autor: Jack dodano: 31 mar 2013, 00:03
W nowym sofcie po zakupie była świeca świeca TORCH CPR6E, ale po kilkuset kilometrach zaczęła sprawiać problemy. Gorący silnik gasnął.
Wymieniłem ją na NGK R CPR7EA 9 i spisuje się dobrze, ale bardzo długo silnik gaśnie dopóki się porządnie nie rozgrzeje.
Zajrzałem do instrukcji wspólnej dla SOFTA, R150, R250, i tam była podana świeca NGK CR8HSA więc zamówiłem taką, tylko pomyślałem że skoro poprzednie miały w oznaczeniu pierwsza 6, a druga 7 to zamiast 8-ki zamówiłem z 7-ką czyli NGK R CR7HSA, i po rozpakowaniu zobaczyłem że ma krótszy gwint. Motocykl na niej pali ale gaśnie, nie chciałem go męczyć i nie próbowałem jeździć na siłę, żeby nie uszkodzić silnika.
Skoro E oznacza długi gwint,a H krótki to instrukcja zawiera błąd.( w przypadku soft choppera)
6,7,8- To chyba wartości cieplne świecy.
No i właśnie czy 7 to mam dobrą wartość cieplną czy wrócić do 6,czy zalecanej 8-ki jak będę kupował nową świecę?
Próbować jeździć na tej z krótszym gwintem, czy lepiej nie?
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S