Problemy z elektryką

Problemy z elektryką

Postautor: tomasch dodano: 02 lip 2013, 18:55

Witam,
od miesiąca, choć niezbyt zaciekle, walczę z mym Rometem R150. Wszystko zaczęło się w deszczowy dzień. Po trasie w deszczu odstawiłem motocykl na ok dwie godziny, i po powrocie nie dawał znaku życia. Jakby siadł akumulator. Probowałem ładować stary, kupiłem nowy, i nic się nie zmienia. Cały czas po przekręceniu kluczyka nic się nie dzieje. Jak włącze motocykl z kopa, silnik nawet po rozgrzaniu pracuje jedynie na ssaniu. Jak wyłączam ssanie silnik gaśnie. Napięcie akumulatora rośnie jedynie do 9V, a jak włącze migacze czy światła postojowe do ok 10-11V. Może to mieć związek z jakimś zwarciem żarówki? Świeca? Alternator?
tomasch
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 25 paź 2012, 15:22
Motocykl: Romet R150
Płeć: mężczyzna

Re: Problemy z elektryką

Postautor: Szubi dodano: 02 lip 2013, 19:01

bezpiecznik patrzyłeś ?
Największe szczęście w świecie, na końskim i motocyklowym siedzi grzbiecie . . .
Awatar użytkownika
Szubi
Klubowicz
 
Posty: 2767
Rejestracja: 08 sie 2011, 18:28
Lokalizacja: Oborniki
Motocykl: Fernando
Płeć: mężczyzna
Wiek: 50

Re: Problemy z elektryką

Postautor: cezar1t1 dodano: 03 lip 2013, 12:28

O ile bezpiecznik sprawny to:
Sprawdzenie na dużej kostce pod zbiornikiem- po pierwsze stan i czy dobrze złączona
Korzystnie spiąć ją trytką - mimo zatrzasku potrafi się wysunąć
biały i żółty: wyjście uzwojeń alternatora - kilkanaście woltów (zmienne czyli AC) w zależności od obrotów silnika
Czarny - teoretycznie 12-14,1V DC - jw.
czerwony -lączy się przez stacyjkę z czarnym czyli powinno być takie samo jak na czarnym (mniej więcej)

jeśli nie masz schematu mogę podesłać - ok 3MB
Pozdrawiam
Cezar
cezar1t1
Forumowicz
 
Posty: 17
Rejestracja: 12 lis 2012, 11:29
Lokalizacja: Kobyłka
Motocykl: Romet R150, Malibu 320
Tel. kom.: 601320438
Płeć: mężczyzna

Re: Problemy z elektryką

Postautor: dziadek zbyszek dodano: 04 lip 2013, 10:38

Sprawdż czy stacyjka jest dokręcona, dwie pionowe śrubki chyba na imbus pod półką. Napsikaj do stacyjki przez otwór od kluczyka preparatu do elektryki i ruszaj kluczykiem w pełnym zakresie, długo! Powinno wrócić do normy. Viatorowi pomogło i teraz jest O.K. a kiedyś po deszczu, pod pokrowcem! odkrywam,wsadzam kluczyk, przekręcam a tu cisza,kontrolek zero, na kopa odpalił. rozebrałem od akumulatora przez lampę do stacyjki. Stacyjka była lużna a w środku wilgoć widocznie zrobiła swoje. dokręcenie i preparat za 10 zł pomogły. Jak się uporasz daj znać, czyli napisz :D
Im bardziej jesteś przekonany że masz niezawodne terenowe auto, tym dalej pójdziesz po traktor
Awatar użytkownika
dziadek zbyszek
Klubowicz
 
Posty: 2280
Rejestracja: 16 sty 2013, 17:01
Lokalizacja: Poznań powiat wieś
Motocykl: Soft 2 Szpetny
Tel. kom.: 698282838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 71

Re: Problemy z elektryką

Postautor: tomasch dodano: 15 lip 2013, 12:02

Dzięki za pomoc wszystkim, dopiero w weekend miałem troche czasu go rozkręcić. Cóż, aby znaleźć bezpiecznik rozebrałem pół motocykla, a znalazłem go zrezygnowany przy składnani motocykla do kupy. Wina bezpiecznika, choć do stacyjki też będę musiał się dobrać- zgubiłem jedną śrubę. Dziękuję wszystkim za pomoc:)
tomasch
Forumowicz
 
Posty: 5
Rejestracja: 25 paź 2012, 15:22
Motocykl: Romet R150
Płeć: mężczyzna

Re: Problemy z elektryką

Postautor: cezar1t1 dodano: 22 lip 2013, 11:04

Nic nowego ;-(( M8 na ok 25mm ampol (bo łatwiej dostać) przykręca się bez problemu. Dobrze jest posmarować gwint preparatem zapobiegającym samoodkręcaniu (np loctite 243) Przy poprawkach potraktowałem nim wszystkie sprawdzane śruby. Zero problemów.
Pozdrawiam
Cezar
cezar1t1
Forumowicz
 
Posty: 17
Rejestracja: 12 lis 2012, 11:29
Lokalizacja: Kobyłka
Motocykl: Romet R150, Malibu 320
Tel. kom.: 601320438
Płeć: mężczyzna

Re: Problemy z elektryką

Postautor: mike_russ dodano: 03 sie 2013, 23:01

Zrobiłem mały przegląd elektryczny Jelonka Szubiego. Oporność uzwojenia prądnicy (uzwojenie ciągłe- 1 faza, 7 cewek - zasilanie regulatora napięcia) około 300-400om (pisze z głowy- chyba było 340 ale tu indywidualne różnice też mogą występować). Oporność cewki zasilania zapłonu (czerwono-czarny przewód) około 500 om. Uzwojenie podaje na regulator prąd zmienny (2 żółte przewody, względnie żółty i biały, bywa też żółty i różowy) - o napięciu od 12V (bieg jałowy) do ponad 47 V (mała przegazówka). mierzone między wym. przewodami( początek i koniec uzwojenia).
Z regulatora wychodzą dwa przewody "+" czarny i czerwony oraz masa- zielonym.
Między masą a czerwonym powinno wychodzić 12-14V stałe ustabilizowane, przy czym czarny jest w tym momencie zwarty z czerwonym za pośrednictwem stacyjki i około 2 metrów przewodu. Czerwony przewód idzie przez całą wiązkę: od akumulatora( bezpiecznik 15A) potem przyjście z regulatora napięcia i dalej do stacyjki przewód czarny jest podpięty pod ogólny czarny czyli wychodzi ze stacyjni i rozgałęzia się zasilając wszystkie obwody podając "+", jedno z odgałęzień dochodzi do regulatora napięcia.

Regulator napięcia na czerwonym przewodzie miał pełne napięcie prądnicy( do 40 V co widowiskowo spaliło mi próbną żarówkę), po zwarciu czerwonego z czarnym ( jak w stacyjce) napięcie spadło do 3-4V . Wniosek mam taki, że w tym przypadku regulator padł.
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Problemy z elektryką

Postautor: Karol dodano: 03 sie 2013, 23:19

Zatem co paliło bezpieczniki? Regulator robił zwarcie z masą?
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Re: Problemy z elektryką

Postautor: mike_russ dodano: 03 sie 2013, 23:23

Nie robił zwarcia, tylko podawał w sieć wszystko co dała prądnica, wyprostowane tylko... Bezpiecznik nie mógł tego wytrzymać, żarówka w lampie też padła. Aha, po zwarciu czerwonego z czarnym silnik aż się zakrztusił pod obciążeniem, mimo że nic nie było podłączone (tylko woltomierz).
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Problemy z elektryką

Postautor: Karol dodano: 03 sie 2013, 23:27

Coś mi się wydaje, że to musiało być zwarcie, bo bezpiecznik to z 250V wytrzyma, a w elektronicznym ani na allegro na mniejsze napięcie nie znajdziesz. No chyba, że trafisz gdzieś na 32V.
Gdyby dawał full z prądnicy, to wszystkie żarówki bez wyjątku powinien popalić, łącznie z kontrolką neutrala itd.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 150

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość