close

Informacja dotycząca plików cookies
Informujemy, że używamy informacji zapisanych na urządzeniach końcowych użytkowników przy pomocy plików cookies, w celu dostosowania naszego serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników. Pliki cookies użytkownik może kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. Korzystanie z naszego serwisu internetowego oznacza, że użytkownik wyraża zgodę na ich zapisywanie.

Głośny trzask z lewej strony silnika

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Głośny trzask z lewej strony silnika

Postautor: Karol dodano: 30 sie 2012, 19:22

Kurczę, mam kolejny problem i nie wiem o co kaman. Od jakiegoś czasu (gdzieś od Przywidza) przy ruszaniu i dodaniu gazu czasami słyszę głośne BUM dobiegające gdzieś z lewej strony silnika. Dziś tak pierdykło, aż się przestraszyłem, że coś pękło, no ale moto jedzie dalej.
Zajechałem do domu i widzę, że łańcuch ostro się rozciągnął, ale pod pokrywą zębatki zdawczej wszystko OK.
Może zębatka przeskakuje po wałku, albo łańcuch skacz po zębach i to robi to bum ? Ale motorem nie szarpie. I dlaczego do cholery rozciągnęło łańcuch ?

Co to za cholerstwo może być ? Ratujcie, bo za tydzień Big Weekend i aż strach jechać 400 klocków w jedną stronę ! :conf:
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Głośny trzask z lewej strony silnika

Postautor: foxmolder dodano: 30 sie 2012, 20:13

Mi jak pier.... zajebiste bum z lewej strony i łańcuch złapał luz, to się okazało, że walnęła guma od ślizgu łańcucha. Zerwała się i wyłamała coś pod pokrywą silnika. Więc zobacz czy to nie coś w tym temacie.
---
foxmolder
Forumowicz
 
Posty: 844
Rejestracja: 01 lip 2012, 13:53
Motocykl: -
Płeć: mężczyzna
Wiek: 49

Głośny trzask z lewej strony silnika

Postautor: skopi dodano: 30 sie 2012, 21:13

zastanawiający jest ten luz łancucha- anie zmienialeś przypadkiem samej zębatki albo łańcucha?/ bo na moję to jakby żeby nie pasowały do rozstawu ogniw
Awatar użytkownika
skopi
Forumowicz
 
Posty: 1181
Rejestracja: 25 maja 2009, 22:21
Lokalizacja: Bydgoszcz
Motocykl: Fastran FR250-3
Tel. kom.: 792108065
Płeć: mężczyzna
Wiek: 60

Głośny trzask z lewej strony silnika

Postautor: Karol dodano: 30 sie 2012, 22:44

Nic nigdy nie grzebałem przy napędzie, ale mam pewną tezę.
Sądzę, że winnym luzu łańcucha jest... HIPOL.
Tak, przez 2 sezony jeździłem na Castrolu, w tym sezonie zacząłem smarować Hipolem i po każdym smarowaniu wypłukuje się brud i resztki Castrola spomiędzy ogniw.
Dokładnie wczoraj smarowałem łańcuch i najwidoczniej wskutek tego dziś w trakcie jazdy się rozciągnął.
Nie wiem jeszcze skąd ten trzask, może przy luzie łańcuch przeskakuje po zębach lub przy mocnym napięciu przesuwa się w poprzek zębatki.
Faktycznie zębatka zdawcza taka jakaś za wąska mi się wydaje do tego łańcucha, ewentualnie zęby się już tak wyostrzyły.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Głośny trzask z lewej strony silnika

Postautor: mike_russ dodano: 31 sie 2012, 18:59

Sądzę, że winnym luzu łańcucha jest... HIPOL.
Tak, przez 2 sezony jeździłem na Castrolu, w tym sezonie zacząłem smarować Hipolem i po każdym smarowaniu wypłukuje się brud i resztki Castrola spomiędzy ogniw.


Coś na rzeczy może być, bo smaruję łańcuch od nowego hipolem - ale przez pierwsze 3-4 smarowania, musiałem łańcuch naciągać co 400km tak się wyciągał - i wypływało mnóstwo brudu i starego smaru fabrycznego. Dopiero po tym czasie przestał się mocno wyciągać i zużywał się równomiernie razem z zębatkami, wymagając delikatnego naciągu co ok. 1000-1500km. Dopiero ostatni wyjazd do Kotliny Kłodzkiej mocno go nadwyrężył - ale nic dziwnego, w końcu góry z obciążeniem po przebiegu 10kkm to nie przelewki, tym bardziej że to 428 - rozmiar dość delikatny. Ale jeszcze po mieście by długo posłużył, tylko na zakończenie sezonu wolę zmienić, żeby w drodze nie strzelił.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Głośny trzask z lewej strony silnika

Postautor: sketii dodano: 03 wrz 2012, 14:03

Zerknij na obudowę filtra powietrza czy nie ma dziury wytartej od łańcucha i zarknij na ślizg .
sketii
Forumowicz
 
Posty: 49
Rejestracja: 15 wrz 2009, 09:27
Lokalizacja: Piła
Motocykl: ROMET R250
Płeć: mężczyzna
Wiek: 46

Głośny trzask z lewej strony silnika

Postautor: Karol dodano: 03 wrz 2012, 14:41

Ślizg jest OK, wahacz i filtr też, dziury (a w zasadzie rowki) wycierają się w w dolnej części osłony zębatki.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Głośny trzask z lewej strony silnika

Postautor: Karol dodano: 02 paź 2012, 15:22

Dziś znowu usłyszałem trzask i... spadł mi łańcuch. Czyli niejako wiem już co może być przyczyną tych sporadycznych głośnych trzasków - łańcuch wchodzi na którąś z zębatek i zeskakuje z głośnym hukiem.

Co może być przyczyną, że łańcuch mi się ewakuuje ? Czyżby kończył żywot przy 10k km ?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Głośny trzask z lewej strony silnika

Postautor: Adaś dodano: 02 paź 2012, 15:43

Albo łańcuch, albo któraś zębatka. Zdejmij pokrywę od przedniej i looknij.
Adaś
Forumowicz
 
Posty: 26
Rejestracja: 08 sie 2012, 20:16
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki
Motocykl: Romet Zetka 50
Płeć: mężczyzna

Głośny trzask z lewej strony silnika

Postautor: DaJan dodano: 02 paź 2012, 17:03

Szacun...luknij czy łańcuch idzie prosto---i czy żebatki sa w osi.... :motor:

--- EDYTOWANY Dzisiaj, 17:10 ---

inaczej -jesli tylna zebatka nie bedzie za przednia w lini prostej...lub koło w wahaczu krzywo ustawione...łańcuch moze sie ewakulowac...szczególnie jak jest luzny....pozdro.

--- EDYTOWANY Dzisiaj, 17:16 ---

sprawdz czy wahacz nie ma na ś¶óbie luzów osiowych...miałem tak w romku...i koło ustawiało sie jak chciało...miałem 2 mm luzu na wahaczu + luz na sinenblokach...robiło że koło i zarazem zebatka zmienialy położenie...
Największym przeciwnikiem marzeń jest portfel.
Awatar użytkownika
DaJan
Klubowicz
 
Posty: 1509
Rejestracja: 30 sie 2009, 10:58
Lokalizacja: Krosno
Motocykl: Keeway Cruiser 250V-Romet R150
Tel. kom.: 511429521
Płeć: mężczyzna
Komunikator: 5789859
Wiek: 69

Następna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości