Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Deamiens dodano: 09 lut 2014, 12:18

K..., sprawdziłem ofertę Zippa i Rometa oraz ceny Junaka i faktycznie, wybór w tej klasie porażający...

Zawsze pozostaje szansa, że na targach okaże się że ktoś w ostatniej chwili wprowadza jakąś nowość którą wcześniej się nie chwalił... Choć niewielka to szansa muszę przyznać. Ale może Minsk wejdzie na nasz rynek? Mieli niegłupie motocykle na wystawie.

Ew. można kupić endurowate Motorro za niecałą dychę i resztę przepalić :))
Awatar użytkownika
Deamiens
Forumowicz
 
Posty: 1312
Rejestracja: 20 cze 2010, 20:47
Lokalizacja: Lublin
Motocykl: DR800, DL1000
Tel. kom.: 696082016
Płeć: mężczyzna
Wiek: 36

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: kacpero dodano: 09 lut 2014, 13:44

Rozwieję Wasze wątpliwości, przynajmniej w kontekście Junaka. Została jakaś (w kontekście ogólnopolskim nic nie znacząca) partia M20 (który w mojej ocenie jest doskonałym i bezkonkurencyjnym motocyklem w swojej klasie) kilka sztuk M25 - dosłownie liczonych w jednostkach.
Zwróćcie Panowie uwagę, że KAŻDA firma wycofuje się z klasy 250ccm, która jest zastraszająco nierentowna. Sprzedaż tych pojazdów (wliczcie w to również 320-350ccm) to totalna porażka od strony komercyjnej. Obawiam się, że dokąd nie "ukonstytuuje" się (przede wszystkim finansowo) idea "polskiej" marki gwarantującej dostępność pojazdów dla Polaków i w oparciu o kalkulacje czynione w oparciu o polskie realia będzie jak będzie.
Na razie to handel. Handel pojazdami a nie odbudowa POLSKIEGO rynku motocyklowego i jest jak jest.

Nie piszę tego z przyganą, Boże broń. Doceniam - w niektórych przypadkach nawet podziwiam - zaangażowanie importerów, ryzyko jakie ponoszą i problemy z jakimi się borykają. Dla każdego priorytetem jest utrzymanie w dobrej kondycji firmy a nie czynienie dobrze niszowym obszarom rynku :D

70% "powierzchni" sprzedażowej w tym kraju zajmuje rynek wtórny i na dzisiaj nic nie rokuje zmiany. Używki to sześć na dziesięć rejestrowanych jednośladów - statystyki mówią same za siebie.
Tu ukłon w stronę Junaka - od tego roku sprowadzają z USA motocykle używane - głownie HD ale w ofercie znajdziecie też konkrety z Japonii. Wszystkie z w pełni udokumentowanym przebiegiem, bezwypadkowe, ubezpieczone po sprzedaży 6-miesięczną gwarancją!
Jak widać aby przetrwać i przynajmniej próbować zdziałać cokolwiek w tym sektorze trzeba szukać możliwie najbardziej elastycznych rozwiązań.
Awatar użytkownika
kacpero
Sympatyk
 
Posty: 785
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:18

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: beniamin82 dodano: 09 lut 2014, 15:21

Znaczy to tyle że Polacy są bogaci. Stać ich na paliwo. Skoro 250 nie będzie to kto mi za kilka lat sprzeda motocykl palący 2.5litra na 100 :-/
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6749
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: mike_russ dodano: 09 lut 2014, 15:45

M.in dlatego uważnie śledzę rynek mniejszych pojemności - pewnie zostanie mi ostatecznie Przesiadka na 150 albo zgoła 125...
Awatar użytkownika
mike_russ
Sympatyk
 
Posty: 2120
Rejestracja: 12 sie 2009, 22:25
Lokalizacja: Poznań
Motocykl: Zipp Raven "Dzikus"
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 13140250
Wiek: 43

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Michał_66 dodano: 09 lut 2014, 15:51

beniamin82 pisze:Znaczy to tyle że Polacy są bogaci. Stać ich na paliwo. Skoro 250 nie będzie to kto mi za kilka lat sprzeda motocykl palący 2.5litra na 100 :-/

Beniu to nie kwestia bogactwa :D
biorąc pod uwagę moc i osiągi to w przypadku Roadstara który palił ok 3-3,5 l i pojemności 250 cm3 to i tak pali relatywnie dużo
teraz moja kawa ma pojemność 804 cm3 i pali średnio 5 l a pojemność jest 3,2 razy większa, czyli patrząc na pojemność, osiągi, przyśpieszenie, moc to pali relatywnie mniej niż Roadstar :D
Michał_66
 

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: kacpero dodano: 09 lut 2014, 16:15

Dokładnie, Michał ma rację. Różnice w zakresie spalania w porównaniu z rozbieżnościami parametrów a zwłaszcza osiągów stawiają chińskie 250-tki na zdecydowanie niekorzystnej pozycji. Nie tylko chińskie, ale zwłaszcza. Trudno się dziwić - wystarczy porównać możliwości Ninja 250 i jakiegokolwiek chińczyka - przepaść rozmiarów kosmosu :D a apetyt na paliwo niemal identyczny.

Ćwiartka to w ogóle niewdzięczna pojemność, a przede wszystkim dedykowana ludziom, którzy jasno potrafią określić jakie wymagania stawiają wobec motocykla. Obawiam się, że niebawem KCM będzie swoistym skansenem, raz chińskich wynalazków, dwa motocykli o tak fascynujących pojemnościach :))

Przy okazji - jedna z ciekawszych firm działających w naszych obszarach, niejaki Keeway zwinął swoje przedstawicielstwo z Polski. Koniec pewnej epoki zbliża się nieuchronnie... Szkoda, to była bardzo dobra marka i wyjątkowo rozsądna cenowo. Na "zgliszczach" warszawskich powstaje nowy brand - jedynie osobowo związany z Keewayem. Jeżeli domówią się z Pekinem to motocykle jeszcze pojawią w obrocie detalicznym, na razie jeszcze nie ma żadnych oficjalnych ustaleń.

Jak widać jedyną kategorią gwarantującą przetrwanie importerom są 50-tki. Troszeczkę drgnął segment 125-tek w efekcie zmian prawnych dotyczących prawa jazdy. 90-kilka % zainteresowanych większą pojemnością szuka używek. Spalanie jest jednym z ostatnich wyznaczników przy podejmowaniu decyzji. Cena zakupu chińskiej 250-tki w stosunku do przyzwoitej używki też z roku na rok jest coraz mniej atrakcyjna. Jak nie patrzeć, zawsze doopa z tyłu :))
Awatar użytkownika
kacpero
Sympatyk
 
Posty: 785
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:18

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Karol dodano: 09 lut 2014, 17:41

Ale z tego co widać na szczęście nic nie wskazuje, żeby Romet miał ściągnąć z rynku R250.
Na stronie mają już rocznik 2014, a wg cyferek które ostatnio ktoś wrzucił na forum Romet jest najlepiej sprzedającą się marką w PL.
To dobrze, bo bebeszki powinny być jeszcze ogólnie dostępne.
Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Forumowicz
 
Posty: 1076
Rejestracja: 02 lip 2010, 17:27
Lokalizacja: Toruń
Motocykl: Chituma CTM250-3 Fastran
Tel. kom.: 602356890
Płeć: mężczyzna
Komunikator: GG 10691947
Wiek: 41

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: Michał_66 dodano: 09 lut 2014, 17:47

Jeżeli chodzi o chopperowate to raczej będą jeszcze dostępne bo jak Romet tak i Zipp ma w ofercie 250 w tym Zipp dwie bo i Raven w rzędówce tak i Roadstar w
V-ce więc tu nie ma jeszcze źle :D
Michał_66
 

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: beniamin82 dodano: 19 lut 2014, 16:13

Już wiem skąd mińsk skopiował 300TRX...

Obrazek

Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Zarząd KCM
 
Posty: 6749
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Testy i prezentacje motocykli z chińskim rodowodem

Postautor: jacek.rc dodano: 19 lut 2014, 21:40

Kurka wodna,przeglądam ofertę ćwiartek choperkowatych i rzeczywiście oferta coraz mniejsza :kicha: .Myślałem o kupieniu drugiego motorka,bo w razie awarii _boisie kicha i przestój.Z Keeway-a tylko Cruiserek i Zipp-Roadstar,bo widzi mi się V.Tylko,czy za parę lat będą jeszcze częsci :zaskoczony: .
Show Must Go On
Awatar użytkownika
jacek.rc
Forumowicz
 
Posty: 2315
Rejestracja: 16 sie 2012, 22:36
Lokalizacja: Wodzisław Śląski
Motocykl: KSL ,Cruiser ,VT-750,ADV -250
Płeć: mężczyzna

PoprzedniaNastępna

Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości