Miałem dać znać dla Kruk69 jak wyreguluję zawory więc to czynię:
Potrzebne rzeczy - dokładny szczelinomierz z listkiem 0,05mm(do kupienia w sklepie rolniczym na zamówienie Yato za 10 zł), klucz nasadowy z przedłużką 13lub 14, szeroki płaski wkrętak, klucze ampulowe, płaska 9mm. i coś o rozwartości ok 4mm lub kombinerki-dla profesjonalistów

.
Według Honda service/repair/maintance book Clymer-a do rebel 250 (dostępna ang na forum) procedura wygląda następująco:
Prawidłowy luz zaworowy ustawiamy na zimnym silniku - temperatura pokojowa; powinien wynosić 0,05mm (0,002cala) na zawór ssący i wydechowy.
1 Ustawić moto na centralnych
2 Zdjąć bak i wedle potrzeb kable i przewody na bok
3 Zdjąć osłony świec,wykręcić świece (żeby było łatwiej obrócić silnikiem)
4 odkręcić 2 zaślepki po lewej stronie silnika wkrętakiem
5 zdjąć dekiel głowicy
6 założyć klucz nasadowy na koniec wału (większy otwór odkręconej zaślepki) i obrócić przeciwnie do wskazówek zegarka do punktu TDC (Top Dead Center).
Jest to suw sprężania tłoka w granicznej górnej pozycji.
Punkt T widoczny w małym otworze jako cienka kreska pojawiająca się raz na pełny obrót wału.
Jeżeli nie jesteś przekonany co do tej kreski zdejmij n chwilę pokrywę zębatki i i lewą osłonę silnika na kole alternatora są znaki, przy znaku T powinna być kreska widoczna na krawędzi w tamtym "okienku".
7 Pierwszy ustawiamy zawory po lewej ręce - 1 cylinder. Jeżeli Ramiona popychaczy na pierwszym cylindrze są ciasne na punkcie T obróć o pełny obrót do punktu T.
8 Za pomocą listka szczelinomierza sprawdź luz pomiędzy śrubą regulacyjną a zaworem. Jeżeli luz jest odpowiedni czuć lekko wyczuwalny opór przy przesuwaniu listka pod śrubą.
9 Jeżeli luz jest nie prawidłowy, lekko odkręć nakrętkę blokującą przytrzymując wkręt regulacyjny i wykręć lub wkręć delikatnie w zależności od potrzeb wkręt regulacyjny do pożądanej wartości według szczelinomierza po czym zakręć nakrętkę. Sprawdź ponownie luz czy nie zmienił się przy dokręcaniu nakrętki.
10 Obróć wał o pełny obrót w kierunku przeciwnym do wskazówek zegarka do punktu T, 2-gi cylinder musi być w punkcie TDC (oba ramiona popychacza luźne i oba zawory zamknięte). Powtórz punkty 7-9 przy tym cylindrze.
11 Przy zakładaniu pokrywy głowicy i zaślepek z lewej strony sprawdź czy uszczelki są na swoim miejscu i lekko zwilż olejem silnikowym.
Mam nadzieję że nie rozpisałem się za bardzo.
Powodzenia
Andrzej