Polemika na temat olejów

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Polemika na temat olejów

Postautor: Jack dodano: 13 mar 2013, 13:30

Tak właśnie zrobię. Nie pojadę już na kolejny przegląd gwarancyjny, tylko zrobię go sam żeby mieć pewność że wszystko jest jak należy. Po co ktoś ma się uczyć na moim motocyklu. Szkoda kasy, jak i tak muszę poprawiać, a myślę że gdyby motocykl miał jakąś ukrytą wadę to już by się odezwała w ciągu tych 3k.
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2302
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Honda CBF 600 S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Re: Polemika na temat olejów

Postautor: Dobry dodano: 13 mar 2013, 17:25

Przegląd zrób sobie sam tylko pamiętaj żeby Ci podbili kartę gwarancyjną bo jak coś konkretnego jeszcze wyjdzie to masz wydatek z własnej kieszeni.
Mi podbijali za 50zł i moto nie dotykali
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Re: Polemika na temat olejów

Postautor: Jack dodano: 13 mar 2013, 17:49

Dobry pomysł, o tym nie pomyślałem.
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2302
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Honda CBF 600 S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Re: Polemika na temat olejów

Postautor: slowmotion dodano: 24 mar 2013, 09:33

Ja używam Motula 10W50 i praca skrzyni i sprzegła jest perfekcyjna cena 130 zł za 4 litry orlenowskie i lotosowe oleje kleją troche sprzęgło olej wymieniam co 3 tys km tak jak pisze w serwisówce hondy.
slowmotion
Forumowicz
 
Posty: 3
Rejestracja: 18 mar 2013, 09:25
Motocykl: K125
Płeć: mężczyzna

Re: Polemika na temat olejów

Postautor: Karol dodano: 26 mar 2013, 23:41

Znalazłem fajną ciekawostkę odnośnie olejów wg której te można poddawać... dializie :D
http://moto.onet.pl/1679572,1,ten-wynal ... ml?node=13
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Re: Polemika na temat olejów

Postautor: mike_russ dodano: 27 mar 2013, 18:16

Czyli wynika z tego, że sam olej jest trwalszy, niż się powszechnie podaje, a utrata jego właściwości wynika głównie z zanieczyszczeń w nim zawartych. Choć pewnie procesy chemiczne również w oleju zachodzą, i w końcu taki olej trzeba wymienić - ale w przypadku naszych maszynek z dość krótkim obiegiem oszczędność była by spora, nawet gdyby olej wykazywał tylko dwukrotnie większą trwałość.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Polemika na temat olejów

Postautor: Jack dodano: 28 mar 2013, 07:42

Koncerny naftowe zrobią wszystko żeby taka praktyka nie stała się powszechna.
Romet Kadet 50 -> Romet Mińsk 125 -> Romet Soft 125 -> Romet R 250 -> Yamaha FJ 1200 A-> HONDA CBF 600 S
Awatar użytkownika
Jack
Klubowicz
 
Posty: 2302
Rejestracja: 15 cze 2012, 23:34
Lokalizacja: Podbeskidzie
Motocykl: Honda CBF 600 S
Płeć: mężczyzna
Wiek: 57

Re: Polemika na temat olejów

Postautor: NIKT dodano: 17 kwie 2013, 13:40

Dzisiaj przy 300km pierwszy serwis, Olej i filtr wymieniony, żadnych opiłków czyścioch.
Nowy olej Motul 5100 4T 10W40 - skrzynia już nie szarpie na 2ce, biegi wchodzą płynniej.
Kolo w serwisie powiedział "następny przegląd przy 2 tys. km." przy czym po moim pytaniu: " mogę sam robić serwis a Pan by dawał pieczątkę"dostałem odpowiedz " Hmmmmmmmm czemu nie"
Następna pieczątka 50 zł i gwarancja będzie przedłużona.


Znalazłem jakiś czas temu coś co wg. mnie sporo tłumaczy odnośnie olejów:

Chłopak napisał do Shella:
"Witam
czy może ktos mi wytłumaczyc czym różnią sie oleje samochodowe od motocyklowych ??
obecnie wlałem do motocykla enduro singla 650ccm Shell Helix Ultra i wszystko a w szczegolnosci "mokre sprzeglo" smarowane olejem działa prawidłowo .Ale rozne sa opinie na ten temat ponoc oleje motocyklowe maja dodatki anty poslizgowe dla sprzęgła, szukam informacji konkretnych najlepiej od producenta lub kogos zorientowanego w temacie"

dostał taka odpowiedz:

"Silniki motocyklowe pracują w warunkach wielokrotnie wyższych stresów niż silniki samochodowe co wyraża tzw. współczynnik
obciążenia silnika:

współ. stresu = ilość obrotów/ poj. silnika x poj. miski olejowej

Dzięki wysokim obrotom moc uzyskiwana z 1 litra pojemności jest przynajmniej dwukrotnie wyższa.
Silnik motocykla przyśpiesza do setki w 4 sekundy.
Olej musi mieć specjalną formulację, aby dobrze smarować silnik, trudno ulegać tzw. ścinaniu czyli spadkowi lepkości
wskutek niszczenia wiskozatora dającego wielosezonowość oleju.
Jak pewnie zauważył Pan preferowane są wyższe klasy lepkości SAE (10W-40, 15W-50).
Oleje nie mogą wpływać negatywnie na działanie mokrych sprzęgieł.
Dlatego nie nadają się do nich tzw. paliwooszczędne oleje silnikowe o niskich klasach lepkości SAE zawierające dodatkowo
modyfikatory tarcia dla polepszenia ekonomii zużycia paliwa. W przypadku takich olejów jest 100% pewność zniszczenia
mokrego sprzęgła.
Nie wiem czy zastosował Pan olej Helix Ultra 5W-40 czy 10W-60, ale żaden z nich nie powinien negatywnie wpływać na pracę
silnika."
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1611
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Poprzednia

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości

cron