DaJan pisze:Szacun...ale jako laikowi...wytłumaczcie czy ustawienia luzów zaworowych macie dobre...bo w puszkach sa O,25 i 0,30---a zawory ustawione na setne milimetra -po rozgrzaniu chyba prawie sie nie otwietają...
Silnik motocyklowy w stosunku do silnika samochodowego : inna konstrukcja, bardziej zwarta i odchudzona, inne materiały i inna rozszerzalność cieplna, no i na koniec, to co ma największy wpływ na wartość luzów zaworowych, to sposób przeniesienia napędu rozrządu z wału korbowego, oraz odległość między wałem korbowym i głowicą (w motocyklach jest znacznie mniejsza niż w samochodach, to i luzy zaworowe mniejsze).
W bardzo uogólnionym przykładzie, jeśli rozrząd napędzany jest z wału korbowego za pomocą łańcuszka, to luzy zaworowe przy rozgrzewaniu się materiałów najczęściej będą miały tendencję do zmniejszania się, a w przypadku, gdy rozrząd napędzany jest krzywką bezpośrednio na wale korbowym i przenoszony przy pomocy długiego popychacza (który zwiększa swoją długość podczas rozgrzania), to najczęściej podczas rozgrzewania silnika luzy zaworowe się zwiększają.
Specjalnie pisałem najczęściej, bo różnie to bywa z danymi typami silników motocyklowych, w większości luzy zaworowe się zmniejszają przy rozgrzewaniu, ale jest spora gama silników, gdzie jest dokładnie odwrotnie.
Jedyna rada, to jest ustawiać tak jak producent zaleca, albo jak nie zaleca, to słuchać kolegów, którzy już to przerabiali na własnych motocyklach
