Mikrussowy Raven - "Dzikus"

Re: Mikrussowy Raven - "Dzikus"

Postautor: mike_russ dodano: 20 sty 2013, 00:36

Łańcuch RK wzmacniany bezoringowy, zębatki JT przednia zgodna z oryginałem (16z) tylna o ząb mniejsza od oryginału (31z), wszystko z katalogu Larssona - przednia zębatka i łańcuch za pośrednictwem serwisu, tylną dokupiłem już sam bezpośrednio. Serwis oczywiście wcisnął mi tylną zębatkę 39Z twierdząc, że mniejszych nie ma i nie robią. Ale teraz już wiem, że po części trzeba uderzać do Larssona ;)
Jeśli ktoś chciałby przerabiać Zippa Ravena na traktor lub holownik do bocznego kosza to proszę na PW, bo mnie tak duża zębatka tylna nie urządza. Jest nowa i moc podniesie znacznie (ma się rozumieć kosztem prędkości).
Wkrótce z resztą zacznę rozbierać Lisa, ale to już w dziale "sprzedam" będzie.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Mikrussowy Raven - "Dzikus"

Postautor: miqul dodano: 23 sty 2013, 00:17

Cześć, możesz nam podać konkretne nr lub linki ze strony Larssona, bo też będę musiał zmienić napęd.

Jestem ciekawy wszystkich zmian i udogodnień, jakie poczynisz.

Po przemyśleniu mocowania śruba od zawieszenia jest bardzo mocno dociągnięta a osłona nie za ciężka, więc chyba powinno to działać. Ja rozebrałem moto i mam wahacz luzem, więc chyba sobie jednak wspawam nowo dorobione mocowanie.
Awatar użytkownika
miqul
Klubowicz
 
Posty: 327
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: RAVEN; CB500S; CBR 1100XX
Tel. kom.: 502832983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: Mikrussowy Raven - "Dzikus"

Postautor: mike_russ dodano: 23 sty 2013, 19:46

http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... =JTF327.14 - Przednia
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... &t=2300735 -Tylna
http://www.larsson.pl/index.php?c=r&no= ... &t=2100258 -Łańcuch

Takie mam kupione z nadzieją, że będą pasować.

Ten temat właśnie po to jest, żeby pisać o przeróbkach :D Co do mocowania, to jak możesz, to spawaj, mocniejsze będzie.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Mikrussowy Raven - "Dzikus"

Postautor: mike_russ dodano: 10 lut 2013, 00:10

Licznik w obudowie zrobiony, bak zdjęty, siodło zdjęte- ruszyły prace elektryczne.
Przy okazji- mimo iż to zasadniczo Lifan, na baku od spodu przy mocowaniu stoi jak byk "Jinlun" wybite w blasze ;)
bardzo dziwny czujnik poziomu paliwa - 3 czujniki jakby kondensatory z dziurkami od góry - podejrzewam że wskazuje 1/3., 2/3, pełny, a jak żaden nie czuje paliwa to świeci "rezerwa" Ale nie wiem jak to działa, czy na zamknięcie obwodu do masy, czy jakoś inaczej. 2 biegun każdego czujnika idzie do masy.
Zająłem się, bo 2 diodki poziomu paliwa się nie świecą- akurat te tuż na rezerwą.
No i teraz trzeba zrobić rozdzielnię pod siedzeniem i wszystko podłączyć jak trzeba i zamocować.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Mikrussowy Raven - "Dzikus"

Postautor: blujo dodano: 10 lut 2013, 10:20

:mur: Witaj kolego, jak byś w Listopadzie kupił mojego Ravena, to byś nie miał takich wydatków.Pozdrowienia ze Świnoujścia :motor:
blujo
Forumowicz
 
Posty: 46
Rejestracja: 07 maja 2010, 19:31
Lokalizacja: Świnoujście
Motocykl: Zipp Raven 250,Honda cb 750 F
Tel. kom.: 662412554
Płeć: mężczyzna
Wiek: 55

Re: Mikrussowy Raven - "Dzikus"

Postautor: mike_russ dodano: 10 lut 2013, 20:42

Witaj. Jakbym w Listopadzie kupił Twojego Ravena, to miałbym takie same wydatki i tyle samo roboty, chyba że w podzięce założył byś doń plastykowe boczne kufry zamykane na klucz, porządnie zamknięty w stałej obudowie i oświetlony licznik rowerowy, przekonstruował czujnik bocznej stopki tak, żeby nie odcinał układu zapłonowego od zasilania a jednocześnie sygnalizował jej położenie, i zbudował rozdzielnie elektryczną umożliwiającą odpięcie obwodu od akumulatora bez wyjmowania go (do ładowania na pojeździe). Że nie wspomnę o gniazdku zapalniczki i przełożeniu przekaźnika rozrusznika w sensowniejsze miejsce. Z robót typowo remontowych to była tylko przednia szyba, dokręcanie śrubek i dorobienie ucha dla osłony łańcucha. Wszystko co robię teraz jest typowym dla chińskich sprzętów "poprawianiem fabryki" i dostosowywaniem Dzikusa do moich wygórowanych potrzeb - jako dom na kółkach wzorem Lisa. No, za wyjątkiem wskaźnika paliwa, ale to jest drobiazg do którego dojdę na końcu i coś wymyślę. Raz że lubię dłubać, dwa- Dzikus przez to będzie jedyny w swoim rodzaju ;)

Pozdrowienia z Poznania :motor: Pewnie się kiedyś latem kopnę do Świnoujścia, bo lubię to miasto (i fajna plażę) - Dzikusem, rzecz jasna :motor:

Rozbebeszyłem instalację elektryczną i jestem mile zaskoczony - wszystko porządnie i czytelnie, nawet nie trzeba schematu, Lis był pod tym względem gorszy. :D Skrzyneczka pod rozdzielnie już jest, teraz reszta.

Edit 26-02-2013
Rozdzielnia zmontowana, wiązki kabli uporządkowane i polutowane na połączeniach, właśnie schnie lakier na uchwycie do gniazdka zapalniczki.

Znalezienie na dnie skrzynki narzędziowej czyściutkiej i pachnącej ściereczki :oklasky: to naprawdę miła niespodzianka przy pracy :D Dzięki! :))
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Mikrussowy Raven - "Dzikus"

Postautor: mike_russ dodano: 03 mar 2013, 21:11

Elektryka zrobiona. Cała główna wiązka rozwinięta, przejrzana, polutowana, zabezpieczona i ułożona w elastycznej rurze. Wyprowadzony układ położenia stopki bocznej z kontrolką (duża czerwona migająca) zasilaną przekażnikiem, jednak bez pierwotnie planowanego odcięcia zapłonu. Kontrolka wystarczy. Zbudowana rozdzielnia na płytce - bezpieczniki, kondensatory filtrujące licznika (wyprowadzone zasilanie), odłącznik+bezpiecznik baterii z zaciskami pomiarowymi, dod. bezpiecznik+miejsce na przekaźnik oliwiarki. Nowe podłączenie z regulatora napięcia do instalacji i do klemy aku "+". Wyprowadzony dodatkowy zacisk masy na ramie+ podłączenie do instalacji, korpusu silnika i klemy aku "-"
Założone gniazdo zapalniczki z możliwością ładowania przez nie akumulatora (bezp. 10A). Wyprowadzone wtyczki do podłączenia dodatkowego światła "stop" (od Lisa). Wciągnięte w wiązkę dodatkowe przewody (w założeniu do alarmu) i jeden grubszy (w zamierzeniu do mocniejszej przedniej lampy). Zamontowany i podświetlony licznik elektroniczny + kontrolka świateł mijania+kontrolka stopki bocznej+ kontrolka rezerwowa do oliwiarki. Zamontowany dodatkowy przewód masy z kierownicy. Zamontowany drugi klakson.
Jeszcze muszę zamontować czujnik magnetyczny licznika, przejrzeć wskaźnik poziomu paliwa( bo coś szwankuje) i zamontować pikacz kierunkowskazów -bo nie bardzo wiedziałem gdzie go wcisnąć. Albo pójdzie do lampy, albo na bak, ostatecznie dorobię mu osobną skrzyneczkę. To w tygodniu wieczorami. W sobotę - a może się uda wcześniej bo i dnie coraz dłuższe- czas uruchomić spawalnię i brać się za zawieszenie kufrów.

masa- zielony
kierunkowskazy - pomarańczowy i jasnoniebieski ; ciemnoszary wspólny z przerywacza.
brązowy - światła pozycyjne+ podświetlenie zegarów. Uwaga- osobne wyprowadzenie z wyłącznika na przednią postojówkę - gaśnie ona przy włączeniu świateł mijania.
Zielony z czerwonym paskiem - masa podawana przez czujnik biegów do kontrolki neutrala i układu zabezp. przed uruchomieniem na biegu
niebieski z żółtym paskiem- sygnał z czujnika położenia wału - idzie do modułu zapłonowego, ale przed nim rozdziela się na obrotomierz
czarny z czerwonym paskiem- zasilanie modułu zapłonowego osobne z silnika
czarny- zasilanie ogólne (+) wszystkiego za stacyjką
czerwony -zasilanie ogólne z aku i regulatora przed stacyjką (idzie od stacyjki i wraca czarnym)
Biały w lampie - światło mijania
niebieski ciemny w lampie - światło drogowe (+ dodatkowy mostek na kontrolkę do licznika - wtyczka lubi się przegrzewać)
trzy żółte z silnika - 3 fazy z prądnicy do regulatora napięcia - (tego nie ruszać)

główny bezpiecznik baterii- 25 A (nie 15A jak by się myślało)
max pobór prądu bez rozrusznika około 15A przy włączonym wszystkim co się da + klakson
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Mikrussowy Raven - "Dzikus"

Postautor: miqul dodano: 05 mar 2013, 19:30

ehh czekałem na przerobienie czujnika stopki i ... :mur:
Awatar użytkownika
miqul
Klubowicz
 
Posty: 327
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: RAVEN; CB500S; CBR 1100XX
Tel. kom.: 502832983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

Re: Mikrussowy Raven - "Dzikus"

Postautor: mike_russ dodano: 05 mar 2013, 21:32

miqul pisze:ehh czekałem na przerobienie czujnika stopki i ... :mur:


Rozumiem... chodzi o współpracę z neutralem... spoko, dziś już za późno, ale rozrysuję Ci schemat takiego układu na 2 przekaźnikach - :eureka:
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Mikrussowy Raven - "Dzikus"

Postautor: miqul dodano: 06 mar 2013, 21:37

mike_russ pisze:
miqul pisze: rozrysuję Ci schemat takiego układu na 2 przekaźnikach - :eureka:


_boisie A ja myślałem że tylko przepnę konkretny kabelek w odpowiednie miejsce i będzie działać _bezradny
Awatar użytkownika
miqul
Klubowicz
 
Posty: 327
Rejestracja: 24 cze 2011, 16:22
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: RAVEN; CB500S; CBR 1100XX
Tel. kom.: 502832983
Płeć: mężczyzna
Wiek: 44

PoprzedniaNastępna

Wróć do Zipp Raven

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości