - czy to są znaki, że trzeba wyregulować zawory?
Awatar użytkownika
politolog16
Forumowicz
 
Posty: 75
Rejestracja: 17 sie 2010, 15:32
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: zipp raven
Płeć: mężczyzna

zawory

Postautor: politolog16 dodano: 21 wrz 2011, 18:10

Wyregulowałem zawory i spalanie wróciło do normy, a nawet zmalało. Wczoraj tankowałem i wyszło 3,1l/100km. A jeździłem z plecaczkiem i kufrem centralnym.
Awatar użytkownika
politolog16
Forumowicz
 
Posty: 75
Rejestracja: 17 sie 2010, 15:32
Lokalizacja: Warszawa
Motocykl: zipp raven
Płeć: mężczyzna

zawory

Postautor: Andrew dodano: 26 cze 2012, 16:24

Miałem dać znać dla Kruk69 jak wyreguluję zawory więc to czynię:

Potrzebne rzeczy - dokładny szczelinomierz z listkiem 0,05mm(do kupienia w sklepie rolniczym na zamówienie Yato za 10 zł), klucz nasadowy z przedłużką 13lub 14, szeroki płaski wkrętak, klucze ampulowe, płaska 9mm. i coś o rozwartości ok 4mm lub kombinerki-dla profesjonalistów ;-) .
Według Honda service/repair/maintance book Clymer-a do rebel 250 (dostępna ang na forum) procedura wygląda następująco:
Prawidłowy luz zaworowy ustawiamy na zimnym silniku - temperatura pokojowa; powinien wynosić 0,05mm (0,002cala) na zawór ssący i wydechowy.

1 Ustawić moto na centralnych
2 Zdjąć bak i wedle potrzeb kable i przewody na bok
3 Zdjąć osłony świec,wykręcić świece (żeby było łatwiej obrócić silnikiem)
4 odkręcić 2 zaślepki po lewej stronie silnika wkrętakiem
5 zdjąć dekiel głowicy
6 założyć klucz nasadowy na koniec wału (większy otwór odkręconej zaślepki) i obrócić przeciwnie do wskazówek zegarka do punktu TDC (Top Dead Center).
Jest to suw sprężania tłoka w granicznej górnej pozycji.
Punkt T widoczny w małym otworze jako cienka kreska pojawiająca się raz na pełny obrót wału.
Jeżeli nie jesteś przekonany co do tej kreski zdejmij n chwilę pokrywę zębatki i i lewą osłonę silnika na kole alternatora są znaki, przy znaku T powinna być kreska widoczna na krawędzi w tamtym "okienku".
7 Pierwszy ustawiamy zawory po lewej ręce - 1 cylinder. Jeżeli Ramiona popychaczy na pierwszym cylindrze są ciasne na punkcie T obróć o pełny obrót do punktu T.
8 Za pomocą listka szczelinomierza sprawdź luz pomiędzy śrubą regulacyjną a zaworem. Jeżeli luz jest odpowiedni czuć lekko wyczuwalny opór przy przesuwaniu listka pod śrubą.
9 Jeżeli luz jest nie prawidłowy, lekko odkręć nakrętkę blokującą przytrzymując wkręt regulacyjny i wykręć lub wkręć delikatnie w zależności od potrzeb wkręt regulacyjny do pożądanej wartości według szczelinomierza po czym zakręć nakrętkę. Sprawdź ponownie luz czy nie zmienił się przy dokręcaniu nakrętki.
10 Obróć wał o pełny obrót w kierunku przeciwnym do wskazówek zegarka do punktu T, 2-gi cylinder musi być w punkcie TDC (oba ramiona popychacza luźne i oba zawory zamknięte). Powtórz punkty 7-9 przy tym cylindrze.
11 Przy zakładaniu pokrywy głowicy i zaślepek z lewej strony sprawdź czy uszczelki są na swoim miejscu i lekko zwilż olejem silnikowym.

Mam nadzieję że nie rozpisałem się za bardzo.
Powodzenia
Andrzej
Awatar użytkownika
Andrew
Forumowicz
 
Posty: 69
Rejestracja: 11 maja 2012, 18:41
Lokalizacja: okolice W?odawy
Motocykl: K125\Revere
Tel. kom.: 602351335
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 6488135

zawory

Postautor: Deamiens dodano: 26 cze 2012, 18:54

viewtopic.php?f=23&t=583 nie pokrywa się przypadkiem z tym?
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

zawory

Postautor: Andrew dodano: 28 cze 2012, 11:49

Wcześniej nie zauważyłem :zaskoczony: a w tym poście nikt nie wstawił wcześniej odnośnika do postu z rometem...
Ale to nic :)
Awatar użytkownika
Andrew
Forumowicz
 
Posty: 69
Rejestracja: 11 maja 2012, 18:41
Lokalizacja: okolice W?odawy
Motocykl: K125\Revere
Tel. kom.: 602351335
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 6488135

zawory

Postautor: Deamiens dodano: 28 cze 2012, 12:29

Nie nic, tylko bardzo dobrze że dodałeś - jak ktoś będzie szukał, zawsze będzie miał 2x większe szanse na znalezienie :) grunt, że instrukcje nie są ze sobą sprzeczne :)) jedyne, co mi się w takich instrukcjach nie podoba, to prostota... wszystko ładnie pięknie, a jak przyjdzie co do czego to dokręcenie nakrętki kontrującej bez zmiany luzu mało kiedy za pierwszym razem się udaje :D
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

zawory

Postautor: andrzej dodano: 02 lip 2012, 08:53

Najważniejsze, że podpierasz moją teorię co do luzów zaworów, tzn. 0,05 na ssącym i wydechowym :)
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Następna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron