Silnik - zmiana

Motocykle 125ccm, Lifan LF-250, Jinlun 250, Jinlun 150, Challenger 200, Zipp, Cruiser 250, inne...
moderatorzy: Luca, beniamin82

Silnik - zmiana

Postautor: NIKT dodano: 28 mar 2014, 23:42

Siema,
temat może trochę z pupy ale bardzo mnie to zastanawia odkąd kolega zainteresował się "Rometem CRS 50" (brak prawka a chęć posiadania moto duża bo do pracy ma 22 km a w korkach 1:20 przez Łódź zamiast 30 minut).
Moto jakie jest niestety nie mamy pojęcia a tutaj znalazłem śladowe ilości informacji na temat tego sprzęta.

Sprawa jednak wygląda inaczej, mianowicie:
Zastanawia się jakby zmienić mu cylinder, tłok i czapkę na 125 cena ok 400zł (wynika z jego obliczeń).
Znalazł takie "cudo" http://tablica.pl/oferta/romet-crs-200- ... 5704ece16a i wymiana silnika po kupnie coraz bardziej chodzi mu po głowie bo stan tego czegoś jest ndst+.

Natomiast z nudów i z racji weekendu wszedłem na ali i znalazłem kilka ciekawych rozwiązań a mianowicie silniki o pojemności 125 - 250 (1 cylindrowe).
I tutaj rodzi się pytanie czy te silniczki pasowałyby do ramy ew mocowania można by samemu zrobić a gaźnik od 250 dokupić.
A oto sprawcy wywołanego przeze mnie zamieszania:
faworyt- http://www.aliexpress.com/item/X2moto-2 ... 70922.html cena 300 zł dostawa z 7 dni

Reszta to takie nie wiadomo co.

A w PL silniki 125-250 używki od 600 zł

I tutaj kolejne pytanie. Co trzeba by wymienić w silniku 50 aby był 125? (gdyby sz. p. chińczyk odpisał że chodzi o jakąś część silnika a nie cały)

Ewentualnie jakieś propozycje co do moto - enduro czy super-moto (rocznik jak najmłodszy) do 2.500 zł bo za łodzią ma kawałek po drodze teoretycznie "utwardzonej" a w praktyce brak płaskiej powierzchni przez odcinek dłuższy niż 100m
Ostatnio zmieniony 29 mar 2014, 18:12 przez NIKT, łącznie zmieniany 1 raz
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1611
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Silnik - zmiana

Postautor: Dobry dodano: 29 mar 2014, 01:25

powiem tak rzecz może i banalna ale trzeba pamiętać że większość ludzi chce zmienić silnik z małej na większą pojemność i co
- reszta podzespołów jest niedostosowana do większej prędkości np.hamulce
Jak go złapie jakiś konkretny policjant=mandat-zabranie moto bo modyfikacje niezgodne z homologacją ramy
Najgorsza wersja jak spowoduje wypadek to juz lipa na maxa
Pamiętaj że na 125 to już prawko trza niby posiadać
Nie polecam takich przeróbek w ostateczności lepiej kupić moto 125 bo przynajmniej zahamuje i śmigać bez lejców
Obrazek
Awatar użytkownika
Dobry
Sympatyk
 
Posty: 1709
Rejestracja: 10 maja 2009, 13:25
Lokalizacja: Ustka/Tomaszów-Mazowiecki
Motocykl: RoV250/XJ900/CBR1000F/Varadero
Tel. kom.: 505381119
Płeć: mężczyzna
Wiek: 45

Re: Silnik - zmiana

Postautor: Peliks dodano: 29 mar 2014, 01:52

Coś Kolega słabo czyta forum ! Tu jest aktualnie temat wałkowany viewtopic.php?f=8&t=4412
A na marginesie to żadna linka nie działa. Pozdrawiam. Peliks.
Awatar użytkownika
Peliks
Klubowicz
 
Posty: 1340
Rejestracja: 17 wrz 2009, 00:03
Lokalizacja: GWE
Motocykl: Burgman AN400 K9
Tel. kom.: 662066637
Płeć: mężczyzna

Re: Silnik - zmiana

Postautor: NIKT dodano: 29 mar 2014, 18:22

Proszę o wybaczenie :)
Linki naprawione, wczoraj siedziałem na fb dość sporo i skopiowałem tekst postu przed umieszczeniem i ponownie wkleiłem bo jak nie robię nic na forum to mnie wylogowuje i z całego piśmiennictwa nie zostaje nic, a jak wkleiłem tekst to linki wyszły w wersji skróconej a nie jako pełne hiperłącze. :P
Forum czytane ale moje oczy traktują niektóre tematy jako spam tak się stało również w tym wypadku z racji na nazwę i wcześniejszy brak zainteresowania tą tematyką (podesłałem temat koledze niech ma, czyta i się uczy) :P
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1611
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35

Re: Silnik - zmiana

Postautor: Michoł dodano: 30 mar 2014, 09:47

Nikt, wydaje mi się ze nie ma sensu przerabiać takiego moto. Ale jak ktoś się chce bawić to spoko. Jeśli szukasz silnika to sprawdź czy takowy ma wogóle magneto i będzie zasilał światła i ładował akumulator. Wiadomo że są crossy co nie potrzebują tego wynalazku, bo są przeznaczone typowo w teren. Jeśli już masz silnik i wiadomo że będzie ładowanie, to następna sprawa, upchniesz to w ramę i czy masz możliwość przerobienia mocowań silnika (przydał by się MIG-MAG). Jeśli tak to zostaje ci tylko dokupić gaźnik, zmajstrować filtr powietrza. Dokupić regulator napięcia, bo trzeba by pomierzyć czy stary może obsługiwać ten silnik, ilość cewek jest ważna na magnecie. A na koniec przydałby się i moduł zapłonowy od tego silnika. Stary nie wiadomo czy będzie działał. Może się zdarzyć że będzie do przerobienia wiązka silnika. Następnie dochodzi kombinacja z napędem. Nowy silnik może pracować na innym łańcuchu i zębatkach. I na końcu wydech. Stary pewnie nie będzie pasował, inna flansza bądź inny profil kolanka no i tłumik od 50- tki będzie dławił 125.
Dlatego uważam że nie ma sensu wkładanie innego silnika. Za dużo zabawy. Chyba że ktoś lubi i ma zaplecze warsztatowe, no i zna się na rzeczy.
Polecam dowiedzieć się czy jest jakiś zestaw tuningowy dla tej jednostki, czyli zmiana głowicy, cylindra i tłoka. Jest to najszybsze i najtańsze wyjcie.
Chyba że ktoś już przerabiał taki moto i podsuwa ci gotowe rozwiązanie typu, kupujesz silnik locina, pasuje bez rzeźbienia w ramę, nowa zębatka tylna pasuje bez problemu na zabierak koła, więc tylko zmieniasz napęd, wiązka silnika jest ta sama tylko potrzebuje jakiejś tam drobnej zmian i tak dalej. Ogólnie wychodzi ci mała rzeźba i zamykasz się w małych kosztach, to wtedy się opłaca.

Piszę tak ogólnikowo, ale chcę ci uświadomić że czasem to nie jest takie proste jak się wydaje. I można ładnie utopić kasę na takich przeróbkach. Najważniejsza jest informacja o tym jakie ma się możliwości jeśli chodzi o takie modyfikacje, bo potem okazuje się że wychodzi z tego rzeźba w kupie z przewagą kupy.
Awatar użytkownika
Michoł
Forumowicz
 
Posty: 396
Rejestracja: 03 cze 2010, 13:40
Lokalizacja: Kielce
Motocykl: Zipp RoadStar 250
Tel. kom.: 603362340
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Silnik - zmiana

Postautor: beniamin82 dodano: 30 mar 2014, 10:34

Chłopaki, crs ma silnik pionowy a nie poziomy. Wiec link do postu kolegi nitros5 jest nieodpowiedni.
Ja bym raczej stawiał na to silnik że 125 z hondy cg podejdzie. Dobrze by było pomierzyć rozstawy śrub mocujących i wymienić cały silnik.

Trzeba by poczytać na forach jak chłopaki tuningują zetkę 50
Obrazek
Awatar użytkownika
beniamin82
Klubowicz
 
Posty: 6736
Rejestracja: 21 cze 2009, 16:04
Lokalizacja: Zielina k.Krapkowic
Motocykl: Z125->Cruiser 250->BN251
Tel. kom.: 506177711
Płeć: mężczyzna
Wiek: 43

Re: Silnik - zmiana

Postautor: NIKT dodano: 03 kwie 2014, 23:42

Przekażę linki a jeżeli padnie decyzja na robienie tego to obiecać należy że sumiennie spisane będą ceny i lista rzeczy jakie trzeba było wymienić.
oczywiście znajdzie się również dokumentacja zdjęciowa jakby ktoś miał zajawkę na takie przerabianie :P
Ten chiński silnik wygląda na kompletny nawet ma moduły tylko chinol milczy jak zaklęty a w ciemno nie chce abym brał. Na ali wzięli ten silnik dwaj kolesie ale nie ma żadnych info o sprzedawcy i ocen, może ma urlop :P
Nie ma spiny plan jest taki: przejeździć ten sezon na 50, a w zimę jak będzie kasa to zabawa w swap :P
"Boso ale w ostrogach"
Awatar użytkownika
NIKT
Klubowicz
 
Posty: 1611
Rejestracja: 10 lut 2013, 15:09
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Keeway Cruiser
Tel. kom.: 661557838
Płeć: mężczyzna
Wiek: 35


Wróć do Wszystko na temat...

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

cron