Co nalezy sprawdzic/poprawic przy nowym chinczyku

Co nalezy sprawdzic/poprawic przy nowym chinczyku

Postautor: scOti dodano: 19 cze 2009, 00:41

Przygotowywuje kolejny post na stronke http://www.romet-r250.pl postanowilem zebrac troche informacji/porad od Was - uzytkownikow.

Sądzę że odbierając motor od dystrybutora (w R250) jest kilka rzeczy na ktore warto zwrocic uwage ew odrazu poprawic:
- stan wszystkich srubek - czy są, czy są odpowiednio zabezpieczone (np farba) - najlepiej na poczatku po kazdej jezdzie
- czy bak nie cieknie
- czy lancuch nie jest za luzny / za mocno napiety
- poziom oleju / plynu hamulcowego
- czy zalozony zostal filtr paliwa
- ustawienie hamulca przedniego / tylniego (czy dobrze "bierze")
- stan instalacji - przynajmniej czy przy akumulatorze sa oslonki na klemy / dobrze prykrecona masa / czy kable nie wisza pod bakiem - bo w lampie przedniej wiadomo ze sajgon

cos przeoczylem? jakies sugestie?


swoją drogą ja u siebie odrazu dolozylem filtr paliwa, i ostatnio poprawilem siedzenie kierowcy by nie latalo i licznik by nie przeskakiwal przebieg "dzienny"

--

swoja droga jesli ktos jest chetny by napisac jakis artykul na strone to ja bardzo chetnie - w zamian moge zaoferowac konto pocztowe lub miejsce na strone (w domenie @romet-r250.pl)
scOti
 

Co nalezy sprawdzic/poprawic przy nowym chinczyku

Postautor: eNgine dodano: 19 cze 2009, 12:49

Łańcuch w nowym sprzęcie (nie jeżdżonym) musi być w miarę ciasny by po pierwszych km rozciągnąć się do odpowiedniej długości pracy. Tak było w moim przypadku i podejrzewam, że w innych będzie podobnie :)
Awatar użytkownika
eNgine
Sympatyk
 
Posty: 926
Rejestracja: 05 kwie 2009, 12:47
Lokalizacja: Łódź
Motocykl: Honda NC700XA
Tel. kom.: 503365832
Płeć: mężczyzna
Wiek: 40

Co nalezy sprawdzic/poprawic przy nowym chinczyku

Postautor: Luca dodano: 19 cze 2009, 13:48

eNgine pisze:Łańcuch w nowym sprzęcie (nie jeżdżonym) musi być w miarę ciasny by po pierwszych km rozciągnąć się do odpowiedniej długości pracy. Tak było w moim przypadku i podejrzewam, że w innych będzie podobnie :)

Luz ma być bo jak będzie za bardzo naciągnięty to za każdym razem będzie się wyciagał i nawet po 3tyś będzie już do wymiany a jak pilnujesz naciągu i smarowania to służy o wiele dłużej.
Awatar użytkownika
Luca
Klubowicz
 
Posty: 5105
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:30
Lokalizacja: KIELCE okolice
Motocykl: Jinlun250*XVS*GL1500*HD
Płeć: mężczyzna

Co nalezy sprawdzic/poprawic przy nowym chinczyku

Postautor: scOti dodano: 19 cze 2009, 14:22

ok, a jakies inne porady?:)
scOti
 

Co nalezy sprawdzic/poprawic przy nowym chinczyku

Postautor: pinio dodano: 19 cze 2009, 15:34

Sprawdzić luz na lince gazu i sprzęgła,oraz zbieżność ,osiowość kół.
Awatar użytkownika
pinio
Forumowicz
 
Posty: 213
Rejestracja: 18 cze 2008, 08:50
Lokalizacja: Rogożno Wlkp.
Motocykl: Romet R 250>ZZR600>EN500
Tel. kom.: 600258112
Płeć: mężczyzna
Wiek: 51

Co nalezy sprawdzic/poprawic przy nowym chinczyku

Postautor: Shipp dodano: 19 cze 2009, 20:16

Dziwny temat... W nowym chińczyku trzeba zprawdzic WSZYSTKO, szczególnie dotyczy to Rometa. :kicha:
Najmocniejszym elementem chińczyków są silniki i skrzynie biegów, które z reguły nie wymagają szczególnych zabiegów, oprócz regulacji ustawienia zaworów. Najsłabszym jest rama i zawieszenie. Tutaj trzeba uważac szczególnie na gubione śruby. Zwracam uwagę na nagminnie wykręcające się mocowanie lewego podnóżka, co najprawdopodobniej związane jest z tym, że jest tam dźwignia zmiany biegów i ten podnóżek ciągle jest w "ruchu" spowodowanym zmianą biegów. Najłatwieszym do rozpoznania tego objawem jest coraz trudniejsza zmiana biegów aż do całkowitego uniemożliwienia wykonania tej czynności.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Co nalezy sprawdzic/poprawic przy nowym chinczyku

Postautor: Leon7112 dodano: 19 cze 2009, 22:29

[quote="Shipp"]Dziwny temat... W nowym chińczyku trzeba zprawdzic WSZYSTKO, szczególnie dotyczy to Rometa. :kicha:


Mariusz coś tak czepił się Rometa :ojoj: , nie ładuj wszystkiego do jednego worka. W moim oprócz tego nieszczęsnego lewego podnóżka, wszystkie śruby i nakrętki są oryginalne nie zgubiłem żadnej.Problem mocowania lewego podnóżka rozwiązałem tak: śruba jest z tzw drobnym gwintem, nakrętkę dałem z grubym gwintem i problem się skończył :cwaniak:
Awatar użytkownika
Leon7112
Forumowicz
 
Posty: 263
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:43
Lokalizacja: Sieradz-prawie
Motocykl: Hyosung ST-7, ZZR 600
Tel. kom.: 663914803
Wiek: 53

Co nalezy sprawdzic/poprawic przy nowym chinczyku

Postautor: Shipp dodano: 19 cze 2009, 22:57

Leon7112 pisze:Mariusz coś tak czepił się Rometa

Powód jest prosty - dealerzy i serwis, najczęściej z przypadku i bez fachowego przygotowania. Jaka jest jakośc sprzętów, składanych przez takich fachofców doskonale wiemy. Owszem, nie wszyscy tacy są, znajdują się też rzetelni ludzie, ale to są wyjątki potwierdzające regułę, że Romet niestety leży i kwiczy w tym temacie.
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Co nalezy sprawdzic/poprawic przy nowym chinczyku

Postautor: Kubrick dodano: 19 cze 2009, 23:00

Nie zgadzam się z Shippem, popieram Leona. U mnie także obeszło się bez większych awarii. Bez mniejszych w zasadzie też (zgubiona śrubka od manetki chyba nie pretenduje do poważnego miana "awaria") :)
Awatar użytkownika
Kubrick
Klubowicz
 
Posty: 827
Rejestracja: 19 mar 2009, 10:59
Lokalizacja: NS- Krk
Motocykl: RometR-150->KawasakiVN800CL
Płeć: kobieta
Wiek: 39

Co nalezy sprawdzic/poprawic przy nowym chinczyku

Postautor: Shipp dodano: 20 cze 2009, 01:14

Kubrick pisze:Nie zgadzam się z Shippem (...)

A czy ja alfa i omega jestem albo jaka wyrocznia, żeby się ze wszystkim ze mną zgadzac? :))
Shipp
Forumowicz
 
Posty: 1345
Rejestracja: 25 mar 2008, 09:42
Motocykl: .

Następna

Wróć do Jinlun/Romet 250

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości