U mnie przy docieraniu nie było takich objawów (250ccm wtrysk).
U Brata (125 gaźnik) był efekt o jakim wspominasz czyli 3-4 przerywanie na wysokich obrotach, i wytracanie prędkości o 5 km/h względem 4rki do tego vmax 80 km/h, ponadto kiepskie odpalanie.
Lecz : filtr paliwa był fabrycznie zamontowany odwrotnie niż powinien (przepływ był zaznaczony od gaźnika do zbiornika), opaska na gaźniku była luźna od dolotu powietrza.
Na pierwszym przeglądzie odgięta została na gaźniku przez mechanika dźwignia od ssani (dawałeś ssanie lecz klapa w gaźniku była zamknięta).
Co do wsadzenia większej zębatki - ja osobiście zrobiłem to aby prędkość przelotowa się zwiększyła, a tym samym zmniejszyły się obroty silnika i nie uzyskałem efektu szarpania i zwalniania motocykla na 5tym biegu.
Sprawdziłeś "blink kodes" i inne kreatywne moje wymysły xD ?