Luzy zaworów

Luzy zaworów

Postautor: Largo dodano: 26 paź 2008, 14:04

Jeśli za jakiś czas nadal będziesz zadowolony i jeszcze ktoś tak sobie ustawi to ja tez przejdę na 0,5 :D Póki co moje 0,10 i 0,15 mi odpowiada :]
Largo
 

Luzy zaworów

Postautor: Largo dodano: 26 paź 2008, 22:00

cjt7 pisze:Na jakie 0.5? Miałeś na myśli 0.05 chyba :cwaniak:

Tak, właśnie o 0,05 mi chodziło :D
Ach ta matematyka - nigdy jej nie lubiłem ;p
Largo
 

Luzy zaworów

Postautor: Largo dodano: 27 paź 2008, 11:10

Należałoby jeszcze wspomnieć o GMP - górny martwy punkt. W moim Romecie jest oznaczony kropką - nie postarali się. Z lewej strony masz dwie zaślepki wkręcone w obudowę silnika. Jedna duża po środku obudowy, a druga nad nią. Musisz obie zdjąć (odkręcić) i wtedy masz dostęp do znacznika i nie będziesz ustawiał zaworów na chybił trafił. Ta zaślepka poniżej chowa śrubę, dzięki której obracamy wał i ustawiamy tłok w GMP. Jak już jest w tym odpowiednim punkcie, to wtedy sprawdzamy zawory. Dobrze jest mieć klucz do zaworów i klucz płaski - u mnie to jest 9. Jak będę miał chwilkę to opracuję zdjęcia jak to u mnie robił Jawos. Mam też nagrany krótki filmik. Jeśli wstrzymasz się do weekendu to będziesz mógł obejrzeć co i jak :]
Largo
 

Luzy zaworów

Postautor: Largo dodano: 27 paź 2008, 16:57

Mam teraz trochę nauki, a ten weekend wiadomo - Wszystkich Świętych. Postaram się jednak jakoś w miarę czytelnie to opisać i przygotować. Tak naprawdę to wcale nie jest takie trudne jak by się mogło wydawać. Najlepiej jest zobaczyć jak ktoś to robi - ja widziałem jak zawory ustawiał mi Jawos i myślę, że następnym razem już sobie poradzę. Mam nadzieję, że ten filmik troszkę pomoże i dzięki niemu zobaczycie co to znaczy dla Jawosa "z wyczuwalnym oporem". Widać kiedy uznaje, że luz jest odpowiedni po załamaniach szczelinomierza. Zresztą poczekajcie do niedzieli (maże nawet soboty wieczorem :] ).
Largo
 

Luzy zaworów

Postautor: Puchol dodano: 11 lis 2008, 14:53

Largo pisze:Należałoby jeszcze wspomnieć o GMP - górny martwy punkt. W moim Romecie jest oznaczony kropką - nie postarali się. Z lewej strony masz dwie zaślepki wkręcone w obudowę silnika. Jedna duża po środku obudowy, a druga nad nią. Musisz obie zdjąć (odkręcić) i wtedy masz dostęp do znacznika i nie będziesz ustawiał zaworów na chybił trafił. Ta zaślepka poniżej chowa śrubę, dzięki której obracamy wał i ustawiamy tłok w GMP. Jak już jest w tym odpowiednim punkcie, to wtedy sprawdzamy zawory. Dobrze jest mieć klucz do zaworów i klucz płaski - u mnie to jest 9. Jak będę miał chwilkę to opracuję zdjęcia jak to u mnie robił Jawos. Mam też nagrany krótki filmik. Jeśli wstrzymasz się do weekendu to będziesz mógł obejrzeć co i jak :]


Largo - to kiedy zamierzasz wrzucić fotki z regulacją zaworów? Tak łopatologicznie - zaczynając od odkręcenia zbiornika paliwa?
Puchol
 

Luzy zaworów

Postautor: Largo dodano: 11 lis 2008, 17:44

Puchol pisze:Largo - to kiedy zamierzasz wrzucić fotki z regulacją zaworów? Tak łopatologicznie - zaczynając od odkręcenia zbiornika paliwa?

Jeśli możesz to wstrzymaj się jeszcze trochę, bo teraz mam jeden egzamin przed sobą i jak go zdam to wtedy zrobię jeszcze kilka dodatkowych zdjęć, połączę z filmikiem zrobionym podczas regulacji zaworów mojego Rometa przez Jawosa i wtedy mam nadzieję, będzie wszystko jasne. Egzamin mam 17-18 listopad. Czyli w sobotę po egzamie będzie gotowy schemat regulacji zaworów.
Largo
 

Luzy zaworów

Postautor: Leon7112 dodano: 12 lis 2008, 20:58

Koledzy mam pytanko: czy po wymianie orginalnych tłumników na puste wymagana jest regulacja zaworów :?: , jeśli tak to jakie luzy zastosować, kombinował ktoś z pustymi wydechami :?:
Awatar użytkownika
Leon7112
Forumowicz
 
Posty: 263
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:43
Lokalizacja: Sieradz-prawie
Motocykl: Hyosung ST-7, ZZR 600
Tel. kom.: 663914803
Wiek: 53

Luzy zaworów

Postautor: Largo dodano: 13 lis 2008, 00:05

Ja chciałem, ale słyszałem, że puste wydechy na wysokich obrotach źle się sprawdzają. Dźwięk jest ok tylko na niskich i średnich, a na wysokich słychać jakby ktoś zarzynał kosiarkę... Tak słyszałem i czytałem na necie. Do większych silników to pasuje, ale nie do 250... Poza tym regulacji wymagają gaźniki, a nie zawory - z tego co wiem. Ale ja specjalistą w dziedzinie nie jestem i piszę tylko to, co sam czytałem.
Largo
 

Luzy zaworów

Postautor: Shipp dodano: 13 lis 2008, 00:53

Leon7112 pisze:Koledzy mam pytanko: czy po wymianie orginalnych tłumników na puste wymagana jest regulacja zaworów :?: , jeśli tak to jakie luzy zastosować, kombinował ktoś z pustymi wydechami :?:

Zaworów chyba nie, ale mieszanki paliwowo-powietrznej tak, no i raczej dochodzi też przeróbka systemu zasilania powietrza /filtr, doloty itp/.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Luzy zaworów

Postautor: andrzej dodano: 13 lis 2008, 11:19

Largo pisze:...puste wydechy na wysokich obrotach źle się sprawdzają. Dźwięk jest ok tylko na niskich i średnich, a na wysokich słychać jakby ktoś...



Miałem okazję jechać z urwanym jednym tłumikiem.
Na niskich pracował rewelacyjnie a na wysokich nie było tak źle.
Całkiem fajnie brzmiało.


A czy trzeba regulować cokolwiek?
Według mnie nie, skoro i ja i ABU mogliśmy jechać bez jednego tłumika (ABU później bez dwóch), bez żadnej regulacji i całkiem fajnie moto się zbierało nie ksztusiło, wręcz miało jakby więcej mocy.
Awatar użytkownika
andrzej
Klubowicz
 
Posty: 1453
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:27
Lokalizacja: Bydgoszcz.
Motocykl: VStrom 650 (był R-250,NT-650)
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

PoprzedniaNastępna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości